Reinkarnácia Maybachu v roku 2002 bola pre Daimler totálnzm fiaskom. Za dekádu produkcie predal len 3 000 exemplárov, čo ani zďaleka nestačilo na čísla, ktoré predvádzala konkurencia s logami Rolls-Royce a Bentley. Stará technika pochádzajúca ešte z čias Mercedesu S (W202) z prelomu tisícročí v kombinácii s astronomickou cenou zákazníkov príliš neoslnila. Zvlášť s pribúdajúcim vekom. Tak napríklad v roku 2011, ktorý bol posledným kompletným produkčným rokom limuzín Maybach 62 a 57, putovalo k zákazníkom len 157 vozidiel, kým Rolls-Royce ich našiel rovných 7 000!
Zdalo sa, že Maybach to má definitívne zrátané. Ale potom sa stal zázrak, ktorý urobil z Maybachu doslova zlaté vajce nemeckého koncernu. Od roku 2015 sú Maybachy síce len luxusnými derivátmi triedy S, teda aj s trojcípou hviezdou, no klienti na zmenu stratégie zareagovali nad všetky očakávania. Mercedes-Maybach má tak po piatich rokoch na konte neuveriteľných 60 000 registrácií po celom svete. Vlani dosiahol dokonca rekord, keď predal 12 000 kusov. A tento príbeh bude pokračovať s novou generáciou triedy S, ktorá sa predstavila len na jar. Komu teda nestačí predĺžené „esko“, siahnuť môže po novom Mercedese-Maybach S.
Ten má rázvor náprav natiahnutý ešte o 18 cm, takže jeho hodnota je teraz 3 396 mm. Samozrejme, to sa podpísalo aj na celkovej dĺžke s monumentálnymi 5 469 milimetrami. Základ v triede S síce nový Maybach neutají, no dizajnéri použili všetky možnosti, aby esko s logom MM získalo aristokratický punc. Máme tu masku s vertikálnym rebrovaním aj nápisom Maybach, kapotu zdobí pochrómovaná plutva a z profilu zaujmú dlhšie dvere, no najmä tretie bočné okienko v stĺpiku C, opäť s logom Maybachu. K dispozícii je dvojfarebné lakovanie karosérie, ktoré vyžaduje sedem dní remeselnej práce.
Kabína je zušľachtená tými najvyberanejšími materiálmi. Drevo nájdete dokonca aj na zadných stranách operadiel predných sedadiel. Palubná doska potiahnutá kožou nesie dva displeje s uhlopriečkou 12,3 a 12,8 palca. Špecifická grafika digitálneho prístrojového panela zobrazuje analógové ukazovatele v ružovozlatej farbe. Celkovo však môže byť kabína vybavená až piatimi obrazovkami, vrátane dvoch zadných. Vzadu nájdeme aj nové náladové osvetlenie vo farbách Rosegold White a Amethyst Glow. Stará sa oň celkovo 253 diód. Infotainment MBUX disponuje pokročilým hlasovým ovládaním. Gestami zasa môžete ovládať napríklad slnečné clony.
Keď sa otočíte vzad, v kabíne sa rozsvieti priestor, kam sa práve pozeráte. Starajú sa o to laserové 3D kamery, čítajúce reč vášho tela. K novým vychytávkam patria aj elektricky ovládané zadné dvere, systém vyhrievania oblasti krku, chladiaci box v zadnej časti s reguláciou teploty, podávače bezpečnostných pásov, ktoré mali doteraz len modely kupé, či masážna funkcia lýtok zadných opierok nôh. Operadlá zadných „riaditeľských“ sedadiel možno sklápať až do uhla 43,5 stupňov, čo vytvára podmienky na dokonalý relax. Ten podporuje akustický komfort. Stará sa oň aktívny systém potláčania hluku, ktorý vysiela do troch milisekúnd zvukové vlny opačnej frekvencie.
Nezaostáva ani podvozok Airmatic kombinujúci pneumatický a hydraulický okruh, filtrujúci všetky nerovnosti. Využíva navyše dáta zo stereokamery, ktorá skenuje povrch vozovky pred vozidlom, takže dokáže tlmiace a pružiace jednotky nastaviť v predstihu. Cez ovládač Dynamic Select je možné voliť jazdný program Maybach, ktorý ešte viac zjemní pruženie, ale aj dynamiku vozidla. S obrovskými rozmermi bojuje natáčanie zadných kolies v uhle 4,5 a za príplatok až 10 stupňov, čím sa polomer zatáčania zmenšuje na 12,2, respektíve 11,2 metra. Ak si zvolíte technológiu podvozka E-Active so 48 V okruhom, minulosťou sa stanú aj náklony karosérie v zákrutách.