Podľa tvrdení predstaviteľov Tatry sa zákazníci nemusia obávať toho, že Tatra stratila využitím niektorých komponentov holandského DAF-u pôvodného ducha. Ktoré komponenty pochádzajú z vozidiel DAF však vedenie Tatry presne nešpecifikovalo, nahlas sa hovorí len o kabíne a motoroch.
Phoenix by sa mal v dohľadnej dobe stať kľúčovým modelom Tatry na všetkých svetových trhoch. Vďaka novým, vodou chladeným motorom a modernej kabíne spĺňajúcej nie len bezpečnostné kritériá, ale aj požiadavky na komfort a ergonómiu by sa mali Tatry konečne ľahšie presadzovať aj na západoeurópskych trhoch.
Kabínu Tatre podaroval DAF
Trambusovú kabínu prebral Phoenix od DAF-u, čím sa Tatra vyhla neprimeraným investíciám do originálnejšej kabíny vlastných tvarov. Na jej vývoj totiž v Kopřivnici momentálne nie sú finančné prostriedky, ušetrené peniaze tak mohla automobilka investovať do vylepšení konštrukcie a odolnosti nového modelu.
Základom ponuky bude krátka kabína s možnosťou inštalácie jedného alebo dvoch lôžok (na želanie). V ponuke bude aj elektrické sťahovanie okien, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, v dvoch osiach nastaviteľný volant alebo automatická klimatizácia. Samozrejmosťou je aj nezávislé kúrenie.
Nosnú rúru si Phoenix zachoval
Tatra Phoenix si zachovala koncepciu podvozku s nosnou rúrou a nezávisle zavesenými výkyvnými polonápravami s uzávierkami nápravových diferenciálov (na želanie budú aj verzie s redukciami v kolesách). K rúre je následne privarený rám z priečnikov, ktorý s ňou tvorí mimoriadne tuhý celok. Nákladné Tatry sú tak v ohybe pevné a ich nadstavby sa zaobídu bez ťažkých prídavných rámov. Konštruktéri Tatry si tak môžu dovoliť užitočné zaťaženie svojich áut o niečo zvýšiť.
Predná náprava bude mať štandardne nosnosť 8 t, na želanie sa nosnosť zvýši na 9 t. Zadné nápravy (typu King Frame) budú mať nosnosti od 11,5 až po 16 t a podľa nosnosti odpruženie listovými pružinami, vinutými pružinami, vzduchovými mechmi alebo ich vzájomnými kombináciami.
Výhodou podvozku s nezávisle zavesenými polonápravami je aj schopnosť veľmi rýchlych presunov po nerovnom teréne. Vďaka nemu tak dokážu Tatry prekonávať terénne zlomy rýchlejšie, než konkurenčné značky s klasickými tuhými nápravami. Veľká tuhosť rámu v krute ďalej zlepšuje pevnosť auta pri prejazde zákrutami a nenamáha nadstavbu tak výrazne, ako vozidlá s klasickým rebrinovým rámom.
Vodou chladený motor
Napriek tomu, že Tatra disponuje vzduchom chladeným agregátom vlastnej konštrukcie (spĺňajúcim emisnú normu Euro 5), Phoenix bude využívať výlučne vodou chladený radový šesťvalec Paccar MX s objemom 12.9 l (Paccar patrí pod DAF). Vyladený bude na výkony od 265 kW/360 k až po 375 kW/510 k. Hodnoty krútiacich momentov sa pohybujú od 1775 do 2500 Nm.
Technické údaje – motor Paccar MX | ||
---|---|---|
Motor | Max. výkon (kW/k) | Krútiaci moment (Nm) |
MX 265 | 265/360 | 1775 |
MX 300 | 300/408 | 2000 |
MX 340 | 340/462 | 2300 |
MX 375 | 375/510 | 2500 |
Motory budú spolupracovať so šestnásťstupňovou manuálnou prevodovkou ZF Ecosplit alebo so šestnásťstupňovou robotizovanou prevodvkou ZF AS-Tronic. Max. rýchlosť Tatry Phoenix je 85 km/h (s obmedzovačom).