
Kii sa darí so športovými derivátmi GT Line. Tuningom už prešla väčšina modelov vrátane Picanta, Ria, Ceedu či SUV Sportage. A teraz je na rade nedávno inovovaný crossover Stonic. Na konte má od roku 2017 už 150 000 predaných kusov, čo znamená, že je štvrtou najpredávanejšou Kiou v Európe. Na ceste Stonic GT Line rozhodne neprehliadnete. Má nárazník s väčším sacím otvorom s plástovým výpletom a novými hmlovými LED svetlami. Nové sú aj full-LED reflektory so štyrmi dennými diódami či predná maska s chrómovými lištami.

Zboku upútajú špecifické 17-palcové disky alebo čierne zrkadlá. Zozadu napína Stonic svaly dvoma koncovkami výfukov, pravdepodobne falošnými, umiestnenými v striebornej vložke nárazníka. Zákazníci si môžu vyberať až 15 dvojfarebných kombinácií strechy a karosérie. S odtieňom strechy potom ladia lemy troch úzkych otvorov pod prednou maskou, ktoré sú ďalším extra znakom Stonicu GT Line. Športový duch sa prenáša aj do interiéru s dekoráciami imitujúcimi karbón, splošteným koženým volantom a športovými sedadlami čalúnenými textilom a umelou kožou.

Nechýba kontrastné prešívanie bielou niťou. Prístrojový panel obsahuje už v základe 4,2-palcový TFT displej. No podstatnejšie je rozhranie UVO Connect Phase II s 8-palcovou dotykovou obrazovkou. Umožňuje pripojenie až dvoch externých zariadení buď cez Bluetooth, alebo bezdrôtové platformy Apple CarPlay a Android Auto. K dispozícii je satelitná navigácia, on-line dopravné informácie, predpovede počasia a rôzne mobilné aplikácie.

Napriek športovej DNA sa technika pod kapotou nemení. Stonic GT Line naplno profituje z nedávanej modernizácie. Okrem 3-valca 1,0 CVVD Smartstream s plynulým variabilným časovaním ventilov s výkonom 74 kW je Stonic GT Line k dispozícii aj s jeho mild-hybridnou verziou 1,0 EcoDynamics+. Tá je vybavená 48 V štartér-generátorom, ktorý sa stará o rekuperáciu brzdnej energie a podporu akcelerácie až do rýchlosti 125 km/h. Systém je doplnený malým li-ion akumulátorom, umietneným v priestore rezervného kolesa.
Inteligentná manuálna prevodovka iMT s elektronickou spojkou bez mechanického prepojenia pedála, umožňuje plachtenie vozidla a vypínanie motora počas jazdy aj so zaradeným rýchlostným stupňom. Pripravená je tiež 7-stupňová dvojspojková prevodovka 7DCT. Mild-hybrid bude Kia dodávať v dvoch výkonových verziách – 74 alebo 88 kW. Výrobu Stonicu GT Line spustí Kia ešte tento mesiac v kórejskom závode Sohari a k prvým zákazníkom zamieri ešte pred koncom tohto roka.