Maserati reinkarnovalo Ghibli v roku 2013. Kým však jeho predchodcovia z rokov 1967 až 1998 boli nefalšovanými kupé, novinka vytvorila vstupnú bránu do sveta Maserati sedanom strednej triedy. Dnes by bol azda už čas na novú generáciu, ale modenská automobilka patriaca do koncernu FCA, nemá rozhodne peňazí nazvyš. A tak si muselo Ghibli vystačiť s jediným faceliftom z vlaňajšieho roka. A keďže ani luxusné športové značky nemôžu ignorovať emisné škrty, prichádza Ghibli ako prvé Maserati s čiastočnou elektrifikáciou.
Automobilka tvrdí, že cieľom vývoja bolo napriek hybridnej technológii nezradiť filozofiu značky. O tom bude ale presvedčiť zákazníkov dosť ťažké, pretože Ghibli Hybrid prišlo o dva valce. Pod jeho kapotu sa nasťahoval dvojlitrový 4-valec, čo neznie nijako presvedčivo. Na zamatový „záťah“ preplňovaných 6-valcov 3,0 V6 (257 kW, 316 kW), ako aj diesla 3,0 V6 (202 kW) sa chytať asi nebude. To napriek tomu, že výkonom menšia pohonná jednotka nijako nezostáva. Vďaka turbodúchadlu a elektrickému kompresoru e-Booster so 48 V okruhom ponúkne 246 kW.
Z toho vyplýva, že na rozdiel od väčšiny mild-hybridov bude rekuperovanú energiu zo 48 V štartér-generátora a ukladanú do li-ion batérie, umiestnenej v zadnej časti vozidla, využívať skôr na pohon elektrického kompresora, ako na priamu podporu spaľovacieho motora. Akcelerácia by však mala byť presvedčivá. Veď elektrický kompresor sa postará o to, že maximum krútiaceho momentu 450 Nm bude k dispozícii už od 1 500 otáčok za minútu, a to bez omeškania. Maserati udáva zrýchlenie z 0 na 100 km/h len 4,7 sekundy, čo je len o dve desatinky viac, ako potrebuje Ghibli 3,0 V6 s dvojicou klasických turbodúchadiel.
Emócie z jazdy v Maserati majú byť autentické aj vďaka špeciálnemu naladeniu výfuku s rezonátormi. Spotreba paliva by sa mala pohybovať v rozmedzí od 8,5 do 9,6 litra paliva na 100 km, čo zodpovedá produkcii 192 až 216 g CO2 na kilometer, a to podľa prísnejšej normy WLTP. To aj preto, že Ghibli Hybrid je až o 80 kg ľahšie v porovnaní s doteraz najúspornejšou naftovou verziou Ghibli Diesel. Na váhe má 1 950 kg. Exteriér upozorňuje na ekologickú povahu modrými akcentmi. Táto farba zdobí výduchy na predných blatníkoch či blesk zakomponovaný do trojzubca v stĺpikoch. Hybrid sa líši aj grafikou zadných svetiel v tvare bumerangu, inšpirovanou konceptom 3200 GT Alfieri.
V interiéri zas nájdu majitelia modrou niťou prešívané čalúnenie sedadiel, no najmä nový infotainment Maserati Connect s podporou Android Auto, ktorý umožňuje stále pripojenie na internet a aktualizáciu softvéru. Ghibli Hybrid je prvým Maserati s touto technológiou. Uhlopriečka centrálnej obrazovky narástla z pôvodných 8,4 na 10,1 palca. Úplne nový je tiež digitálny kokpit, ktorý nahrádza klasické „budíky“. Toto všetko je ale len začiatok veľkej elektrifikácie. Už na budúci rok totiž Maserati predstaví dva čisto elektrické modely Gran Turismo a Gran Cabrio. A ešte predtým nás čaká premiéra superšportu MC20 s motorom V6 a podporou elektromotorov.