Po troch rokoch podstúpil jeden z najpredávanejších off-roadov planéty ďalšiu modernizáciu. Land Cruiser je výkonnejší, úspornejší a bezpečnejší.
Foto: Toyota
Toyota Land Cruiser - 2021 Najväčšia exteriérová zmena sa týka najvyššej úrovne vybavenia Executive, ktorá dostala štandardne atraktívny čierny paket, nahrádzajúci pôvodné chrómové doplnky.
Životný cyklus off-roadov je podstatne dlhší ako bežných mainstreamových modelov. Platí to aj pre Toyotu Land Cruiser 150. Menší z off-roadov Toyoty sa predstavil v aktuálnej generácii v roku 2009 a za ten čas stihol absolvovať už dve modernizácie. Jednu v roku 2013 a druhú o štyri roky neskôr. Do dôchodku sa však stále nechystá. Toyota tak Land Cruiseru naordinovala tretí facelift a s ním aj zmeny pod kapotou. Mimo neostal ani infotainment či bezpečnosť. Klasik s rámovým podvozkom tak reaguje na sprísňujúce sa emisné limity a tiež na požiadavky zákazníkov na vyššiu konektivitu.
Foto: Toyota
Toyota Land Cruiser - 2021 Viac sily dáva Land Cruiseru vynovený diesel 2,8 D-4D s výkonom zvýšeným zo 130 na 150 kW a krútiacim momentom zo 450 na 500 Nm. Pritom je úspornejší.
Navonok si však nič podstatné nevšimnete. Zmeny dizajnu sa obmedzili na retuše predného nárazníka s novými vložkami denných svetiel. Najvyššiu úroveň vybavenia Executive však obohatí čierny paket, čo znamená menej chrómu a viac lesklých čiernych doplnkov – na maske, lemoch okien, podbehoch či nárazníkoch. Stmavlo aj pozadie čelných reflektorov či kryty tých zadných. Zákazníkov tak viac poteší výkonnejší motor. Štvorvalcový diesel 2,8 D-4D síce nemenil objem, no zvýšením prepĺňacieho tlaku narástol jeho výkon z pôvodných 130 na 150 kW pri 3 000 otáčkach za minútu. A produkuje aj o 50 Nm viac krútiaceho momentu – celých 500 od 1 600 až do 2 800 za minútu.
Foto: Toyota
Toyota Land Cruiser - 2021 Interiér sa môže pochváliť modernejším infotainmentom s rýchlejšími reakciami a lepšou konektivitou so smartfónmi.
Silu motora spracúva vylepšená 6-stupňová automatická prevodovka. Výsledkom je akcelerácia z 0 na 100 km/h kratšia o tri desatiny sekundy. Túto disciplínu totiž mohutný Land Cruiser zvládne tesne pod desať sekúnd (9,9 s). Maximálna rýchlosť 175 km/h ostala na pôvodnej hodnote. Napriek tomu Toyota hlási nižšiu spotrebu paliva. Aj podľa prísnejšej normy WLTP si Land Cruiser vystačí v priemere so siedmimi litrami nafty na 100 km, čo je o 0,7 litra menej ako predtým. Stojí za tým najmä vylepšený štart-stop systém. V teréne bude Land Cruiser naďalej predátorom vďaka svojmu pohonu 4×4, redukcii, vynikajúcim nábehovým uhlom či terénnemu tempomatu Crawl Control.
V kabíne nájdu zákazníci výrazne vylepšený infotainment s rýchlejšími reakciami dotykovej obrazovky a ľahším ovládaním. Systém podporuje konektivitu so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. Súčasťou on-line služieb budú živé dopravné spravodoajstvo, vyhľadávanie informácií o cenách palív, počasí či parkovaní cez Google. Balík asistenčných systémov zas doplnili autonómne brzdy s detekciou chodcov aj cyklistov či inteligentný tempomat využívajúci dáta navigácie a čítačky dopravných značiek. Pripomeňme, že Land Cruiser má za sebou takmer 70-ročnú tradíciu a predáva sa vo viac ako 19 krajinách.