Jaguar XF: Po facelifte bez 6-valcov. Zato s novým interiérom

Jaguar XF prichádza po piatich rokoch s modernizovaným sedanom XF. Navonok síce veľa zmien nevidieť, ale v interiéri a pod kapotou neostal kameň na kameni.

12.10.2020 12:00
debata (1)
Vynovené XF dostalo nový predný nárazník, užšie... Foto: Jaguar
Jaguar XF - 2021 Vynovené XF dostalo nový predný nárazník, užšie matricové LED svetlá s grafikou "Double J“ či širšiu masku s novým výpletom.

Jaguar nie je v najlepšej kondícii. Pomôcť má modernizácia jeho portfólia. Po inovovanom XE a tiež SUV F-Pace a I-Pace prichádza na rad sedan XF a jeho kombi verzia Sportbrake. Má čo doháňať, pretože zámer britskej automobilky, konkurovať ním nemeckej prémii v podobe BMW radu 5, Mercedesu-Benzu triedy E či Audi A6 jednoducho nevyšiel. Aspoň nie v Európe. Najvyššie registrácie zaznamenalo XF v roku 2016 s počtom 16 416 kusov. V roku 2018 to bolo už len 10 375 a vlani alarmujúcich 5 935 exemplárov. Novinka by však mohla mať viac šancí, pretože Jaguar zlepšil to, na čo mierila najväčšia kritika zákazníkov. XF tak dostal úplne nový interiér a tiež neporovnateľne modernejší infotainment.

Exteriér však absolvoval len retuše. XF má nové nárazníky, ktoré ho opticky rozširujú. Nové sú aj užšie LED svetlá s grafikou "Double J“ inšpirovanou novším F-Pace. Za príplatok dodá Jaguar reflektory pixel LED s matricovou technológiou. Zväčšila sa aj maska chladiča s inovovaným výpletom. Na predných blatníkoch pribudli otvory s logom cválajúcej šelmy (Leaper). Vzadu sú nové matné svetlá a nová vložka nárazníka s chrómovou lištou. Uato v kabíne sa odohrala doslova revolúcia. Nová je palubná doska, volant, stredový tunel aj výplne dverí. Hlavná inovácia však súvisí s infotainmentom PiVi Pro, ktorý Jaguar vyvinul s LG.

V ponuke naďalej zostáva praktické kombi... Foto: Jaguar
Jaguar XF - 2021 V ponuke naďalej zostáva praktické kombi Sportbrake. Preberá všetky inovácie zo sedanu.

Práve stará generácia multimediálneho systému bola najkritizovanejšou oblasťou XF. Centrom PiVi Pro je efektná, mierne zakrivená obrazovka s uhlopriečkou 11,4 palca v elegantnom puzdre zo zliatiny horčíka. Architektúra EVA 2 umožňuje neustále pripojenie vozidla na internet, čo znamená možnosť využívania on-line informácií, mobilných aplikácií, aktualizácií softvéru či diaľkového spojenia s vozidlom. Displej je trikrát jasnejší a má väčšie rozlíšenie. Nový je aj 12,3-palcový virtuálny kokpit a head-up displej. Audiosústava sa zas stará o aktívne potláčanie hluku v kabíne. Samozrejmosťou je konektivita so smartfómi cez Apple CarPlay a Android Auto či indukčné nabíjanie.

Kabína sa zmenila na nepoznanie. Je tu nová... Foto: Jaguar
Jaguar XF - 2021 Kabína sa zmenila na nepoznanie. Je tu nová palubná doska, volant, stredový tunel, výplne dverí aj radiaca páka. Najväčšou inováciou je však infotainment PiVi Pro s 11,4-palcovou zakrivenou obrazovkou.

Celkový dojem zlepšujú špičkové materiály, palubná doska s úplne novými prieduchmi ventilácie, nové kľučky dverí, otvory pre reproduktory vyrábané pomocou laseru a v neposlednom rade nový volič automatickej prevodovky, ktorý nahrádza pôvodný kruhový. Praktickou stránkou sú väčšie držiaky na nápoje a klimatizácia s technológiou Nanoe, ktorá zachytáva častice PM2.5. Asistenčné systémy doplní výstraha pri vystupovaní Clear Exit Monitor, ktorá upozorňuje na blížiace sa auto alebo cyklistu. Nový je tiež systém 360-stupňového zobrazenia okolia vozidla alebo digitálne vnútorné spätné zrkadlo s obrazom, ktorý nie je obmedzený konštrukciou vozidla.

Smutnou správou je, že s inováciou XF končia pod kapotou 6-valcové motory. XF však ponúkne nové dvojlitrové 4-valce Ingenium. Týka sa to aj naftovej verzie D204 s výkonom 150 kW a krútiacim momentom 450 Nm. Motor je štandardne spojený so 48 V štartérom-generátorom a malou li-ion batériou. Ponuku doplnia dve benzínové alternatívy P250 a P300 s výkonom 184, respektíve 221 kW. Všetky motory sú štandardne spojené s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a za príplatok aj s pohonom oboch náprav. Výnimkou je len najvýkonnejší XF P300, kde je štvorkolka štandardom.

Novinka by sa mala dostať na trh ešte koncom roka. Zákazníci si budú môcť naďalej dopriať športové pakety R-Dynamic. Jaguar však priznáva, že rozsah ponuky zúžil z pôvodných 64 na 28 verzií, čo má priniesť vyššiu efektivitu a tiež kvalitu. Spolu s modernizovaným XF navyše Jaguar spúšťa novú formu internetového nákupu, pri ktorom bude harmonizovať ceny on-line predaja s tými u klasických dílerov.

Technické údaje

Verzia D204 MHEV D204 MHEV AWD P250 P250 AWD P300 AWD
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16 4/16
Zdvihový objem (ccm) 1 997 1997 1997 1997 1997
Max. výkon (kW/ot.) 150/4 250 150/4 250 184/5 500 184/5 500 221/5 500
Krútiaci moment (Nm) 430/1 750 430/1 750 365/1 300 365/1 300 400/1 500
Prevodovka 8A 8A 8A 8A 8A
0 – 100 km/h (s) 7,6 7,8 6,9 7,0 6,1
Max. rýchlosť (km/h) 4,9 5,5 8,0 8,6
Spotreba paliva na 100 km (l)          
Jaguar XF - 2021
Jaguar XF - 2021
+30Jaguar XF - 2021

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Jaguar #facelift #Jaguar XF #Jaguar XF Sportbrake
Články podľa značiek