Citroën postavil konkurenta pre VW Bus

Citroën má rád svoju minulosť. Postavil retro dodávku poháňanú hybridným systémom HYbrid4. Nechýba jej ani pohon všetkých kolies.

06.09.2011 16:14
Citroën Foto:
Vlnitý plech pôvodných dodávok nahradil leštený kov.
debata (1)

Pre konštruktérov automobilov sa stáva výzvou ponúknuť také dopravné riešenia, ktoré by vedeli vyriešiť otázky mobility zajtrajška. Citroen pripravil projekt Multicity, ktorý slúžil na zhromažďovanie potrieb cestujúcich a plánov na čo najjednoduchšie absolvovanie cesty s ohľadom na všetky dostupné dopravné prostriedky (auto, vlak, lietadlo…). Výsledkom je štúdia Tubik. Jej ambíciou je vrátiť cestovaniu zašlý esprit.

Inšpiráciou bol aj tento model radu H. Foto: Citroën
Citroën Inšpiráciou bol aj tento model radu H.

Tubik vznikol na základe potreby vyvinúť vozidlo schopné ponúknuť miesto deviatim cestujúcim, pričom sa ale štýlom a technológiami oslobodí od moderných manažérskych vozidiel.

Koncept dostal hydropneumatické pruženie. Foto: Citroën
Citroën Koncept dostal hydropneumatické pruženie.

Zameriava sa na komfort a novú definíciu potešenia z cestovania. Rôzne možnosti usporiadania sedadiel (pozdĺžne, konferenčné,…) a technológia na palube (veľká obrazovka na polkruhovom držiaku, výkonné ozvučenie 5.1,…) z neho robia miesto, kam sa pasažieri veľmi radi vracajú.

Prístup do interiéru umožňuje dohora sa...
50 Prístup do interiéru umožňuje dohora sa vyklápajúca stena na pravej strane.

Línie štúdie Tubik na prvý pohľad vychádzajú z vozidla Citroen TUB z tridsiatych rokov a jeho mimoriadne dômyselného nasledovníka, modelu rad H, ktorého vzhľad a všestrannosť mu v čase jeho predaja zaručili veľký úspech (pol milióna predaných vozidiel za 34 rokov predaja). Štúdia Tubik má veľmi podobné tvary a štedré rozmery ako jej predchodcovia (4,80 × 2,08 × 2­,05 m), aby poskytla dostatok priestoru.

Predná časť sa odkláňa od hlavnej časti karosérie, pričom povrchovou štruktúrou pripomína vlnitý plech modelu Citroen radu H a rám čelného skla taktiež evokuje charakteristické tvary predchodcu.

Na pohon slúži technika HYbrid4, ktorá kombinuje trubodiesel 2.0 HDi (120 kW/163 k) poháňajúci predné kolesá a elektromotor (27 kW) pripojený k zadnej náprave. Podľa výrobcu vozidlo dosahuje nízku spotrebu a produkuje množstvo emisií CO2 porovnateľné s autom strednej triedy. Konkrétne údaje však nezverejnili.

Tubik jazdí na 22-palcových kolesách s vysokými a úzkymi pneumatikami, ktoré prispievajú k nízkej spotrebe paliva. Jazdné vlastnosti a cestovný komfort vylepšuje v celom automobilovom svete jedinečné pruženie Hydractive. Bez ohľadu na záťaž vozidla udržiava konštantnú svetlú výšku tým, že neustále sleduje pohyby karosérie.

1 debata chyba
Články podľa značiek