Kia to so sedanmi nezabalila. Ponuku síce stále rozširuje o nové SUV, no nezabúda ani na klasiku. Len koncom roka predstavila elegantného nástupcu Optimy, model K5, a dnes tu máme ďalší sedan K8, ktorý zastúpi pôvodnú Cadenzu. Bohužiaľ, ani jeden z modelov v Európe neuvidíme, keďže na starom kontinente sa Kia sústreďuje na nižšie kategórie, samozrejme, s výnimkou luxusného Sorenta a 4-dverového kupé Stinger. A navyše sedany u nás vychádzajú z módy. No i tak máme Američanom čo závidieť. Kia robí dramatické pokroky a na K8 to jasne vidieť.
Je vlastne prvým modelom Kie s novým logom, takže K8 zároveň nesie posolstvo novej ambicióznej stratégie značky. Novinka s dĺžkou 5 015 mm, čo je o 45 mm viac v porovnaní s Cadenzou, jasne útočí na prémiové modely strednej triedy, nielen na Toyotu Camry, hoci s koncepciou predného náhonu. Dizajn predstavuje nové stvárnenie tigrej masky, ktorá je tentoraz bez rámu, a je navyše vyplnená diamantovým vzorom. Silueta kombinuje eleganciu so športovým espritom. Kabína sa totiž zvažuje v štýle fastbacku.
Kia nás pustila aj do interiéru, ktorý pôsobí rovnako prémiovo a pritom moderne. Na palubnej doske sa vznášajú dva 12-palcové displeje najmodernejšieho infotainmentu. Sympatické je ale zachovanie klasického panelu klimatizácie. Nechýba drevo či prešívaná koža Nappa. Luxus „prvej triedy“ dopĺňa audiosústava Meridian so 14 reproduktormi. O technike sice nepadlo ani slovo, no môžeme vychádzať z predpokladu, že K8 si ju požičia zo sesterskej Sonaty. Potom by sa mal pod kapotou objaviť napríklad nový preplňovaný 4-valec 2,5 T-GDI (213 kW), s variabilným časovaním ventilov CVVD.
Svoju silu posielať cez 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku s mokrou spojkou na predné alebo na všetky kolesá. Šesťvalce ostanú pravdepodobne vyhradené väčším modelom K9 (K900) a Stingeru s klasickou koncepciou, teda pozdĺžne uloženými motormi a prioritným zadným náhonom, ktoré sú odvodené z prémiových Genesisov. I keď Cadenza 6-valec mala. Pravdepodobnosť, že sa K8 dostane do Európy, je minimálna. Nedovážala sa sem totiž ani predchádzajúca Cadenza. Navyše nie je isté ani to, či vôbec dorazí menší sedan K5, teda nástupca Optimy.
Optima totiž nepatrila v Európe práve k bestsellerom. A na európske pomery by K8 potrebovalo nevyhnutne hybridný, ak nie plug-in hybridný pohon. Dajme sa prekvapiť. Kia má ešte čas, novinku uvedie na americký trh až v priebehu druhej polovice roka. Aj preto sa s bližšími informáciami zatiaľ neponáhľa.