Kia EV6: Toto je on. Revolučný elektromobil novej generácie

Kia vstupuje do druhej fázy elektromobility. Crossover EV6 je však viac než len jej elektrickou novinkou. Prichádza totiž s novým štylistickým jazykom „Opposites United“, ktorý ovplyvní všetky budúce produkty, a tiež s novou platformou E-GMP, ktorá podporuje nabíjanie s napätím 800 V.

16.03.2021 05:00
debata (12)
Prvý zástupca novej generácie elektromobilov... Foto: Kia
Kia EV6 - 2021 Prvý zástupca novej generácie elektromobilov Kie je aerodynamicky ladeným crossoverom. Kombinuje hladké a kontrastné línie, ktoré ladia s novým dizajnovým jazykom „Opposites United“. EV6 síce prišlo o „tigrí nos“, ale zas dostalo „tigrie oči“.

Kórejčania šliapu na plné obrátky. Po nedávnej premiére Hyundaia Ioniq 5 tu máme jeho súrodenca z dielne Kie. Hoci využívajú identickú platformu E-GMP a v oboch prípadoch ide o módne crossovery, prekážať si určite nebudú. Každá z noviniek má totiž odlišný charakter. Kia EV6 je navyše avízom celkom novej dizajnovej filozofie, ktorú uplatní na všetkých jedenástich čisto elektrických modeloch naplánovaných do roku 2026. Štylistický jazyk dostal názov „Opposites United“, teda „jednota protikladov“. Podieľali sa na ňom tri dizajnové štúdiá Kie – od kórejského Namyangu cez štúdio vo Frankfurte nad Mohanom (Nemecko) až po dizajnérov z kalifornského Irvine.

V kabíne vládne inovatívna atmosféra, najmä... Foto: Kia
Kia EV6 - 2021 V kabíne vládne inovatívna atmosféra, najmä vďaka zakrivenému infotanmentu, ktorý tvoria dve navzájom prepojené obrazovky. Nová je aj dvojramenný volant a logo, použité vôbec prvýkrát v Európe.

EV6 tak spája plynulé aerodynamické línie s kontrastnými ostrými prvkami. V prednej časti prekvapí absencia „tigrieho nosa“. Zato tu máme "tigriu tvár“, ktorú definuje najmä grafika denných diód, evokujúca oči tejto šelmy. Z profilu zaujme masívny pontón, robustná ochrana spodných partií karosérie a blatníkov, zapustené kľučky, bohato zasklená kabína a jemne klesajúca strecha s plávajúcim efektom. Zvláštnosťou je zvýraznená spodná lišta, ktorá sa tiahne od predného nárazníka cez podbehy a postupne sa dvíha cez zadné blatníky až k úzkym zadným svetlám. Práve zadná časť s prudko skloneným zadným stĺpikom je asi najvydarenejšou partiou EV6.

Veľké kolesá a masívna ochrana podvozka... Foto: Kia
Kia EV6 - 2021 Veľké kolesá a masívna ochrana podvozka kontrastujú s nízkou zasklenou kabínou a plávajúcou strechou. Zaujímavým prvkom je lišta, ktorá sa dvíha od podbehov až k úzkym zadným svetlám.

Rovnako inovatívny je dizajn interiéru, kde Kia sľubuje nadštandardný priestor. Samozrejme, vďaka kompaktnej elektrickej technológii a podlahovým batériám. Na vzdušnosti sa ale podieľa aj dvojramenný volant a štíhla palubná doska, ktorá nesie inovatívny jemne zakrivený displej. Ten tvoria v skutočnosti dve obrazovky prekryté spoločným sklom. Jedna je prístrojovým panelom a druhá slúži modernému infotainmentu AVN. Dobrou správou je, že napriek redukcii ovládacích prvkov má EV6 naďalej samostatný panel klimatizácie, i keď tentoraz dotykový s haptickou odozvou. Modernú atmosféru dotvoria štíhle sedadlá potiahnuté ekologickými materiálmi, využívajúce recyklované plasty.

O technike zatiaľ nepadlo v tlačovej správe ani slovo, no na základe identickej platformy E-GMP z Ioniqu 5 môžeme očakávať pokrokovú 800 V architektúru, ktorá umožní extrémne rýchle nabíjanie na nabíjačkách s výkonom až 350 kW a tiež batérie s kapacitou 58 alebo 72,6 kWh. O pohon sa postará zadný elektromotor s výkonom 125 alebo 165 kW. Verzie s pohonom oboch náprav, a teda s dvojicou elektromotorov, budú mať výkon zvýšený na 173 a 225 kW. Dojazd sa bude podľa kapacity a výkonu pohybovať v rozpätí 400 až 480 km. Najvýkonnejšia verzia by mala šprintovať na rýchlosť 100 km/h asi za 5,2 sekundy. Viac o EV6 by sme sa mali dozvedieť ešte tento mesiac.
Kia EV6 - 2021
Kia EV6 - 2021
+4Kia EV6 - 2021

© Autorské práva vyhradené

12 debata chyba
Viac na túto tému: #Kia #Kia EV6
Články podľa značiek