
Snahy konkurovať nemeckej prémiovej trojke sa v Európe zväčša skončili fiaskom. Nezvláda to britský Jaguar, talianske Alfa Romeo a japonské Infiniti to v Európe radšej celkom zabalilo. Výnimkou je Lexus, no jeho predaje predstavujú nepatrný zlomok registrácií Audi, BMW a Mercedesu-Benz. Na ilustráciu spomeňme, že Lexus iba nedávno na starom kontinente oslávil predaj miliónteho exempláru. Nie je to málo, no trvalo mu to celých tridsať rokov. Kórejci však veria, že sa im to podarí. Ich zbraňou má byť značka Genesis.
S tou sme sa síce už v Európe stretli, ale ešte v časoch, keď boli modely Genesis len prezlečenými Hyundaimi. Naposledy s relatívne lacným 6-valcovým Hyundaiom Genesis Coupé. Ako ale vieme, v roku 2015 sa z Genesisu stala samostatná prémiová značka. Na svet priviedla pod taktovkou skvelého dizajnéra Luca Donckerwolkeho úplne nové sedany G70 a G80 či skutočne luxusné SUV GV80. A hoci Genesis v USA či Austrálii už okúsil problémy so vstupom do prémiového rybníka, teraz sa cíti byť pripravený aj na Európu.
Je to risk, ale keď si predstavíme, kde boli Hyundai a jeho sesterská Kia pred pätnástimi rokmi a kde sú dnes, nie je dôvod Kórejcom neveriť. Navyše nakúpili tých najlepších ľudí. Šéfa európskej divízie Dominiqua Böscha pritiahol Genesis z Audi a z Ingolstadtu prestúpil do kórejských služieb aj Enrique Lorenzana vo funkcii šéfa predaja. Genesis síce ešte nepotvrdil termín vstupu do Európy, ale dlho to trvať nebude. Čaká sa totiž už len na kľúčový model, s ktorým by mohol Genesis uspieť.

Jeho G70 a G80 sú síce solídnymi rivalmi pre BMW radu 3 alebo Audi A6, ale z triedy prémiových sedanov Genesis v Európe nezbohatne. Navyše vychádzajú z módy. Zákazníci prahnú po SUV. A práve tam má Genesis portfólio poriadne deravé. Zatiaľ predstavil v USA len spomínaný model GV80, ktorý je pendantom Mercedesu-Benz GLE. To by ale u nás rúbal príliš vysoko. Až teraz prichádza s modelom, ktorý by mohol mať viac šancí zlomiť predsudky Európanov – menším SUV GV70. Automobilka zverejnila iba päť snímok, ale už teraz je jasné, že ide o dizajnovo vydarený kúsok.

Je teda pravdepodobné, že Genesis sa do Európy zahryzne najskôr o dva roky. A hoci môže svoje emisie zrátavať so značkami Hyundai a Kia, ktoré už vo veľkom predávajú autá s alternatívnymi pohonmi, iste sa nevyhne masívnej elektrifikácii. Okrem hybridných a plug-in hybridných technológií pod kapotou GV70 môžeme preto očakávať aj čistý elektromobil, ktorý vlani Genesis naznačil hravým konceptom Mint. Až čas ale ukáže, či sa kórejskej prémiovej značke podarí to, na čom pohoreli renomovanejší producenti.