V kabíne sa Focus zbavil množstva analógových ovládačov. Zo stredovej konzoly preto zmizol panel klimatizácie aj rádia. Nahradil ich nový 13,2-palcový dotykový displej najnovšej verzie infotainmentu SYNC 4, ktorý je podľa Fordu najväčší v triede. Systém podporuje pokročilé hlasové ovládanie v 15 jazykoch, strojové učenie, cloudovú navigáciu, diaľkovú aktualizáciu softvéru Power-Up aj konektivitu so smartfónmi cez bezdrôtové platformy Apple CarPlay a Android Auto. Funkcia FordPass umožní majiteľom diaľkový prístup k informáciám o vozidle, jeho polohe či ovládanie niektorých funkcií, napríklad štartovania a odmykania. Súčasťou je aj funkcia Ford Secure, ktorá príde vhod v prípade krádeže.
Asistenčné systémy ťažia z novej kamery a senzorov. Tak napríklad monitorovanie slepých uhlov zrkadiel sleduje teraz priestor za vozidlom do vzdialenosti 28 metrov a je aktívne až do rýchlosti 200 km/h. V prípade hroziacej kolízie upraví trajektóriu vozidla zásahmi do riadenia. Systém funguje aj s prívesom, ak vodič zadá jeho rozmery. Novinkou je tiež asistent na predchádzanie kolíziám pri odbočovaní na križovatke, spojený s automatickým brzdením. Nevyžaduje pritom značenie ciest a funguje aj v noci. Samozrejmosťou je adaptívny tempomat s funkciou Stop&Go a udržiavanie v jazdnom prúde. Autonómne brzdy registrujú chodcov aj cyklistov. A zaujímavá je funkcia svetiel v nepriaznivom počasí, ktorá mení geometriu lúčov pri aktivácii stieračov.
Pod kapotou kraľujú preplňované benzínové 3-valce 1,0 EcoBoost s dvojitým variabilným časovaním ventilov. Majú výkon 74, 92 alebo 114 kW. Dve výkonnejšie verzie sú spojené so 48 Voltovým štartér generátorom (BISG), ktorý pri brzdení ukladá rekuperovanú energiu do malého li-ion akumulátora a následne ju využíva pri štartovaní či zrýchľovaní. Mild-hybridná podpora tiež umožňuje vypínanie motora pri rýchlostiach pod 25 km/h. Podmienkou je nová 7-stupňová „dvojspojka“ Powershift. Slabšie verzie sú dostupné so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Našťastie, nechýba ani úsporný diesel 1,5 EcoBlue naladený na 70 alebo 88 kW. Štandardne využívajú 6-stupňový manuál, no výkonnejší naftový motor možno kombinovať s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.