Kórejčania šliapu na plné obrátky. Po nedávnej premiére Hyundaia Ioniq 5 tu máme jeho súrodenca z dielne Kie. Hoci využívajú identickú platformu E-GMP a v oboch prípadoch ide o módne crossovery, prekážať si určite nebudú. Každá z noviniek má totiž odlišný charakter. Kia EV6 je navyše avízom celkom novej dizajnovej filozofie, ktorú uplatní na všetkých jedenástich čisto elektrických modeloch naplánovaných do roku 2026. Štylistický jazyk dostal názov „Opposites United“, teda „jednota protikladov“. Podieľali sa na ňom tri dizajnové štúdiá Kie – od kórejského Namyangu cez štúdio vo Frankfurte nad Mohanom (Nemecko) až po dizajnérov z kalifornského Irvine.
EV6 tak spája plynulé aerodynamické línie s kontrastnými ostrými prvkami. V prednej časti prekvapí absencia „tigrieho nosa“. Zato tu máme "tigriu tvár“, ktorú definuje najmä grafika denných diód, evokujúca oči tejto šelmy. Z profilu zaujme masívny pontón, robustná ochrana spodných partií karosérie a blatníkov, zapustené kľučky, bohato zasklená kabína a jemne klesajúca strecha s plávajúcim efektom. Zvláštnosťou je zvýraznená spodná lišta, ktorá sa tiahne od predného nárazníka cez podbehy a postupne sa dvíha cez zadné blatníky až k úzkym zadným svetlám. Práve zadná časť s prudko skloneným zadným stĺpikom je asi najvydarenejšou partiou EV6.
Rovnako inovatívny je dizajn interiéru, kde Kia sľubuje nadštandardný priestor. Samozrejme, vďaka kompaktnej elektrickej technológii a podlahovým batériám. Na vzdušnosti sa ale podieľa aj dvojramenný volant a štíhla palubná doska, ktorá nesie inovatívny jemne zakrivený displej. Ten tvoria v skutočnosti dve obrazovky prekryté spoločným sklom. Jedna je prístrojovým panelom a druhá slúži modernému infotainmentu AVN. Dobrou správou je, že napriek redukcii ovládacích prvkov má EV6 naďalej samostatný panel klimatizácie, i keď tentoraz dotykový s haptickou odozvou. Modernú atmosféru dotvoria štíhle sedadlá potiahnuté ekologickými materiálmi, využívajúce recyklované plasty.
O technike zatiaľ nepadlo v tlačovej správe ani slovo, no na základe identickej platformy E-GMP z Ioniqu 5 môžeme očakávať pokrokovú 800 V architektúru, ktorá umožní extrémne rýchle nabíjanie na nabíjačkách s výkonom až 350 kW a tiež batérie s kapacitou 58 alebo 72,6 kWh. O pohon sa postará zadný elektromotor s výkonom 125 alebo 165 kW. Verzie s pohonom oboch náprav, a teda s dvojicou elektromotorov, budú mať výkon zvýšený na 173 a 225 kW. Dojazd sa bude podľa kapacity a výkonu pohybovať v rozpätí 400 až 480 km. Najvýkonnejšia verzia by mala šprintovať na rýchlosť 100 km/h asi za 5,2 sekundy. Viac o EV6 by sme sa mali dozvedieť ešte tento mesiac.