Nový Defender je pre Land Rover ranou priamo do čierneho. Hoci nad nám mnohí vyznávači terénnej klasiky, vyrábanej neuveriteľných 68 rokov ohŕňajú nos, predajné čísla hovoria samy za seba. Kým pôvodný Defender dokázal osloviť v Európe v posledných rokoch výroby okolo 4– až 5-tisíc zákazníkov, ten nový má na konte hneď v prvom roku viac ako 8 700 registrácií. A to sa jeho predaje rozbehli naplno až v júni, navyše v ťažkom pandemickom období. V Gaydone však nechcú zaspať na vavrínoch. A tak dopĺňa modelový rad novučičký Defender V8. Vrcholová motorizácia robí z tohto „elektronického“ off-roadu skutočnú šelmu.
Srdcom Defenderu V8, v krátkej aj predĺženej verzii, nie je totiž nič menšie ako 5-litrový kompresorom preplňovaný 8-valec Ingenium. Produkuje 386 kW a krútiaci moment 625 Nm, ktoré posiela k 8-stupňovej prevodovke a permanentnému pohonu oboch náprav. Krátka verzia 90 s ním potom šprintuje na stovku za 5,2 sekundy, čo bol nedávno údaj vlastný superšportom. Obdivuhodná je aj maximálka na úrovni 240 km/h. Aby Defender zvládol takúto porciu výkonu, zmenami musel prejsť aj podvozok. Osemvalcový derivát využíva 22-palcové kolesá, hrubšie stabilizátory či elektronický zadný diferenciál, vektorujúci hnací moment medzi pravé a ľavé koleso.
K tomu pridáva Defender V8 cez systém Terrain Response nový jazdný režim Dynamic, ktorý zohľadňuje práve extrémny výkon. V tomto móde reaguje motor ostrejšie na stlačenie plynu a pneumatické odpruženie, trakčné systémy či riadenie podporujú maximálnu stabilitu na asfalte. Celé to má sprevádzať veľkolepá zvuková kulisa, ktorá sa šíri zo štyroch koncoviek špeciálne vyladeného výfukového traktu s aktívnymi klapkami. Defender V8 je však neprehliadnuteľný aj vďaka špecifickým dizajnovým úpravám. Zákazníci majú na výber z troch farieb – sivej Carpathian Grey, bielej Youlong White a čiernej Santoriny Black, vždy v kombinácii s čiernou strechou Narvik Black.
Nechýbajú matné 22-palcové disky s brzdovými strmeňmi Xenon Blue alebo plakety V8. Kabínu zušľachťuje kožené čalúnenie Ebony Windsor a palubnú dosku čierny rám Satin Black. Volant potiahnutý Alcantarou dopĺňajú páčky s matnou chrómovou úpravou. Atmosféru dotvárajú osvetlené prahové lišty s nápisom V8. Úvodná edícia Defender Carpathian je lakovaná farbou Carpathian Grey s čiernou strechou, kapotou aj zadnými dverami, navyše chránená proti oderu polyuretánovou vrstvou Satin Protective Film. Spolu s Defenderom V8 však prichádza v roku 2021 niekoľko zlepšení pre celý modelový rad. Napríklad nový infotainment PiVi Pro s 11,4-palcovou obrazovkou a bezdrôtovým nabíjaním smartfonov so zosilňovačom signálu.
Vychytávkou je deaktivácia hlasových povelov navigácie v známom prostredí. Zákazníci tiež dostali možnosť individualizovať vzhľad svojich Defenderov dizajnovými paketmi Bright Pack s chrómovanými a so striebornými doplnkami alebo Extended Bricht Pack s čiernymi dekoráciami. Úplne nová úroveň XS Edition, ktorá nahrádza úvodnú edíciu First Edition, bude určená pre verzie s naftovým mild-hybridným 6-valcom 3,0 Ingenium. Prináša napríklad 20-palcové disky Satin Gray, kožené čalúnenie Ebony Grained kombinované s textíliou Robustec Woven či elektricky ovládané, vyhrievané a ventilované sedadlá. Všetky novinky Defenderu vrátane verzie V8 by mali byť dostupné v priebehu leta.