Škoda už dlhšie avizuje príchod čínskej verzie Octavie. Ukázala nám napríklad prvé oficiálne skice. Už vtedy bolo jasné, že na nej nešetrila. Octavia je totiž nielen európskym, ale aj čínskym bestsellerom značky. Z celkovo 6,8 milióna predaných Octavií skončilo v Číne 1,4 milióna kusov. Dnes má v ríši stredu opäť pritiahnuť pozornosť. O to viac, že automobilke vlani drasticky klesli predaje. Za Čínskym múrom predala len 150 000 áut, čo je medziročný prepad o 46 %. Môže za to nielen koronakríza, ale aj príchod lacnej čínskej značky koncernu Volkswagen. Nová Jetta jednoducho Škode vzala vietor z plachiet.
Pochopiteľne, dotklo sa to aj Octavie. Kým v roku 2016 predala Škoda v Číne fantastických 160 000 Octavii, vlani to bolo len 33 000. Práve nová Octavia má vrátiť všetko do starých dobrých koľají. Má sa z nej stať doslova hit. Aj preto je zásadne iná, ako tá európska, čo deklaruje názvom Octavia Pro. Ušili ju na mieru čínskemu publiku, ktoré miluje veľké autá. A tak je Octavia Pro o 64 mm dlhšia, pričom na rázvore pribudlo 44 milimetrov. Celkovou dĺžkou 4 753 a rázvorom 2 730 mm už naozaj nemá ďaleko od Superbu. V oboch parametroch naň stráca len približne 11 cm. Asi si viete predstaviť, koľko miesta, najmä pre zadných cestujúcich, ponúka.
Okrem toho dostala vyslovene športový „body kit“. Ten sa inšpiroval priamo európskou Octaviou RS. Z nej pochádzajú nárazníky s väčšími otvormi pre prívod chladiaceho vzduchu, plástový výplet aj tmavé pozadie LED reflektorov. Navyše tu máme sériové 18-palcové disky kolies, čiernu strechu, dva falošné výfuky aj červený reflexný pás, ktorý sa tiahne celou šírkou zadného nárazníka. Z Octavie RS pochádza trojramenný volant. Okrem neho nájdu zákazníci v kabíne vrcholovú verziu Infotainmentu s digitálnym kokpitom a 12-palcovou dotykovou obrazovkou. Čínska Octavia bude chudobnejšia len pod kapotou.