Peugeot 3008/5008: Vynovené SUV čarujú s prednou maskou

08.09.2020 10:00

Peugeot už roky úspešne surfuje na vlne SUV. Po novej generácii 2008 ho má v tempe udržať modernizácia kľúčových modelov 3008 a 5008. Zamerala sa najmä na dizajn a bezpečnosť. Plug-in hybrid a elektrická štvorkolka ostávajú výsadou kratšej tritisícosmičky.

Hlavným poznávacím znamením Peugeotu 3008 a...
Hlavným poznávacím znamením Peugeotu 3008 a 5008 je nová maska, ktorá sa vďaka novým lamelám pod reflektormi akoby rozpíja po celej šírke vozidla. Autor: Peugeot

Peugeot sa s modelmi 3008 a 5008 trafil priamo do čierneho. Kratšie z dvoch SUV vstúpilo na trh v roku 2016 ovenčené titulom európskeho auta roka a dnes má na konte viac ako 800 000 regis­trácií. Sedemmiestna päťtisícosmička nasledovala o rok neskôr a doteraz si zaknihovala viac ako 300 000 zákazníkov. Do nového modelového roku vstúpia v modernizovanej podobe, ktorá zasiahla najmä dizajn, bezpečnosť a infotainment. Pohonné jednotky sa nemenia, keďže Peugeot na nich pracoval priebežne, vrátane plug-in hybridných verzií.

Novinky spoznáte na prvý pohľad vďaka zvláštnej bezrámovej maske. Nové lamely pod reflektormi ju totiž opticky rozširujú až k blatníkom. Pôsobí, akoby ju navrhovali skôr výtvarníci ako automobilový dizajnéri. Nové sú ale aj svetlá, mimochodom výlučne diódové. Obe verzie si navyše požičali z mladších modelov značky grafiku denných svetiel v tvare klov, ktoré siahajú hlboko do nárazníka. Aj ten prešiel premenou, je menej členitý a francúzskym SUV dodáva homogénnejší vzhľad. Predné hmlové svetlá nahradil nový režim stretávacích svetiel „Foggy Mode“, keď sa pri zapnutých zadných „hmlovkách“ aktivuje ich nižšia intenzita.

Verzie GT a GT Pack sa môžu pochváliť...
Verzie GT a GT Pack sa môžu pochváliť špecifickými 19-palcovými diskami s diamantovým výbrusom. Platí to aj pre 7-miestny Peugeot 5008. Autor: Peugeot

Verzie GT a GT Pack pridávajú na agresivite čiernym lesklým spracovaním masky, matným pozadím svetiel či špecifickými 19-palcovými diskami s diamantovým výbrusom. Zmeny v zadnej časti sú len retušami, ktoré sa dotkli v podstate iba vynovenej 3D grafiky svetiel, stále však s motívom troch pazúrov. Paletu celkovo siedmich farieb obohatili dva nové modré odtiene Célébes a Vertigo. Novinkou je takzvaný „Black Pack“, ktorý prináša klavírnu čerň na masku chladiča, logá, strešné lišty či na prahy dverí. S tým súvisí aj nová štruktúra ponuky, ktorú tvoria tri základné verzie Active, Alure a GT, ktoré je možné obohatiť o príslušné pakety.

Vzadu je nová v podstate len 3D grafika...
Vzadu je nová v podstate len 3D grafika reflektorov, zachováva si ale motív pazúrov. Autor: Peugeot

Kabína prináša inovovaný i-Cockpit. Prístrojový panel dostal väčší 12,3-palcový displej s novou grafikou a technológiou Normal Black pre vysoký kontrast. Centrálna obrazovka narástla na 10 palcov. Pohyb v menu uľahčuje sedem kláves. Infotainment je kompatibilný so smartfónmi cez protokoly Apple CarPlay aj Android Auto. Na stredovej konzole sa objavuje ovládač jazdných režimov. Atmosféru menia nové materiály, napríklad červená koža Nappa pre GT a GT Pack alebo látkové čalúnenie TEP. Nové sú aj dekorácie z lipového dreva. Asistenčné systémy obohatil systém nočného videnia či posledná generácia adaptívneho tempomatu s funkciou stop & go.

Vynovený i-Cockpit prináša väčšiu obrazovku...
Vynovený i-Cockpit prináša väčšiu obrazovku prístrojového panela s uhlopriečkou 12,3 palca a aj väčší displej infotainmentu, ktorý narástol na 10 palcov Autor: Peugeot

Adaptívny tempomat je teraz k dispozícii aj pre verzie s manuálnymi prevodovkami. Autonómne brzdy detekujú aj cyklistov a čítačka dopravného značenia pozná nové zákazové značky, ako zákaz predbiehania, zakázaný smer jazdy alebo „stopku“. Ponuka motorov sa ale prakticky nemení. Obe verzie používajú benzínový 3-valec 1,2 PureTech (96 kW) a 4-valec 1,6 PureTech (133 kW). Identický je aj diesel 1,5 Blue HDi (96 kW). Silnejší diesel 2,0 HDi (130 kW) z kratšej verzie 3008 vypadol. Ostáva výsadou 7-miestneho Peugeotu 5008. Tritisí­cosmička však dominuje dvoma plug-in hybridnými verziami.

Plug-in hybridná technológia, a to s predným...
Plug-in hybridná technológia, a to s predným náhonom ako aj so štvorkolkou, ostáva výsadou kratšej verzie 3008. Jej výhodou je aj nezávislé zavesenie zadných kolies. Autor: Peugeot

Verzia Hybrid 225 (165 kW) s predným náhonom kombinuje motor 1,6 PureTech (132 kW) s elektromotorom (80 kW) a 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Výkonnejšia štvorkolka Hybrid4 300 (220 kW) má výkon spaľovacieho motora zvýšený na 147 kW a k prednému elektromotoru (81 kW) pridáva druhý na zadnej náprave (83 kW). Opäť s 8-stupňovým automatom. Obe verzie dostali paket batérií s kapacitou 13,2 kWh, čo im umožňuje dojazd do vzdialenosti 59, respektíve 56 km. Výkonnejší hybrid je zároveň najdynamickejšou verziou modelového radu. Na stovku šprintuje len za 5,9 sekundy a dosiahne maximálku 235 km/h.

Nabíjanie z domáceho Wall Boxu má trvať jednu hodinu a 45 minút. Z domácej siete je to buď sedem hodín, alebo zo zosilnenej zásuvky (16 A) štyri hodiny. Peugeot poskytne na akumulátory záruku osem rokov, alebo 160 000 kilometrov. Zákazníci budú v tomto prípade ťažiť aj z nových funkcií, napríklad prednastavenia teploty klimatizácie alebo tiež diaľkového programovania nabíjania. Francúzske dvojičky budú naďalej schádzať z liniek francúzskeho montážneho závodu Sochaux a na trh sa dostanú ešte koncom tohto roka.

Technické údaje – Peugeot 3008

Verzia 1,2 PureTech 130 1,6 PureTech 180 1,5 Blue HDi 130 1,6 Hybrid 225 1,6 Hybrid4 300
Zdvihový objem (ccm) 1 199 1 598 1 499 1 598 1 598
Počet valcov/ventilov 3/12 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 96/5 000 133/5 500 96/3 750 165/- 220/-
Krútiaci moment (Nm/ot.) 230/1 750 250/1 650 300/1 750 360/- 520/-
Prevodovka 6M/8A 8A 6M/8A 8A 8A
0 – 100 km/h (s) 9,5/9,7 8,0 10,8/11,5 8,7 5,9
Max. rýchlosť (km/h) 188/197 222 192/192 225 235
Spotreba na 100 km (l) 6,2/6,5 6,9 4,9/5,1 1,3 1,5

Technické údaje – Peugeot 5008

Verzia 1,2 PureTech 130 1,6 PureTech 180 1,5 BlueHDi 130 2,0 BlueHDi 180
Zdvihový objem (ccm) 1 199 1 598 1 499 1 997
Počet valcov/ventilov 3/12 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 96/5 000 133/5 500 96/3 750 133/3 750
Krútiaci moment (Nm/ot.) 230/1 750 250/1 650 300/1 750 400/2 000
Prevodovka 6M/8A 8A 6M/8A 8A
0 – 100 km/h (s) 9,9/10,2 8,3 11,1/11,8 9,2
Max. rýchlosť (km/h) 188/196 220 191/190 208
Spotreba na 100 km (l) 6,4/6,6 7,1 5,0/5,3
Peugeot
		3008 - 2021
Peugeot
		3008 - 2021
+24Peugeot 3008 - 2021

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

0 debata debata
Viac na túto tému: #Peugeot 5008 #Peugeot 3008 #Peugeot #facelift
Články podľa značiek