Kým Jaguar F-Pace bol pre britskú automobilku doslova živou vodou, o jeho menšom príbuznom sa to povedať nedá. E-Pace prišlo v roku 2017 a jeho ročné registrácie v Európe nepresiahli 28 000 kusov. Možno aj preto prichádza vo výrazne modernizovanej podobe skôr, než je zvykom. Samozrejme, časť dôvodov spočíva aj v nutnosti prispôsobiť sa novým emisným normám. Takže tu máme mild-hybridy a dokonca plug-in hybrid. V exteriéri sa však snažil Jaguar zmierniť príliš hravú podobu tohto „mláďata“. Štylistické zmeny mu prepožičiavajú viac elegancie. A zdá sa, že mu to prospelo.
Platí to o nárazníku s chrómovou „čepeľou“, úplne nových svetlách s grafikou Double-J, známou z F-Pace či maske s diamantovým efektom. Reflektory môžu byť vybavené matricovou technológiou Pixel LED. Na blatníkoch nechýba ikonický znak Leaper. Výraznejšia grafika odvodená od elektrického Jaguaru I-Pace sa objavuje aj v zadných svetlách. Opäť tu nájdeme prepracovaný nárazník s mriežkovanou vložkou. Štvorvalcové verzie dostali integrované dve koncovky výfukov. Verzia R-Dynamic posilňuje športový imidž. Chróm nahrádza klavírnou čerňou. Balík Black Exterior Pack si však môžete dopriať aj v ostatných verziách.
V kabíne zareagoval E-Pace na kritiku lacných materiálov a infotainmentu. Objavujú sa tu kvalitnejšie obklady a dekorácie, vrátane metalických akcentov reproduktorov a kovových ovládačov či čalúnenia. Kožené sedadlá „Est. 1935 Jaguar Coventry“ odkazujú na históriu a dedičstvo značky. Úplne nový je volant, inšpirovaný elektrickým I-Pace, volič prevodovky, úplne prepracovaný panel klimatizácie, no najmä infotainment novej generácie Pivi Pro, s 11,4-palcovou obrazovkou prekrytou tvrdeným sklom odolným proti odtlačkom. Architektúra EVA 2 umožňuje neustále pripojenie vozidla na internet a diaľkové spojenie s vozidlom.
Displej je trikrát jasnejší a má väčšie rozlíšenie. Samozrejmosťou je konektivita s externými zariadeniami cez Apple CarPlay a Android Auto či indukčné nabíjanie. Systém má vlastný záložný zdroj energie, takže navigácia je pripravená hneď, ako si vodič sadne za volant, zatiaľ čo dostupné aplikácie, vrátane Spotify, Deezer a TuneIn sú funkčné aj bez smartphonu. Systém dual-sim s dvoma LTE modemami, umožňuje vykonávať viac funkcií súčasne, ako je streamovanie médií a sťahovanie aktualizácií SOTA, bez toho, aby bol obmedzený výkon. Nový je aj digitálny kokpit s uhlopriečkou 12,3 palca a vylepšenou grafikou. Digitalizáciu završuje digitálne vnútorné spätné zrkadlo.
Najzaujímavejšou informáciou je však použitie novej platformy NPTA (New Premium Transverse Architecture). To znamená, že E-Pace išlo ďaleko za hranice bežnej modernizácie. Táto architektúra preň znamená nové uloženie prednej nápravy a tiež motora. Vďaka tomu môže využívať novú generáciu motorov Ingenium, vrátane novučičkého plug-in hybridného systému s označením P300e. Kombinuje premiérový 3-valec 1,5 Ingenium (147 kW) s 8-stupňovou prevodovkou a elektrickým pohonom zadnej nápravy (80 kW). Celkový systémový výkon má byť až 227 kW. V takejto podobe zvláda E-Pace zrýchlenie na stovku za 6,5 sekundy. Akumulátor s kapacitou 15 kWh zároveň zabezpečí elektrický dojazd do vzdialenosti 55 km.
Trojvalcový motor však nájdete aj v základnej mild-hybridnej benzínovej verzii s 8-stupňovou prevodovkou, naladený je na 118 kW. Benzínovú ponuku dopĺňa 4-valec 2,0 Ingenium s výkonom 147, 183 alebo až 220 kW. Všetky sú spojené s 9-stupňovou automatickou prevodovkou, štartér generátorom MHEV a pohonom oboch náprav. Čistou predokolkou je teda len 3-valcová verzia. Nové sú aj 4-valcové diesely 2,0 Ingenium s výkonom 120 alebo 150 kW. Slabší z nich môže byť kombinovaný so 6-stupňovým manuálom a pohonom prednej nápravy. Štvorkolky sú štandardne spárované s 9-stupňovým automatom a mild-hybridnou podporou.