BMW sa hrdo hlási k cieľom Parížskej klimatickej dohody a postupne elektrifikuje celé modelové portfólio. Zároveň však razí teóriu, že voľba pohonu by mala zostať na zákazníkoch, a tak sa z ponuky nevytrácajú ani konvenčné motory. Kompromisom naďalej zostávajú dobíjateľné hybridy a tých má modelový rad 5 v ponuke hneď niekoľko.
Doposiaľ mohli záujemcovia siahnuť po sedane či kombi Touring s pohonom zadnej nápravy alebo po verziách s pohonom všetkých kolies xDrive. Všetky alternatívy nesú označenie 530e, čo napovedá prítomnosť benzínového štvorvalca pod kapotou. Variant 545e sa však postaví na vrchol hierarchie, keďže základom pohonu je trojlitrový radový šesťvalec s výkonom 210 kW (286 k). Ten spolupracuje so synchrónnym elektromotorom s výkonom 80 kW (109 k). Systémový výkon pohonnej sústavy má hodnotu 290 kW (394 k) a krútiaci moment 600 Nm.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 7,4 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Na čisto elektrický pohon dokáže BMW 545e jazdiť až do rýchlosti 140 km/h. Silu motorov prenáša na obe nápravy osemstupňová automatická prevodovka Steptronic. Akumulátor s kapacitou 12 kWh umožní elektrický dojazd 54 – 57 km, pričom predbežná normovaná kombinovaná spotreba pri plne nabitých batériách je 2,1 – 2,4 l/100 km.
Vodič ovláda fungovanie pohonného systému prostredníctvom jazdných režimov. V prípade režimu Hybrid vozidlo vyvážene využíva obe pohonné jednotky. Pri nízkom zaťažení preferuje elektrický motor, pri vyššom hrá hlavnú úlohu spaľovací agregát. Pri jazde v režime Electric má všetok pohon na starosti elektromotor.
Dvojitým stačením tlačidla Hybrid sa aktivuje režim Hybrid Eco Pro, ktorý pre optimalizáciu spotreby a zvýšenie účinnosti rekuperácie brzdnej energie využíva údaje z navigácie a využíva funkciu plachtenia. V režime Sport má elektromotor podpornú úlohu a spolu so šesťvalcom poskytujú maximálny dynamický potenciál.
Z technického hľadiska zaujme špeciálny zvuk, ktorý automobil vydáva pri elektrickej jazde do rýchlosti 30 km/h. Automobilka ho skomponovala so známym skladateľom Hansom Zimmerom. Majitelia nového plug-in hybridu budú môcť využívať aj množstvo aplikácií, medzi ktorými vynikne BMW Charging. Cez ňu je možné auto dobyť na viac ako 155 tisíc nabíjacích miestach v Európe a navyše ponúka aj možnosť rezervovať si na obmedzený čas konkrétnu nabíjaciu stanicu.
Technické údaje
Výkon spaľovacieho motora (kW/k) | 210/286 |
Výkon elektromotora (kW/k) | 80/109 |
Výkon hybridnej sústavy (kW/k) | 290/394 |
Krútiaci moment hybridnej sústavy (Nm) | 600 |
Prevodovka | 8-stupňová automatická |
Poháňaná náprava | obe |
Elektrický dojazd (km) | 54 — 57 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 7,4 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 250 |
Maximálna rýchlosť v elektrickom režime (km/h) | 140 |
Kombinovaná spotreba paliva (l/100 km) | 2,1 — 2,4 |
Kombinovaná spotreba elektriny (kWh/100 km) | 15,3 —16,3 |
Kombinované emisie CO2 (g/km) | 49 — 54 |