Mercedes-AMG SL: Veľký návrat ku koreňom. Zatiaľ bez elektriny

Po prvýkrát v 70-ročnej histórii sa o vývoj novej generácie SL postarala divízia AMG. To znamená prerod z kabrioletu na dynamický roadster. Ale pozor! Aj so štyrmi sedadlami. V ponuke Stuttgartu totiž zapláta dieru po triede S Cabrio.

09.11.2021 10:00
debata
Nové SL je v 70-ročnej histórii prelomové. Po... Foto: Mercedes-AMG
Mercedes-Benz SL 55 AMG - 2022 Nové SL je v 70-ročnej histórii prelomové. Po prvýkrát ho vyvinula divízia AMG, čo dáva najavo napríklad aj agresívnou maskou s vertikálnym rebrovaním a dvoma „hrbmi“ na kapote.

Osud triedy SL, ktorej história siaha až do päťdesiatych rokov k legendárnej „čajke“, bol ešte nedávno nahnutý. Extrémne investície do elektromobility donútili totiž Stuttgart zúžiť portfólio klasických modelov. Obeťami sa ale nakoniec nestalo SL. Z kola von pôjdu kupé a kabriolet triedy S. Aj preto sa nová generácia SL predstavuje po prvýkrát v konfigurácii 2+2. A je tu ešte jedna zásadná novinka. SL nevyvinuli v Stuttgarte, ale v Affalterbachu, teda v divízii AMG. Rodila sa na čistom hárku papiera. Platí to minimálne o platforme a karosérii, ktoré nemajú ani jeden jediný spoločný komponent sú súčasnou produkciou Mercedesu-Benz a dokonca ani s produktmi AMG. SL si teda nemýľte s AMG GT. A ešte k tomu sa po rokoch vracia k plátennej streche. AMG tvrdí, že SL dokonale spája športové gény tejto triedy s luxusom, charakteristickým skôr pre triedu S.

Konštrukcia karosérie a podvozku nemá nič... Foto: Mercedes-AMG
Mercedes-Benz SL 63 AMG - 2022 Konštrukcia karosérie a podvozku nemá nič spoločné s produktmi Mercedes-Benz ani súčasnými AMG. Proporcie sú však klasické – krátke previsy, dlhá kapota, nízka stavba a svalnatá zadná časť.

Nádherný roadster evokuje príslušnosť k ostrej divízii Mercedesu-Benz vertikálne rebrovanou maskou, takmer ako na originálnom SL 300, nízkou stavbou, slhou kapotou s dvojicou „hrbov“, prudko skloneným čelným oknom, krátkymi prevismi a masívnou zadnou časťou karosérie. K dramatickému vzhľadu prispievajú kolesá s priemerom od 19 až do 21 palcov. Predné svetlá využívajú už v základe technológiu Digital Lightss 2,6 miliónmi pexelov. Karoséria je tvorená hliníkovým priestorovým ránom a plášťom z inteligentného materiálového mixu, v ktorom sa uplatnila vysokopevnostná oceľ, horčík, ale aj kompozity. Výsledkom je nízka hmotnosť karosérie, len 270 kg, pri súčasnom zvýšení torznej tuhosti o 18 %, priečnej o 50 % a pozdĺžnej o 40 %. Použitím ľahkej plátennej strechy došlo k ďalšiemu zníženiu ťažiska. Strecha má tri vrstvy, vrátane strednej akustickej vložky.

SL sa po dlhých rokoch vracia k plátennej... Foto: Mercedes-AMG
Mercedes-Benz SL 55 AMG - 2022 SL sa po dlhých rokoch vracia k plátennej streche. Vysunie sa za 15 sekúnd a manipulácia s ňou je povolená do 60 km/h. Novinkou je aktívne aerodynamické krídlo aj extrémne úzke svetlá.

V porovnaní s tou predchádzajúcou je ľahšia až o 21 kg. Elektrický mechanizmus dokáže strechu zložiť alebo vysunúť za 15 sekúnd, pričom manipulácia s ňou je povolená do 60 km/h. Kompaktné rozmery zároveň znamenajú aj väčší batožinový priestor. Jeho objem sme sa ale zatiaľ nedozvedeli. Silnou stránkou SL má byť aj jeho aktívna aerodynamika. Vpredu používa dvojdielny systém aerodynamických klapiek v nárazníku a maske, ktoré regulujú samostatne prívod vzduchu k chladičom podľa okamžitých podmienok. Zadné aktívne krídlo integrované v kapote sa vysúva pri rýchlosti nad 80 km/h, a to v piatich polohách. Zákazníci navyše dostanú možnosť voliteľného aerodynamického prvku na podvozku. Výsuvný karbónový diel s hmotnosťou dvoch kilogramov sa nad 80 km/h zníži o 40 mm, čím vytvorí takzvaný Venturiho efekt, eliminujúci vztlak.

Mercedes-Benz SL 55 AMG - 2022
Mercedes-Benz SL 55 AMG - 2022
+25Mercedes-Benz SL 55 AMG - 2022

Boj s prúdnicami vzduchu a zároveň požiadavkou na dostatočný prítlak skončil koeficientom aerodynamického odporu Cx 0,31, čo je na luxusný „superšport“ vynikajúca hodnota. Mercedes-AMG zároveň myslelo na individualizáciu. SL ponúka 12 lakov karosérie vrátane dvoch exkluzívnych Hyper Blue Mettalic a Manufactur Monza Grey Mango, tri farebné odtiene plátennej strechy, tri exteriérové dizajnové balíky a deväť odlišných diskov kolies. Na vrchole sú disky AMG s 10-lúčovým dizajnom a 21-palcovým priemerom. Podobne je to v interiéri, ktorý spája minimalistickú športovosť a luxus. Už v základe má SL športový volant a elektricky nastaviteľné sedadlá s integrovanými opierkami hláv. Nechýba systém Airscarf, teda vzduchový šál, pre tepelný komfort v oblasti krku.

Interiér spája športový minimalizmus a luxus.... Foto: Mercedes-AMG
Mercedes-Benz-SL 63 AMG - 2022 Interiér spája športový minimalizmus a luxus. Napriek rozsiahlej digitalizácii sľubuje AMG analógový pocit. Týkať sa to má najmä grafiky prístrojov.

Infotainment využíva systém MBUX druhej generácie, ktorý mal premiéru len nedávno v triede S. Napriek prítomnosti virtuálneho kokpitu s uhlopriečkou 12,3-palca a 11,9-palcového vertikálneho nastaviteľného rozhrania sa dizajnéri snažili navodiť grafikou analógový svet. K dispozícii je päť druhov zobrazení, pričom obsah je prispôsobený špeciálne pre SL, napríklad vďaka položkám AMG Performance, a AMG Track Pace, ktoré umožňujú rýchly prístup k športovým nastaveniam a údajom. Samozrejmosťou je celý balík služieb vrátane on-line navigácie Live Trafic, diaľkového ovládania niektorých funkcií až po vzájomnú komunikáciu vozidiel Car-to-X. Balík asistenčných systémov zahŕňa pokročilé technológie vrátane rýchlostného asistenta či asistenta pre zmenu jazdného prúdu.

Mercedes-Benz SL 63 AMG - 2022
Mercedes-Benz-SL 63 AMG - 2022
+11Mercedes-Benz-SL 63 AMG - 2022

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #Mercedes-Benz #Mercedes-AMG #Mercedes-AMG SL
Články podľa značiek