Pokračovanie článku: Mercedes-AMG SL: Veľký návrat ku koreňom. Zatiaľ bez elektriny

Pod kapotou je na výber zatiaľ len z dvoch motorov 4,0 V8 z dielne AMG. Verzia SL 55 AMG má výkon 350 kW a krútiaci moment 700 Nm. Výkonnejšia SL 63 AMG dosahuje 430 kW a krútiaci moment 800 Nm. Obe zrýchľujú na stovku pod štyri sekundy. SL 55 AMG to trvá 3,9 a SL 63 AMG dokonca len 3,6 sekundy. Motory podstúpili pri transformácii pre SL množstvo úprav, napríklad majú novú olejovú vaňu a optimalizované výfukové potrubie s časticovým filtrom. Hnací moment spracúva 9-stupňová automatická prevodovka AMG Speedshoft MCT 99, ktorá nahrádza hydrodynamický menič mokrou štartovacou spojkou, čo zrýchľuje reakcie na stlačenie plynového pedála. Navyše má v SL premiéru pohon AMG Performance 4Matic + s plne variabilnou zmenou rozdelenia hnacieho momentu medzi nápravami.

Pod kapotou pracujú zatiaľ dva preplňované... Foto: Mercedes-AMG
Mercedes-Benz-SL 63 AMG - 2022 Pod kapotou pracujú zatiaľ dva preplňované motory 4,0 V8. Verzia SL 55 AMG má výkon 350 a SL 63 AMG až 430 kW. Novinkou je 9-stupňový automat s mokrou spojkou aj pohon oboch náprav 4Matic+.

Ďalšie premiéry nájdeme na podvozku. Po prvýkrát využívajú SL predné 5-prvkové zavesenie. Verzia SL 55 je vybavená oceľovým odpružením s výkonnými hliníkovými tlmičmi. Pre SL 63 AMG je pripravené odpruženie AMG Active Ride Control s aktívnou stabilizáciou v zákrutách, kde hydraulika nahrádza klasické stabilizátory. A k tomu všetkému pridáva SL do tretice riadenie zadných kolies. Všetko to má pod palcom elektronika AMG Dynamic, ktorá koordinuje aktívne systémy. Volič jazdných režimov AMG Dynamic Select dáva na výber päť módov – Comfort, Sport, Sport+, Individual a Race. SL sa tak mení z komfortného kabrioletu až po okruhovú šelmu. Výrobu SL zabezpečí závod AMG v Affaterbachu, ktorý dodrží aj svoje pravidlo „jeden muž, jeden motor“, teda ročnú montáž pohonných jednotiek jediným zamestnancom.

Novinka by mala doraziť na trh v budúcom roku. A to aj v podobe hybridu AMG E Performance. Pôjde o plug-in hybrid odlišnej koncepcie v porovnaní so súčasnými technológiami Mercedesu-Benz. Elektromotor s výkonom približne 150 kW bude totiž uložený na zadnej náprave a v prípade 8-valcov navyše vyzbrojený dvojstupňovou prevodovkou. Mechanické prepojenie spaľovacích motorov a zadných kolies však zostane. AMG tvrdí, že takýto „lejaut“ umožní rýchlejšie reakcie na požiadavku akcelerácie a bez strát, ktoré by vznikali, ak by bol elektromotor súčasťou automatickej prevodovky. Účinnejšia bude aj rekuperácia. Druhý elektromotor, respektíve štartér-generátor, máme nájsť pri spaľovacom motore. Systémový výkon by mal dosahovať v najvýkonnejšej konfigurácii až 600 kW!

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #Mercedes-Benz #Mercedes-AMG #Mercedes-AMG SL
Články podľa značiek