Mercedes-Benz EQS: Elektrické ‘esko‘ dostane batérie väčšie ako Tesla

07.04.2021 12:00

Premiéra elektrickej vlajkovej lode zo Stuttgartu sa uskutoční 15. apríla. No už dnes tu máme prvé informácie o technike. Najmä o pokrokových akumulátoroch. Tými má EQS zatieniť aj Teslu S.

Výkon luxusného elektrického sedanu sa bude...
Výkon luxusného elektrického sedanu sa bude pohybovať v rozmedzí od 245 do 385 kW. Autor: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz pokračuje v odhaľovaní svojej najväčšej elektrickej novinky. EQS sa totiž zaradí na samý vrchol stuttgartskej hierarchie a vytvorí elektrického pendanta vlajkovej lode triedy S. O revolučnom infotainmente s obrovským displejom Hypercreen už čo-to vieme a teraz automobilka pridáva informácie o tom najdôležitejšom – o batériách. Tie sú totiž zatiaľ najslabším článkom elektromobility. Mercedes-Benz si na nich dal preto záležať. Tvrdí, že ide o novú generáciu akumulátorov, ktorých energetická hustota je až o 26 % vyššia v porovnaní s tými, ktoré používa elektrické SUV EQC.

To znamená aj vyššiu kapacitu. Automobilka udáva, že sa do nich zmestí 90 alebo až 107,8 kWh elektrickej energie. Aby boli vždy v dobrej kondícii, stará sa o ne vyspelý tepelný manažment, ktorý batérie zahrieva alebo chladí. Proces je riadený softvérom, ktorý si Mercedes-Benz vyvinul sám, a ktorý sa aktualizuje na diaľku. Bonusom je schopnosť rýchleho nabíjania v rôznych podmienbkach. O bezpečnosť sa zas stará mohutný sendvičový hliníkový box, ktorý chráni akumulátory pred poškodením. Odolné majú byť aj voči požiaru. Automobilka im verí natoľko, že na batérie poskytne záruku 10 rokov alebo 250 000 kilometrov. A to bez výraznej straty kapacity.

Batérie s využiteľnou kapacitou 90 alebo 107,8...
Batérie s využiteľnou kapacitou 90 alebo 107,8 kWh majú zabezpečiť dojazd do vzdialenosti viac ako 700 km na jedno nabitie. Autor: Mercedes-Benz

Expertom má byť EQS aj v oblasti „tankovania“. Podporuje totiž nabíjanie výkonom 200 kW. Na získanie energie na ďalších 300 km jazdy by vraj malo stačiť len 15 minút. Ak však budú batérie dobité na 100 %, má byť EQS schopné absolvovať v kuse 770 km. To aj vďaka špičkovej aerodynamike. Koeficientom čelného odporu vzduchu Cd 0,20 bude totiž EQS aerodynamickým kráľom planéty. Spotrebovať má priemerne podľa verzie od 16,0 do 21 kWh na 100 km. Poznáme dokonca aj výkon. Pohybovať sa bude v rozmedzí od 245 do 385 kW. Omračujúci je aj krútiaci moment od 568 do 855 Nm.

EQS bude síce disponovať len 400 V elektrickou...
EQS bude síce disponovať len 400 V elektrickou architektúrou, no vďaka podpore nabíjania s výkonom 200 kW má stačiť len 15 minút na nabíjačke k tomu, aby ste načerpali energiu na ďalších 300 km jazdy. Autor: Mercedes-Benz

Zákazníci si môžu zvoliť verzie so zadným náhonom, ako aj dvojmotorové s pohonom oboch náprav. Systém eATS umožňuje neustále vektorovanie hnacej sily medzi prednou a zadnou nápravou, ako aj medzi kolesami jednotlivých náprav. Trakciu kontroluje elektronika 10 000-krát za sekundu. Permanentné synchrónne elektromotory sú chladené kvapalinou a okrem pohonu sa starajú aj o rekuperáciu brzdnej energie s maximálnym výkonom 290 kW. Mercedes-Benz sa napriek ich tichej prevádzke venoval odhlučneniu a eliminácii akýchkoľvek vibrácií. Elektromotory sú spolu s meničmi zapuzdrené v sendvičovej konštrukcii.

Na revolučnú elektrickú novinku Mercedesu-Benzu už dlho čakať nebudeme. Predstaví sa 15. apríla. Prvé exempláre dorazia k zákazníkom v priebehu augusta. Pôjde o verzie EQS 450+ a EQS 580 4Matic. Maximálna rýchlosť bude v oboch prípadoch limitovaná na 210 km/h.

Mercedes-Benz EQS - 2021
Mercedes-Benz EQS - 2021
+8Mercedes-Benz EQS -
		2021

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

0 debata debata
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz EQS #Mercedes-Benz #Mercedes
Články podľa značiek