Škoda Enyaq iV Sportline: Na polceste k RS

Nové elektrické SUV Škody sa predstavuje vo verzii Sportline. Je to predskokan očakávanej ostrej verzie RS. Okrem športového tuningu má aj znížený podvozok.

17.02.2021 10:00
2
Enyaq iV Sportline spoznáte vďaka špecifickému... Foto: Škoda-Auto
Škoda Enyaq iV Sportline - 2021 Enyaq iV Sportline spoznáte vďaka špecifickému prednému nárazníku a tiež vďaka lesklému čiernemu prevedeniu masky, lemov okien či strešných nosičov.

Ambiciózne elektrické SUV Škody ešte nestihlo doraziť k prvým zákazníkom a už sa predstavuje v novej verzii. Doplní rodinu športovo „vyladených“ škodoviek. Po prvýkrát sa tak popri Superbe, Karoqu a Kodiaqu Sportline ocitne čisto elektrický model. Karosériu zdobí množstvo lesklých čiernych doplnkov. Od masky a lemu okien cez strešné nosiče až po difúzor v zadnom nárazníku. Ten predný má navyše špecifický dizajn. Sebavedomý postoj podporujú veľké 20-palcové disky Vega alebo ešte väčšie „dvadsaťjednotky“ Betria, opäť s exkluzívnym dizajnom. Nechýbajú ani plakety označujúce túto líniu na predných blatníkoch.

Kabína je zušľachtená umelou kožou potiahnutou... Foto: Škoda-Auto
Škoda Enyaq iV Sportline - 2021 Kabína je zušľachtená umelou kožou potiahnutou palubnou doskou, trojramenným volantom či športovými sedadlami s integrovanými opierkami hláv.

Štandardom sú diódové adaptívne svetlá Matrix LED s 24 individuálne ovládanými diódami v každom z reflektorov. Navyše s tmavým pozadím. Interiér je zušľachtený čiernym prevedením stropu a dekoráciami so vzorom karbónu, ktoré nájdeme na palubnej doske potiahnutej syntetickou čiernou kožou so šedým prešívaním. Športové sedadlá s integrovanými opierkami hláv sú čalúnené tmavým mikrovláknom Suedia. Neprehliadnuteľný bude športový trojramenný kožený volant, hliníkové pedále či plaketa Sportline na spodnom ramene volantu.

Enyaqu Sportline nechýba čierny difúzor ani... Foto: Škoda-Auto
Škoda Enyaq iV Sportline - 2021 Enyaqu Sportline nechýba čierny difúzor ani špecifické disky kolies. Má tiež znížený podvozok.

Čo je však podstatné, zmenám sa nevyhol ani podvozok. Ten je na prednej náprave znížený o 15 a na zadnej o 10 mm. Enyaq iV Sportline bude k dispozícii v troch verziách pohonu, teda identických s bežnými Enyaqmi s výnimkou najvýkonnejšieho prevedenia pre Enyaq RS. Základom je verzia iV 60 so zadným elektromotorom s výkonom 132 kW a 310 Nm krútiaceho momentu. Batéria s kapacitou 62 kWh umožňuje dojazd 400 km. Verzia iV 80 má výkon zvýšený na 150 kW pri rovnakom krútiacom momente. Batéria s kapacitou 82 kWh zvyšuje dojazd na 520 km.

Na vrchol sa postaví verzia iV 80× s dvoma elektromotormi, teda pohonom 4×4, so spoločným systémovým výkonom 195 kW a s krútiacim momentom 425 Nm. Normovaný dojazd je podľa normy WLTP 501 km. Kým v zrýchlení na stovku sa jednotlivé prevedenia líšia od 6,9 do 8,7 sekundy, maximálna rýchlosť je pri všetkých limitovaná na 160 km/h. Enyaq 60 iV a 80 iV Sportline sa dostanú na trh v najbližšom čase. Najvýkonnejší derivát 80× iV príde neskôr. Škoda však zatiaľ nešpecifikovala žiadne presné termíny.

Škoda
		Enyaq iV Sportline - 2021
Škoda
		Enyaq iV Sportline - 2021
+10Škoda Enyaq iV
		Sportline - 2021

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
2 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda-Auto #Škoda Enyaq iV Sportline #Škoda Enyaq iV #Škoda Enyaq #Škoda
Články podľa značiek