Pokračovanie článku: Toyota Aygo X: Mestský ‘rebel‘ je tu. Provokuje bez hybridu

Pod kapotou sa Toyota rozhodla na rozdiel od Yarisu zachovať klasický benzínový motor bez akejkoľvek elektrifikácie. Práve vďaka tomu bude Aygo naďalej najlacnejšou Toyotou. O pohon sa postará známy, ale opäť vylepšený atmosférický 3-valec 1,0 VVT-i s výkonom 53 kW, spojený buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo kontinuálnou prevodovkou S-CVT. Spotreba by sa mala pohybovať v oboch verziách hlboko pod päť litrov paliva na 100 km. To aj vďaka nízkej pohotovostnej hmotnosti len 940 kg. Hmotnosť samotnej karosérie je podľa Toyoty vôbec najnižšia naprieč segmentmi A a B. Na novinku od Toyoty si ale ešte chvíľku počkáme. Z českej továrne v Kolíne zamieri k prvým zákazníkom totiž až v polovici budúceho roka.

Rozmery, objemy

Dĺžka (mm) 3 700
Šírka (mm) 1 740
Výška (mm) 1 520
Rázvor náprav (mm) 2 430
Objem kufra (l) 231 – 269 – 829
Objem nádrže (l) 35
Pohotovostná hmotnosť (kg) 940

Technické údaje

Motor 1,0 VVT-i
Počet valcov/ventilov 3/12
Zdvihový objem (ccm) 998
Max. výkon (kW/ot.) 53/6 000
Krútiaci moment (Nm/ot.) 93/4 400
Prevodovka 6M/S-CVT
0 – 100 km/h (s) 15,6/15,5
Max. rýchlosť (km/h) 158/151
Spotreba na 100 km (l) 4,7/4,9

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #Toyota Aygo #Toyota Aygo X
Články podľa značiek