Napriek koronakríze sa Bentley darí. Dokonca tak, ako nikdy predtým. V pandemickom roku sa tejto aristokratickej britskej značke podarilo predať 11 206 áut, čo znamená absolútny historický rekord. Ako vidieť, bohatých sa ťažké časy netýkajú. Najväčší podiel na raste mala pritom novinka v podobe 12-valcovej limuzíny Flying Spur, ktorá schádza z liniek závodu v Crewe od jesene 2019. Tento sedan s prívlastkom najrýchlejšej limuzíny sveta nahradil v ponuke aj pôvodnú vlajkovú loď Mulsanne. A zdá sa, že úspešne. To najlepšie má však ešte len pred sebou. Bentley totiž prichádza s cenovo lákavejšou verziou Flying Spur V8. Určená je najmä tým, ktorí si svoje Bentley riadia najradšej sami. To je totiž súčasný trend.
Veľké kompromisy v dynamike však budúci majitelia robiť nemusia. Novinka má síce o štyri valce menej a zdvihový objem menší o rovné dva litre, no motor 4,0 V8 i tak produkuje úžasných 404 kW a krútiaci moment 770 Nm, ktorý je k dispozícii už od 2 000 otáčok za minútu. Samozrejme, za pomoci dvoch turbodúchadiel twin-sroll, ktoré sú umiestnené medzi hlavami valcov. V porovnaní s motorom W12 síce Flying Spur V8 prišiel o 63 kW a 130 Nm, lenže je až o 100 kg ľahší, čo vie využiť vo svoj prospech. V kombinácii s 8-stupňovým automatom a permanentným pohonom oboch náprav šprintuje na stovku za 4,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 318 km/h.
Takže za svojím 12-valcovým bratom stráca v prvej disciplíne len 0,3 sekundy a v tej druhej 15 km/h. Prevalcovať ho však má vyššou efektivitou. Flying Spur totiž šetrí palivo systémom deaktivácie štyroch valcov. Deje sa tak pri otáčkach nižších ako 3 000 za minút a v situácii, keď nie je požadovaný krútiaci moment väčší ako 235 Nm, teda pri nízkom zaťažení. Len čo je požadovaný vyšší výkon, do práce sa dá všetkých 8-valcov. Zmena je nepostrehnuteľná. Napokon, proces trvá len 20 milisekúnd, čo je desatina času žmurknutia okom. Spotrebu paliva a emisií ale Bentley zatiaľ neudáva. Zákazníci sa nemusia vzdať ani komfortu. V sérii je stále trojkomorové pneumatické odpruženie.
Za príplatok dostanú klienti systém na redukciu náklonov v zákrutách, ktorý vyvíja vďaka 48 V sústave až 1 300 Nm proti sile, ktorá karosériu nakláňa von zo zákruty. Ďalším príplatkovým prvkom je riadenie všetkých štyroch kolies. Kabína môže byť vybavená piatimi alebo štyrmi sedadlami. V druhom prípade sú tie zadné elektricky nastaviteľné, vrátane leteckých stolíkov. Medzi sedadlami sa nachádza chladiaci box, ktorý zvládne šampanské, alebo štyri pollitrové fľaše s nápojmi. Teplotu udržuje v rozmedzí od –6 po +6 stupňov Celzia. Samozrejmosťou je typické trojstranné otočné rozhranie, ktoré ponúka na výber 12,3-palcovú obrazovku, analógové prístroje, alebo „detox“ v podobe povrchu, ktorý splýva s obkladom palubnej dosky.
Pre Flying Spur V8 je k dispozícii sedem exteriérových lakov karosérie. Ďalších 60 si môžu zákazníci vyberať prostredníctvom personalizácie v oddelení Mulliner. Pre športovejší vzhľad pripravilo Bentley paket Blackline s čiernymi exteriérovými doplnkami, vrátane matného vyhotovenia svietiaceho loga „Flying B“ na prednej maske. Od verzie W12 sa Flying Spur V8 líši špecifickými 21-palcovými diskami s desiatimi lúčmi, logami V8 a tiež štvoricou elipsoidných výfukov, ktoré naznačujú, že V8 je menej formálnou limuzínou. Novinka z dielne Bentley sa dostane k prvým zákazníkom ešte v priebehu prvého polroka. Vyrába sa v závode Crewe vo Veľkej Británii.