BMW X1 xDrive25e: Mníchov má ďaší plug-in hybrid. Štvorkolky sa nevzdal

Nová plug-in hybridná verzia BMW X1 zvládne v elektrickom režime až 57 kilometrov. O agilitu na prašných cestách však neprišla. Stará sa o to pohon oboch náprav xDrive. I keď trochu iný, než na aký sme boli doteraz zvyknutí.

11.12.2020 10:00
Najväčšou novinkou vynoveného BMW X1 je plug-in... Foto: BMW
BMW X2 xDrive25e - 2020 Najväčšou novinkou vynoveného BMW X1 je plug-in hybridná verzia xDrive25e. A keďže patrí k tým najvýkonnejším, nebráni sa ani športovému paketu M Sport.

Aj BMW bojuje s emisiami. Recept je jasný – čo najviac plug-in hybridov. Spolu s nedávnou modernizáciu X1 sa tak „zástrčková“ technológia dostáva aj do najmenšieho SUV, alebo ako hovoria v Mníchove – SAV. Dopĺňa širokú škálu benzínových a naftových verzií. Ako vyplýva z názvu X1 xDrive25e, BMW sa podarilo skombinovať ekológiu s pohonom 4×4. Systém známy z Mini Countrymanu S E ALL4 alebo BMW 225×e Active Tourer spája preplňovaný 3-valec 1,5 TwinPower Turbo s výkonom 92 kW a krútiacim momentom 220 Nm, s elektromotorom, ktorý pridáva ďalších 70 kW a 165 Nm krútiaceho momentu.

Ale pozor. Elektromotor nenájdete v 6-stupňovej automatickej prevodovke, ale na zadnej náprave. Práve tým je zabezpečená možnosť využiť štvorkolku. Celkový výkon sústavy sa vyšplhal až na 162 kW a krútiaci moment na slušných 383 Nm. Takže napriek vyššej pohotovostnej hmotnosti nad hranicou 1 800 kg, tu máme svižné SUV, ktoré zvládne stovku za 6,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 193 km/h. Batérie umiestnené pod zadnými sedadlami s kapacitou 10 kWh majú zabezpečiť v režime Max eDrive dojazd do vzdialenosti 57 kilometrov.

Napriek ekologickej pohonnej sústave priznáva... Foto: BMW
BMW X2 xDrive25e - 2020 Napriek ekologickej pohonnej sústave priznáva hybridné BMW X1 zadný výfuk. Na prvých 57 km ho však nový plug-in hybrid nepotrebuje.

V tomto móde je pritom BMW X1 xDrive25e čistou zadokolkou. Elektrický pohon funguje až do rýchlosti 135 km/h, takže je ho možné využiť aj na diaľnici. Režim Auto eDrive kombinuje silu oboch pohonných jednotiek v záujme čo najväčšej hospodárnosti. Pritom systém využíva dáta navigácie o profile trasy, čím sa spolupráca motorov ešte viac optimalizuje. Mód Save Battery zas dáva vodičovi na výber, či chce elektrickú energiu využiť okamžite, alebo neskôr, napríklad pri vjazde do „zelených“ zón mestských aglomerácií.

Kabína prináša moderný infotainment s dotykovým... Foto: BMW
BMW X1 - 2019 Kabína prináša moderný infotainment s dotykovým displejom s uhlopriečkou až 10 palcov. Okrem základných funkcií ponúka aj špecifické zobrazenia plug-in hybridného pohonu.

Bez ohľadu na režim plug-in hybridného pohonu však stále ostáva možnosť výberu jazdných módov Comfort, Sport a Eco Pro. Tie menia charakteristiku podvozka, reakcie na stlačenie plynu, chovanie prevodovky aj účinku posilňovača riadenia. Jazda by mal byť o to suverénnejšia, že rozmiestnenie komponentov hybridného pohonu prinieslo rovnomerné rozloženie hmotnosti medzi prednú a zadnú nápravu. Za svoje služby si pritom plug-in hybridné X1 vypýta od 1,9 do 2,1 litra benzínu na 100 km, a to podľa prísnejšej normy WLTP. Nabíjanie batérie z 0 na 80 % kapacity má trvať z domáceho wallboxu 2,4 hodiny.

Daňou za ekológiu je o čosi menší batožinový priestor. Odľa usporiadania zadných posub'vných sedadiel sa pohybuje od 450 do1 470, č je o 55 menej v porovnaní s klasickými nehybridnými verziami. Inak sa X1 xDrive25e nijak nelíši od svojich súrodencov. Jeho dizajn môže byť osviežený M Sport paketom. Napokon, dynamika tomu zodpovedá. A v interiéri sú tiež všetky vychytávky modernizovaného X1, ako napríklad nový infotainment s 10,25 palcovým displejom, ktorý možno ovládať dotykom, hlasom ale aj gestami.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška (mm) 4 439/1 821/1 612
Rázvor náprav (mm) 2 670
Objem kufra/ PHEV (l) 505–1 550/450 – 1 470
Objem nádrže/PHEV (l) 51/36
Pohotovostná hmotnosť/ PHEV (kg) 1 495 – 1 695/1 820

|*Technické údaje (naftové motory)

Verzia sDrive16d sDrive18d xDrive18d sDrive20d xDrive20d xDrive25d
Počet valcov/ventilov 3/12 4/16 4/16 4/16 4/16 4/16
Objem motora (ccm) 1 496 1995 1995 1995 1 995 1 995
Výkon (kW/ot.) 85/4 000 110/4 000 110/4 000 140/4 000 140/4 000 170/4 400
Krút. moment (Nm/ot.) 270/1 750 350/1 750 350/1 750 400/1 750 400/1 750 450/1 500
Prevodovka 6M/7DCT 6M/8A 6M/8A 8A 8A 8A
0 – 100 km/h (s) 11,5 9,3/9,4 9,3/9,4 7,9 7,9 6,6
Max. rýchlosť (km/h) 190 205 204 222 219 235
Spotreba na 100 km (l) 4,1/4,4 4,6/4,7 5,0/5,0 4,7 5,0 5,9

Technické údaje (benzínové motory)

Motor sDrive18i sDrive20i xDrive20i xDrive25i xDrive25e
Počet valcov/ventilov 3/12 4/16 4/16 4/16 3/12
Objem motora (ccm) 1 499 1 998 1 998 1 998 1 499
Výkon (kW/ot.) 13/4 000 141/5 000 141/5 000 170/5 000 92 + 70/-
Krút. moment (Nm/ot.) 220/1 480 280/1 350 280/1 350 350/1 450 220 + 165/-
Prevodovka 6M/7DCT 7DCT 8A 8A 6A
0 – 100 km/h (s) 9,7/9,7 7,7 7,4 6,5 6,9
Max. rýchlosť (km/h) 205/203 226 223 235 193
Spotreba na 100 km (l) 5,9/5,7 6,1 6,7 6,8 2,1
BMW X2
		xDrive25e - 2020
BMW X2
		xDrive25e - 2020
+7BMW X2 xDrive25e - 2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #plug-in hybrid #BMW X1 #BMW
Články podľa značiek