Automobilových štúdií, ktoré používajú namiesto klasického spätného zrkadla kamery a displeje, sú hádam stovky. Doteraz sa však nik nepodujal nasadiť túto technológiu do sériovej výroby. Zdá sa však, že už čoskoro to zmení Audi. Premiéru bude mať nová technológia v naozaj ťažkých podmienkach. Audi ju totiž použije vo svojom špeciáli R18 pre vytrvalostné preteky Le Mans.
Dôvod je zrejmý. Kým klasické spätné zrkadlo môže byť umiestnené len v zornom poli vodiča, kameru môžete umiestniť optimálne tam, odkiaľ je najlepší výhľad za vozidlo (bez obmedzenia výhľadu karosériou či spojlermi). Odtiaľ sa obraz prenesie na displej. V prípade Audi R18 bude miniatúrna kamera umiestnená na streche vozidla a displej v mieste, kde býva bežne vnútorné spätné zrkadlo. Pilot tak získa perfektný prehľad o situácii za ním. S klasickým zrkadlom by to nebolo možné, pretože R18 nemá zadné okno. Špeciálny Amoled displej s malými pixlami s priemerom len 0,1 mm poskytuje podľa Audi brilantné zobrazenie a okamžitú reakciu. To dokonca aj pri rýchlostiach 330 km/h.
Systému neprekážajú ani silné diaľkové svetlá. Navyše sa na displeji môžu zobrazovať aj niektoré dôležité prevádzkové parametre. Aerodynamika krytu zas zabraňuje znečisteniu kamery. Preukázali to už testy novej technológie v sériovom Audi R8. Odtiaľ už naozaj nie je ďaleko do civilu. Priznal to aj šéf divízie Audi Motorsport Wolfgang Ullrich.