Toyota Land Cruiser: Japonský off-road prešiel tretím faceliftom

15.12.2020 10:00

Po troch rokoch podstúpil jeden z najpredávanejších off-roadov planéty ďalšiu modernizáciu. Land Cruiser je výkonnejší, úspornejší a bezpečnejší.

Najväčšia exteriérová zmena sa týka najvyššej...
Najväčšia exteriérová zmena sa týka najvyššej úrovne vybavenia Executive, ktorá dostala štandardne atraktívny čierny paket, nahrádzajúci pôvodné chrómové doplnky. Autor: Toyota

Životný cyklus off-roadov je podstatne dlhší ako bežných mainstreamových modelov. Platí to aj pre Toyotu Land Cruiser 150. Menší z off-roadov Toyoty sa predstavil v aktuálnej generácii v roku 2009 a za ten čas stihol absolvovať už dve modernizácie. Jednu v roku 2013 a druhú o štyri roky neskôr. Do dôchodku sa však stále nechystá. Toyota tak Land Cruiseru naordinovala tretí facelift a s ním aj zmeny pod kapotou. Mimo neostal ani infotainment či bezpečnosť. Klasik s rámovým podvozkom tak reaguje na sprísňujúce sa emisné limity a tiež na požiadavky zákazníkov na vyššiu konektivitu.

Viac sily dáva Land Cruiseru vynovený diesel...
Viac sily dáva Land Cruiseru vynovený diesel 2,8 D-4D s výkonom zvýšeným zo 130 na 150 kW a krútiacim momentom zo 450 na 500 Nm. Pritom je úspornejší. Autor: Toyota

Navonok si však nič podstatné nevšimnete. Zmeny dizajnu sa obmedzili na retuše predného nárazníka s novými vložkami denných svetiel. Najvyššiu úroveň vybavenia Executive však obohatí čierny paket, čo znamená menej chrómu a viac lesklých čiernych doplnkov – na maske, lemoch okien, podbehoch či nárazníkoch. Stmavlo aj pozadie čelných reflektorov či kryty tých zadných. Zákazníkov tak viac poteší výkonnejší motor. Štvorvalcový diesel 2,8 D-4D síce nemenil objem, no zvýšením prepĺňacieho tlaku narástol jeho výkon z pôvodných 130 na 150 kW pri 3 000 otáčkach za minútu. A produkuje aj o 50 Nm viac krútiaceho momentu – celých 500 od 1 600 až do 2 800 za minútu.

Interiér sa môže pochváliť modernejším...
Interiér sa môže pochváliť modernejším infotainmentom s rýchlejšími reakciami a lepšou konektivitou so smartfónmi. Autor: Toyota

Silu motora spracúva vylepšená 6-stupňová automatická prevodovka. Výsledkom je akcelerácia z 0 na 100 km/h kratšia o tri desatiny sekundy. Túto disciplínu totiž mohutný Land Cruiser zvládne tesne pod desať sekúnd (9,9 s). Maximálna rýchlosť 175 km/h ostala na pôvodnej hodnote. Napriek tomu Toyota hlási nižšiu spotrebu paliva. Aj podľa prísnejšej normy WLTP si Land Cruiser vystačí v priemere so siedmimi litrami nafty na 100 km, čo je o 0,7 litra menej ako predtým. Stojí za tým najmä vylepšený štart-stop systém. V teréne bude Land Cruiser naďalej predátorom vďaka svojmu pohonu 4×4, redukcii, vynikajúcim nábehovým uhlom či terénnemu tempomatu Crawl Control.

V kabíne nájdu zákazníci výrazne vylepšený infotainment s rýchlejšími reakciami dotykovej obrazovky a ľahším ovládaním. Systém podporuje konektivitu so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. Súčasťou on-line služieb budú živé dopravné spravodoajstvo, vyhľadávanie informácií o cenách palív, počasí či parkovaní cez Google. Balík asistenčných systémov zas doplnili autonómne brzdy s detekciou chodcov aj cyklistov či inteligentný tempomat využívajúci dáta navigácie a čítačky dopravných značiek. Pripomeňme, že Land Cruiser má za sebou takmer 70-ročnú tradíciu a predáva sa vo viac ako 19 krajinách.

Toyota
		Land Cruiser -
		2021
Toyota Land
		Cruiser -
		2021
+30Toyota Land Cruiser -
		2021

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Toyota Land Cruiser #Toyota #facelift
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek