Kabriolety sú ohrozený druh. Autá ako VW Golf Cabrio , Renault Mégane Cabrio či Opel Astra Cabrio sú minulosťou. Našťastie, stále sú tu prémiové značky, ktoré na radosť s vetrom vo vlasoch nezabudli. Platí to aj o BMW. Len pár týždňov po debute nového kupé radu 4 vrátane ostrých verzií M4 predstavuje otvorenú verziu Cabrio. Po 35-ročnej histórii ide už o šiestu generáciu, hoci tá piata „prešaltovala“ z trojky na štvorku. Tak ako kupé, vychádza nový kabriolet z aktuálnej trojky, no oveľa viac zvýrazňuje svoju autonómiu. Neprehliadnuteľné sú najmä obrie ľadvinky, ktoré má 4 Cabrio zhodné s novým kupé, a vďaka ktorým si ho s inými modelmi mníchovského portfólia rozhodne nepomýlite.
Medzigeneračne narástla otvorená štvorka do dĺžky o 128 mm na konečných 4 768. Šírka sa zväčšila na 1 852 mm (+ 27) a rázvor na 2 851 mm (+ 41). Výška je len 1 384 mm. Aj plynulý dizajn pontónu upozorňuje na najväčšiu novinku mníchovského kabrioletu. Po dvoch generáciách sa totiž vracia k oveľa skladnejšej plátennej streche. Systém využíva sústavu elektricky ovládaných oblúkov potiahnutých viacerými vrstvami materiálu. Ten vrchný vytvára úplne hladký povrch bez kontúr konštrukcie. BMW tvrdí, že nová strecha poskytuje rovnaké izolačné vlastnosti ako tá predchádzajúca, no má viacero výhod. Je napríklad až o 40 % ľahšia, a navyše rýchlejšia. Na prerod z „kupé“ na kabriolet a opačne stačí streche 18 sekúnd.
Manipulácia s ňou je povolená do rýchlosti 50 km/h. Vďaka kompaktnosti plátna sa môže BMW 4 Cabrio pochváliť aj väčším kufrom. So zloženou strechou ponúka 300 litrov, o 80 viac ako v minulosti. A pri vysunutej je to 385, čo je výsledok lepší o 15 litrov. Zároveň má posádka viac vnútorného priestoru, najmä na dvoch zadných sedadlách. Interiér má niektoré špecifické prvky. V sérii sú vyhrievané a elektricky nastaviteľné sedadlá, 3-zónová klimatizácia a akustické čelné okno. Infotainment má minimálne 8,8-palcovú obrazovku. Dopriať si môžete deflektor zmierňujúci turbulencie vzduchu v kabíne či systém vyhrievania v oblasti krku integrovaný do operadiel. V ponuke sú tiež ventilované sedadlá alebo nezávislé kúrenie.
Najvýkonnejšia verzia M440i xDrive a naftové verzie sú spojené s mild-hybridným štartérom-generátorom s výkonom osem kilowattov. Jazdné vlastnosti ťažia z rozšíreného rozchodu, vpredu o 28 a vzadu o 18 mm. O potrebnú pevnosť otvorenej karosérie sa starajú dodatočné výstuhy karosérie v oblasti podbehov. Špecificky vyladený športový podvozok môžu zákazníci zameniť za podvozok s adaptívnymi tlmičmi. Šesťvalcové verzie s pohonom xDrive pridávajú plne variabilný samosvorný zadný diferenciál pre lepšiu trakciu. Za príplatok ho dostanú aj majitelia verzií 430i a 430d. Na novinku si však počkáme až do budúcej „kabriosezóny“. Na trh dorazí v marci 2021. Vyrábať sa bude v materskom závode v Dingolfingene, po boku modelových radov BMW 5, 6 Gran Turismo, 7 a 8.
Rozmery, objemy
Dĺžka (mm) | 4 768 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 852 |
Výška (mm) | 1 384 |
Rázvor náprav (mm) | 2 851 |
Objem kufra (l) | 330/380 |
Technické údaje
Verzia | 420i | 430i | M440i xDrive | 420d | 430d | M440d xDrive |
---|---|---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 6/24 | 4/16 | 6/24 | 6/24 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 998 | 1 998 | 2 998 | 1 995 | 1 995 | 2 993 |
Max. výkon (kW/ot.) | 135/5 000 | 190/5 000 | 275/5 500 | 140/4 000 | 210/4 000 | 250/4 400 |
Krútiaci moment (Nm) | 300/1 350 | 400/1 550 | 500/1 900 | 400/1 750 | 650/1 500 | 700/1 750 |
Prevodovka | 8A | 8A | 8A | 8A | 8A | 8A |
0 – 100 km/h (s) | 8,2 | 6,2 | 4,9 | 7,6 | 5,9 | 5,1 |
Max. rýchlosť (km/h) | 236 | 250 | 250 | 250 | 250 | 250 |
Spotreba paliva na 100 km (l) | 5,7 | 6,0 | 6,9 | 4,2 | 5,6 | 6,3 |