Osud triedy SL, ktorej história siaha až do päťdesiatych rokov k legendárnej „čajke“, bol ešte nedávno nahnutý. Extrémne investície do elektromobility donútili totiž Stuttgart zúžiť portfólio klasických modelov. Obeťami sa ale nakoniec nestalo SL. Z kola von pôjdu kupé a kabriolet triedy S. Aj preto sa nová generácia SL predstavuje po prvýkrát v konfigurácii 2+2. A je tu ešte jedna zásadná novinka. SL nevyvinuli v Stuttgarte, ale v Affalterbachu, teda v divízii AMG. Rodila sa na čistom hárku papiera. Platí to minimálne o platforme a karosérii, ktoré nemajú ani jeden jediný spoločný komponent sú súčasnou produkciou Mercedesu-Benz a dokonca ani s produktmi AMG. SL si teda nemýľte s AMG GT. A ešte k tomu sa po rokoch vracia k plátennej streche. AMG tvrdí, že SL dokonale spája športové gény tejto triedy s luxusom, charakteristickým skôr pre triedu S.
Nádherný roadster evokuje príslušnosť k ostrej divízii Mercedesu-Benz vertikálne rebrovanou maskou, takmer ako na originálnom SL 300, nízkou stavbou, slhou kapotou s dvojicou „hrbov“, prudko skloneným čelným oknom, krátkymi prevismi a masívnou zadnou časťou karosérie. K dramatickému vzhľadu prispievajú kolesá s priemerom od 19 až do 21 palcov. Predné svetlá využívajú už v základe technológiu Digital Lightss 2,6 miliónmi pexelov. Karoséria je tvorená hliníkovým priestorovým ránom a plášťom z inteligentného materiálového mixu, v ktorom sa uplatnila vysokopevnostná oceľ, horčík, ale aj kompozity. Výsledkom je nízka hmotnosť karosérie, len 270 kg, pri súčasnom zvýšení torznej tuhosti o 18 %, priečnej o 50 % a pozdĺžnej o 40 %. Použitím ľahkej plátennej strechy došlo k ďalšiemu zníženiu ťažiska. Strecha má tri vrstvy, vrátane strednej akustickej vložky.
V porovnaní s tou predchádzajúcou je ľahšia až o 21 kg. Elektrický mechanizmus dokáže strechu zložiť alebo vysunúť za 15 sekúnd, pričom manipulácia s ňou je povolená do 60 km/h. Kompaktné rozmery zároveň znamenajú aj väčší batožinový priestor. Jeho objem sme sa ale zatiaľ nedozvedeli. Silnou stránkou SL má byť aj jeho aktívna aerodynamika. Vpredu používa dvojdielny systém aerodynamických klapiek v nárazníku a maske, ktoré regulujú samostatne prívod vzduchu k chladičom podľa okamžitých podmienok. Zadné aktívne krídlo integrované v kapote sa vysúva pri rýchlosti nad 80 km/h, a to v piatich polohách. Zákazníci navyše dostanú možnosť voliteľného aerodynamického prvku na podvozku. Výsuvný karbónový diel s hmotnosťou dvoch kilogramov sa nad 80 km/h zníži o 40 mm, čím vytvorí takzvaný Venturiho efekt, eliminujúci vztlak.
Boj s prúdnicami vzduchu a zároveň požiadavkou na dostatočný prítlak skončil koeficientom aerodynamického odporu Cx 0,31, čo je na luxusný „superšport“ vynikajúca hodnota. Mercedes-AMG zároveň myslelo na individualizáciu. SL ponúka 12 lakov karosérie vrátane dvoch exkluzívnych Hyper Blue Mettalic a Manufactur Monza Grey Mango, tri farebné odtiene plátennej strechy, tri exteriérové dizajnové balíky a deväť odlišných diskov kolies. Na vrchole sú disky AMG s 10-lúčovým dizajnom a 21-palcovým priemerom. Podobne je to v interiéri, ktorý spája minimalistickú športovosť a luxus. Už v základe má SL športový volant a elektricky nastaviteľné sedadlá s integrovanými opierkami hláv. Nechýba systém Airscarf, teda vzduchový šál, pre tepelný komfort v oblasti krku.
Infotainment využíva systém MBUX druhej generácie, ktorý mal premiéru len nedávno v triede S. Napriek prítomnosti virtuálneho kokpitu s uhlopriečkou 12,3-palca a 11,9-palcového vertikálneho nastaviteľného rozhrania sa dizajnéri snažili navodiť grafikou analógový svet. K dispozícii je päť druhov zobrazení, pričom obsah je prispôsobený špeciálne pre SL, napríklad vďaka položkám AMG Performance, a AMG Track Pace, ktoré umožňujú rýchly prístup k športovým nastaveniam a údajom. Samozrejmosťou je celý balík služieb vrátane on-line navigácie Live Trafic, diaľkového ovládania niektorých funkcií až po vzájomnú komunikáciu vozidiel Car-to-X. Balík asistenčných systémov zahŕňa pokročilé technológie vrátane rýchlostného asistenta či asistenta pre zmenu jazdného prúdu.