Tak ako velí trend downsizingu, nejde však o 6-valec, ale o 4-valcový dvojliter dopovaný dvojicou turodúchadiel. Agregát s označením 2.0 CDTI BiTurbo prináša niekoľko technických noviniek. Opel použil pri prepĺňaní dve rozdielne veľké turbodúchadlá v sériovom zapojení, ktoré pracujú samostatne alebo spoločne. To menšie sa stará o rýchlu reakciu pri nízkych otáčkach, keď sú výfukové plyny smerované pomocou ventilov výlučne k nemu. Vďaka tomu ponúka už pri 1500 otáčkach krútiaci moment až 350 Nm.
V strednom pásme otáčok sa po otvorení klapiek starajú o prepĺňanie súčasne malé aj veľké turbo. Veľké zabezpečuje prvý stupeň stlačenia a malé turbo následne zvýši prepĺňací tlak na definitívnu úroveň. Pri vyšších otáčkach sú plyny smerované len k veľkému turbu, ktoré dokáže ponúknuť najväčší možný plniaci tlak. Raritou je použitie dvoch chladičov stlačeného vzduchu, takzvaného Twin cooler systému. Kým malý chladič využíva na chladenie vlastný kvapalinový okruh, veľké turbo má na starosti klasický vzduchový medzichladič. Ďalšou špecialitou sú žeraviace sviečky s integrovanými senzormi tlaku, ktoré merajú tlak vo valcoch približne 130¤000-krát za minútu. Vďaka nim upravuje riadiaca jednotka prácu vstrekovačov systému common rail s maximálnym tlakom až 2000 atmosfér.
Výsledkom je nielen maximálny výkon 143 kW a krútiaci moment 400 Nm už pri 1750 otáčkach, ale aj rovnomerný priebeh výkonových kriviek a rýchla reakcia na stlačenie plynového pedála. Insignia BiTurbo akceleruje na stovku za 8,7 sekundy, pričom spotrebuje priemerne len 4,9 litra nafty na 100 km. Konkurenčné dieselové bi-turbá od Peugeotu, Fordu, BMW či Mercedesu dosahujú síce mierne vyššie výkony, ale s výnimkou BMW majú väčší zdvihový objem.
Spolu s novým agregátom sa môže nová Insigia BiTurbo pochváliť novou prednou nápravou HiPerStrut, použitou doteraz výlučne pre najvýkonnejšiu verzie OPC. Tá si ľahšie poradí so zvýšenou hmotnosťou pohonnej sústavy čím znižuje tendencie k nedotáčavosti. Za príplatok je možné nový agregát kombinovať s pohonom oboch náprav 4×4.
Technické údaje | |
---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 DOHC BiTurbo |
Zdvihový objem (ccm) | 1956 |
Max. výkon (kW/ot.) | 143/ 4000 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 400/1750 |
0 – 100 km/h (s) | 8,7 |
Max. rýchlosť (km/h) | 230 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,9 |