V roku 2016 v tuzemsku málo známa kalifornská firma predstavila prototyp elektrického sedanu. Vtedy na trhu s prémiovými elektromobilmi jednoznačne kraľovala Tesla a cieľom novinky bolo zaútočiť práve na dominantnú pozíciu Modelu S. Medzitým vstúpilo do hry aj Porsche s modelom Taycan.
Lucid tak musel zareagovať na dvojitú konkurenciu a to sa mu aj podarilo. Elektromobil s názvom Air totiž prekoná oboch najväčších konkurentov vo väčšine prevádzkových parametrov a navyše pridáva elegantný futuristický dizajn a najmodernejšiu elektroniku. Okrem toho, že auto bude neustále pripojené na internet, ponúkne hlasové ovládanie Amazon Alexa a poloautonómne riadenie na úrovni SAE 3, ktoré bude mapovať okolie prostredníctvom 32 senzorov.
Interiéru bude dominovať 34-palcový displej, ktorý spojí funkcie prístrojového štítu a infotainmentu. Hlavné ovládacie prvky auta sa však nachádzajú na stredovej konzole, kde je umiestnený druhý displej v podobe tabletu. Ten automobilka nazýva Pilot Panel a v prípade potreby je ho možné zasunúť do útrob palubnej dosky, čo dodá vnútrajšku ešte viac elegancie.
Spomínané vlastnosti v podstate zodpovedajú súčasným pomerom v segmente, no Lucid Air bude pokrokový hlavne pre kapacitu akumulátorov a z nej vyplývajúci dojazd na jedno nabitie. Model bude v ponuke v štyroch stupňoch výbavy, a to Air, Touring, Grand Touring a Dream Edition.
Kým k základnému variantu sa v tlačovej správe predstavitelia značky vyjadrili len okrajovo, o verzii Touring vieme, že bude mať výkon 463 kW (620 k), z 0 na 100 km/h zrýchli za 3,2 sekundy a na jedno nabitie prejde vzdialenosť 653 kilometrov. Pre stupeň výbavy Touring sú určené kolesá s priemerom 19 palcov.
Verzia Grand Touring bude práve tou, ktorá poskytne rekordný dojazd, a to až 832 km. Zrýchlenie na stovku prebehne už za tri sekundy, o čo sa postará predovšetkým výkon zvýšený na 597 kW (800 k). Táto možnosť navyše počíta s aerodynamicky tvarovanými odľahčenými 19-palcovými diskami kolies AeroRange.
Vrchol ponuky s označením Dream Edition je práve tým, čo zatieni konkurenciu. Batérie s kapacitou 113 kWh bude dvojica elektromotor využívať na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy, pričom maximálna rýchlosť bude obmedzená na 270 km/h. Výkon 806 kW (1080 k) len dokazuje odhodlanie využiť potenciál elektromobilu na maximum. Vozidlo s 21-palcovými diskami kolies zvládne prejsť na jedno nabitie 748 km a s 19-palcovými sa dojazd predĺži až na 810 km.
Veľká kapacita batérií zároveň vytvára tlak na rýchlosť nabíjania. Lucid Air má zabudovaný 924-voltový okruh, čo mu umožňuje dodávať energiu prostredníctvom nabíjačiek s výkonom 300 kW. Domáce dopĺňanie elektriny striedavým prúdom umožňuje palubná nabíjačka s výkonom 19,2 kW. Hoci nabíjacia infraštruktúra je zatiaľ pozadu oproti technike v elektromobiloch, Lucidu Air to nemusí prekážať, lebo k zákazníkom sa prvé kusy dostanú až koncom budúceho roka, pričom základná verzia bude k dispozícii až v roku 2022.
Výrobca zverejnil aj ceny v amerických dolároch. Základný Lucid Air bude stáť 80 000 dolárov (67 500 eur), verzia Touring bude maž v cenníku hodnotu 95 000 dolárov (80 100 eur), variant s najdlhším dojazdom Grand Touring bude stáť minimálne 139 000 dolárov (117 200 eur) a na vrchol ponuky Dream Edition budú zákazníci potrebovať prinajmenšom 169 000 amerických dolárov (142 600 eur).