Aj BMW bojuje s emisiami. Recept je jasný – čo najviac plug-in hybridov. Spolu s nedávnou modernizáciu X1 sa tak „zástrčková“ technológia dostáva aj do najmenšieho SUV, alebo ako hovoria v Mníchove – SAV. Dopĺňa širokú škálu benzínových a naftových verzií. Ako vyplýva z názvu X1 xDrive25e, BMW sa podarilo skombinovať ekológiu s pohonom 4×4. Systém známy z Mini Countrymanu S E ALL4 alebo BMW 225×e Active Tourer spája preplňovaný 3-valec 1,5 TwinPower Turbo s výkonom 92 kW a krútiacim momentom 220 Nm, s elektromotorom, ktorý pridáva ďalších 70 kW a 165 Nm krútiaceho momentu.
Ale pozor. Elektromotor nenájdete v 6-stupňovej automatickej prevodovke, ale na zadnej náprave. Práve tým je zabezpečená možnosť využiť štvorkolku. Celkový výkon sústavy sa vyšplhal až na 162 kW a krútiaci moment na slušných 383 Nm. Takže napriek vyššej pohotovostnej hmotnosti nad hranicou 1 800 kg, tu máme svižné SUV, ktoré zvládne stovku za 6,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 193 km/h. Batérie umiestnené pod zadnými sedadlami s kapacitou 10 kWh majú zabezpečiť v režime Max eDrive dojazd do vzdialenosti 57 kilometrov.
V tomto móde je pritom BMW X1 xDrive25e čistou zadokolkou. Elektrický pohon funguje až do rýchlosti 135 km/h, takže je ho možné využiť aj na diaľnici. Režim Auto eDrive kombinuje silu oboch pohonných jednotiek v záujme čo najväčšej hospodárnosti. Pritom systém využíva dáta navigácie o profile trasy, čím sa spolupráca motorov ešte viac optimalizuje. Mód Save Battery zas dáva vodičovi na výber, či chce elektrickú energiu využiť okamžite, alebo neskôr, napríklad pri vjazde do „zelených“ zón mestských aglomerácií.
Bez ohľadu na režim plug-in hybridného pohonu však stále ostáva možnosť výberu jazdných módov Comfort, Sport a Eco Pro. Tie menia charakteristiku podvozka, reakcie na stlačenie plynu, chovanie prevodovky aj účinku posilňovača riadenia. Jazda by mal byť o to suverénnejšia, že rozmiestnenie komponentov hybridného pohonu prinieslo rovnomerné rozloženie hmotnosti medzi prednú a zadnú nápravu. Za svoje služby si pritom plug-in hybridné X1 vypýta od 1,9 do 2,1 litra benzínu na 100 km, a to podľa prísnejšej normy WLTP. Nabíjanie batérie z 0 na 80 % kapacity má trvať z domáceho wallboxu 2,4 hodiny.
Daňou za ekológiu je o čosi menší batožinový priestor. Odľa usporiadania zadných posub'vných sedadiel sa pohybuje od 450 do1 470, č je o 55 menej v porovnaní s klasickými nehybridnými verziami. Inak sa X1 xDrive25e nijak nelíši od svojich súrodencov. Jeho dizajn môže byť osviežený M Sport paketom. Napokon, dynamika tomu zodpovedá. A v interiéri sú tiež všetky vychytávky modernizovaného X1, ako napríklad nový infotainment s 10,25 palcovým displejom, ktorý možno ovládať dotykom, hlasom ale aj gestami.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 4 439/1 821/1 612 |
---|---|
Rázvor náprav (mm) | 2 670 |
Objem kufra/ PHEV (l) | 505–1 550/450 – 1 470 |
Objem nádrže/PHEV (l) | 51/36 |
Pohotovostná hmotnosť/ PHEV (kg) | 1 495 – 1 695/1 820 |
|*Technické údaje (naftové motory)
Verzia | sDrive16d | sDrive18d | xDrive18d | sDrive20d | xDrive20d | xDrive25d |
---|---|---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Objem motora (ccm) | 1 496 | 1995 | 1995 | 1995 | 1 995 | 1 995 |
Výkon (kW/ot.) | 85/4 000 | 110/4 000 | 110/4 000 | 140/4 000 | 140/4 000 | 170/4 400 |
Krút. moment (Nm/ot.) | 270/1 750 | 350/1 750 | 350/1 750 | 400/1 750 | 400/1 750 | 450/1 500 |
Prevodovka | 6M/7DCT | 6M/8A | 6M/8A | 8A | 8A | 8A |
0 – 100 km/h (s) | 11,5 | 9,3/9,4 | 9,3/9,4 | 7,9 | 7,9 | 6,6 |
Max. rýchlosť (km/h) | 190 | 205 | 204 | 222 | 219 | 235 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,1/4,4 | 4,6/4,7 | 5,0/5,0 | 4,7 | 5,0 | 5,9 |
Technické údaje (benzínové motory)
Motor | sDrive18i | sDrive20i | xDrive20i | xDrive25i | xDrive25e |
---|---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 3/12 |
Objem motora (ccm) | 1 499 | 1 998 | 1 998 | 1 998 | 1 499 |
Výkon (kW/ot.) | 13/4 000 | 141/5 000 | 141/5 000 | 170/5 000 | 92 + 70/- |
Krút. moment (Nm/ot.) | 220/1 480 | 280/1 350 | 280/1 350 | 350/1 450 | 220 + 165/- |
Prevodovka | 6M/7DCT | 7DCT | 8A | 8A | 6A |
0 – 100 km/h (s) | 9,7/9,7 | 7,7 | 7,4 | 6,5 | 6,9 |
Max. rýchlosť (km/h) | 205/203 | 226 | 223 | 235 | 193 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,9/5,7 | 6,1 | 6,7 | 6,8 | 2,1 |