Mini Cooper tretej generácie dokáže stále osloviť jedinečným poňatím vonkajšieho a vnútorného vzhľadu v štýle „moderné retro“. Zároveň však musí reagovať na nové trendy a novinky konkurencie. Aby Mini dokázalo držať krok, pripravili vývojári modernizáciu, ktorá pomôže naplniť spomínaný cieľ. A týka sa nielen základnej trojdverovej verzie, ale aj tej päťdverovej a aj kabrioletu.
Vpredu sa zmeny dočkal šesťuholníkový rám masky chladiča, ktorý je po novom väčší a lakovaný načierno. Predné svetlomety dostali už v štandardnej výbave LED techniku. Trojuholníkové výrezy po bokoch predného nárazníka majú za úlohu zlepšiť aerodynamiku. Okrem predných svetiel budú LED diódy využívať aj smerové svetlá.
Zboku zaujmú sedemnásť alebo osemnásťpalcové disky kolies a upravené lemy podbehov kolies. Vzadu sa zásadné zmeny neudiali, čo znamená prítomnosť grafického znázornenia britského znaku Union Jack. Do ponuky pribudli tri laky karosérie, a to sivý Rooftop Grey, modrý Island Blue a žltý Zesty Yellow. Okrem toho sa do všeobecnej ponuky dostalo päť typov diskov kolies, ktoré boli doposiaľ vyhradené pre špeciálne edície.
Čerešničkou na torte vynovenej ponuky je strecha Multitone, ktorá sa vyznačuje schopnosťou meniť zafarbenie v závislosti od uhla dopadu svetla. Plynule dokáže prechádzať z modrej San Marino Blue cez perleťovú Pearly Aqua až po čiernu Jet Black. Tento efekt sa podarilo dosiahnuť špeciálnou technikou lakovania.
V interiéri došlo k niekoľkých podstatným zmenám. Okrem rozšírenia ponuky čalúnenia a ambientného osvetlenia, pribudlo do ponuky vyhrievanie volantu, 5,5-palcový displej prístrojového štítu a 8,8-palcový displej infotainmentu. Chrómované detaily na palubnej doske do značnej miery nahradili načierno lakované plochy.
V rámci techniky bude k dispozícii adaptívny podvozok s frekvenčne selektívnymi tlmičmi, ktoré by mali vylepšiť vyváženosť medzi komfortnou a športovou jazdou. Sila tlmenia sa v nich upravuje každých 50 až 100 milisekúnd. Paletu asistenčných systémov doplnili schopnosť adaptívneho tempomatu rozbehnúť sa z miesta, varovanie pred opustením jazdného pruhu a elektrická parkovacia brzda.
Ponuka motorov a prevodoviek sa nemení. Pre verziu S je k dispozícii dvojlitrový zážihový preplňovaný štvorvalec s výkonom 131 kW (178 k). Štandardne je spojený s manuálnou prevodovkou, ale za príplatok je na výber aj sedemstupňová dvojspojková automatická prevodovka. Agregát spĺňa emisnú normu Euro 6d aj vďaka filtru pevných častíc.