Renault Arkana: SUV-kupé konečne aj pre Európu. S tým ruským si ho nemýľte

01.10.2020 10:00

Renault odštartoval vlani v Rusku výrobu aj predaj svojho prvého SUV-kupé Arkana. Európa si musela počkať. A poriadne dlho. Dôvodom je, že európska verzia nemá s tou ruskou veľa spoločného.

Nové SUV-kupé síce zdieľa dizajn ruskej Arkany,...
Nové SUV-kupé síce zdieľa dizajn ruskej Arkany, stojí však na podstatne modernejších základoch. Platformu CMF-B zdieľa s Cliom a Capturom. To kvôli bezpečnosti a emisiám. Autor: Renault

Renault predstavil svoje prvé SUV-kupé Arkana už v roku 2018 na autosalóne v Moskve a vlani sa dostalo aj na tamojší trh. Putovalo tiež do Austrálie a neskôr do Južnej Kórey, ako Samsung XM3. Len Európa ostala akosi mimo. Pritom nebolo pochýb, že štýlová novinka, navyše v kompaktnej triede, ktorá tvorí gro predaja SUV, by si aj tu rýchlo našla zákazníkov. Tí si ale museli počkať. Ako inak, dôvodom boli emisie. Ruská Arkana nie je totiž ničím iným, ako prezlečenou Daciou Duster, čo znamená, že jej platforma nie je pripravená na nízkoemisné technológie. S takýmto autom by jednoducho Renault nedokázal splniť emisné normy. No plánu na európske SUV-kupé sa predsa len nevzdal. Musel však vyvinúť prakticky úplne nové auto.

Splývavá silueta radí Arkanu jednoznačne do...
Splývavá silueta radí Arkanu jednoznačne do populárnej kategórie SUV-kupé. Novinkou bude športový paket RS. Line s agresívnejšími nárazníkmi či väčšími kolesami. Autor: Renault

Európska Arkana sa tak odpútala od rumunských základov. Stojí na platforme CMF-B, podobne ako nové Clio a najmä Captur. V porovnaní s Capturom je však dlhšia. Na dĺžku má 4 568 mm. Rázvor náprav narástol o 90 mm, na konečných 2 720. V tomto smere má teda najbližšie k ruskej Arkane. A platí to aj o dizajne karosérie, ktorý sa líši naozaj len v detailoch. Novinkou je však verzia RS-Line so športovejším stvárnením nárazníkov a väčšími diskami kolies. V interiéri ale neostal kameň na kameni. Palubná doska a infotainment pochádzajú totiž z Capturu. To znamená digitálny prístrojový panel aj voľne stojaci displej s uhlopriečkou sedem alebo 9,3 palca. Konektivitu zabezpečujú rozhrania Apple CarPlay a Android Auto. V kufri odvezie Arkana 513 litrov batožín.

Interiér nemá s ruskou Arkanou nič spoločné. Tá...
Interiér nemá s ruskou Arkanou nič spoločné. Tá európska si požičala dizajn, infotainment aj bezpečnostné prvky z Renaultu Captur. V porovnaní s ním však ponúkne podstatne viac miesta a kufor s objemom 513 litrov. Autor: Renault

Ďalším bonusom platformy CMF-B je okrem vyššej úrovne konektivity bezpečnosť. Arkana bude totiž v Európe vybavená najmodernejšími asistenčnými systémami vrátane adaptívneho tempomatu, asistentu pre jazdu v kolónach, čítačkou dopravných značiek, udržiavaním v jazdnom prúde alebo aktívnym parkovacím asistentom. Podobne je to pod kapotou, kde sa udomácnia výlučne elektrifikované pohonné jednotky. Hlavný dôraz bude kladený na hybridnú verziu E-Tech Hybrid s atmosférickým motorom 1,6 SCe (68 kW) a elektromotorom s výkonom 36 kW. Systémový výkon bude 103 kW. Hybrid doplnia dva mild-hybridy s motorom 1,3 TCe a 12 V štartér-generátorom, v spojení s malým li-ion akumulátorom. K dispozícii budú dve výkonové verzie – 103, alebo 118 kW.

Arkana pre európske trhy bude schádzať z montážnych liniek juhokórejského závodu Samsung v Busane. To je ďalší rozdiel v porovnaní s ruskou verziou, ktorá vzniká v moskovskej továrni aliancie Renault-Nissan. K zákazníkom zamieri v prvej polovici budúceho roka.

Renault
		Arkana -
		2021
Renault
		Arkana -
		2021
+18Renault Arkana -
		2021

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#SUV-kupé #Renault Arkana #Renault
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek