Hyundai i10 N Line: Mestský ‘krpec‘ sa hrá na hothatch. Pomáha mu 100 koní

Rodina športovo ladených Hyundaiov N Line sa rozrastá. Po i30, i30 Fastback a Tucsone sa „obliekol do dresu“ aj najmenší Hyundai i10. A pod kapotou má nové turbo.

29.07.2020 10:00
debata
Športovo ladenú i-desiatku spoznáte vďaka... Foto: Hyundai
Hyundai i10 N Line - 2020 Športovo ladenú i-desiatku spoznáte vďaka špecifickej maske, červenej linke, 17-palcovým diskom, ale aj úplne odlišným denným diódam.

Hyundai chce úspech ostrej divízie N zužitkovať aj v jeho „civilnej“ produkcii. Po príchode i30 N a i30 N Fastback, ktoré prekonali v registráciách všetky očakávania, nás tak začal zásobovať športovo ladenými modelmi s prívlastkom N Line. Ako prvé dorazili i30 N Line, i30 Fastback N Line a neskôr Tucson N Line. Teraz sa rodina prekvapivo rozrastá o najmenší model i10 N Line. Nemá sa za čo hanbiť. Tuning prináša tomuto „mestskému krpcovi“ atraktívny body kit v podobe špecifického výpletu masky s červenou linkou a integrovanými dennými diódami.

Vzadu nechýba chrómová koncovka výfuku ani... Foto: Hyundai
Hyundai i10 N Line - 2020 Vzadu nechýba chrómová koncovka výfuku ani väčší strešný spojler. Kontrastná čierna alebo červená strecha je za príplatok.

Projektorové hmlové svetlá sú v sérii vybavené osvetľovaním zákrut. Zboku zaujmú 17-palcové disky z hliníkovej zliatiny či čierne spätné zrkadlá a vzadu zas nárazník s difúzorom a chrómovou koncovkou výfuku. Chýbať nemôže ani zväčšený strešný spojler alebo plakety N Line na zadných stĺpikoch. Za príplatok si môžete dopriať dvojfarebné lakovanie s čiernou (Phantom Black) alebo červenou (Tomato Red) strechou. Nezabudlo sa ani na interiér, ktorý prináša športový kožený volant, koženú hlavicu radiacej páky, anatomické sedadlá a hliníkové pedále.

Kabína je vyšperkovaná športovými sedadlami,... Foto: Hyundai
Hyundai i10 N Line - 2020 Kabína je vyšperkovaná športovými sedadlami, koženým volantom, hliníkovými pedálmi, ale aj mimoriadne bohatou štandardnou výbavou.

Výbava obsahuje v sérii automatickú klimatizáciu, vyhrievané sedadlá a volant, bezdrôtové nabíjanie smartfónov, tempomat či infotainment s 8-palcovou obrazovkou s podporou Android Auto a Apple Carplay. Za príplatok získate on-line navigáciu alebo diaľkový prístup k informáciám a ovládaniu niektorých funkcií vozidla. Balík asistenčných systémov sa rozrástol o monitorovanie únavy vodiča, udržiavanie v jazdnom prúde, čítačku dopravných značiek alebo automatické prepínanie diaľkových svetiel, teda o technológie, ktoré nájdeme skôr vo vyšších triedach.

Toto je veľké prekvapenie. Pre i10 N Line je... Foto: Hyundai
Hyundai i10 N Line - 2020 Toto je veľké prekvapenie. Pre i10 N Line je pripravený preplňovaný 3-valec 1,0 T-GDis výkonom 74 kW.
Veľkým prekvapením je, že zmenám sa nevyhol ani priestor pod kapotou. Kým ostatné modely N Line si musia vystačiť so štandardnou technikou, pre i10 N Line je pripravený špecifický preplňovaný 3-valec 1,0 T-GDi naladený na 74 kW a 172 Nm krútiaceho momentu v kombinácii s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. V tejto konfigurácii zvláda zrýchlenie na stovku za 10,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 185 km/h. Tomu bol prispôsobený podvozok s väčším rozsahom pruženia a novými zadnými tlmičmi s vylepšenou kompresiou. Na slovenskom trhu je nový Hyundai i10 N Line k dispozícii od 14 990 eur.
Hyundai i10 N Line - 2020
Hyundai i10 N Line - 2020
+24Hyundai i10 N Line - 2020

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Hyundai #Hyundai i10
Články podľa značiek