Lexus UX, uvedený na trh v roku 2019, je mestský crossover, ktorý je zároveň základným, respektíve najlacnejším modelom tejto luxusnej japonskej značky. Aktuálne vo verzii UX 200 FWD s benzínovým dvojlitrom s výkonom 171 koní a bezstupňovou CVT prevodovkou štartuje na cene 36 400 eur. Je to model, ktorý nepatrí príliš do mainstreamu, za prvé tri mesiace tohto roku sa ich predalo päť.
Tento malý japonský crossover je postavený na globálnej platforme Lexusu pre kompaktné vozidlá GA-C, vďaka čomu má nízke ťažisko a nadštandardne tuhú karosériu. Ponúka dokonca aj elektronicky riadený pohon všetkých kolies s označením E-Four.
Už v lete príde na trh balík pomerne zásadných vylepšení tohto modelu, týkajúci sa najmä infotainmentu a konektivity, bonusom je nový športový stupeň výbavy F SPORT Design. Zmeny sa budú týkať hybridného modelu UX 250h a zážihového UX 200.
Nové multimediálne systémy
Najzásadnejšou zmenou sú intuitívne multimediálne systémy s rýchlejšou odozvou a novými funkciami. Podľa stupňa výbavy využívajú displej s uhlopriečkou 8 alebo 12 palcov, pričom doterajšie ovládanie pomocou dotykovej plochy teraz nahradila plne dotyková obrazovka. Nové displeje sú navyše na prístrojovom paneli posunuté o 143 mm dopredu, vďaka čomu sú bližšie k vodičovi a jednoduchšie sa ovládajú. Vylepšila sa aj grafika – 12-palcový displej pracuje vo vysokom rozlíšení.
Infotainment navyše využíva nové výkonnejšie procesory, ktoré zlepšujú a hlavne zrýchľujú jeho odozvu vrátane reakcie na hlasové príkazy. V štandardnej výbave je cloudová navigácia s funkciou „always connected“, ktorá zabezpečuje prístup k aktuálnym dopravným informáciám, ktoré sú zohľadňované pri plánovaní cesty. Systém s uhlopriečkou 12 palcov má zabudovanú navigáciu, takže je k dispozícii aj v oblastiach, kde nie je prístupný internet.
Nový systém rozpoznávania hlasu ponúka aj možnosť používania palubného asistenta, aktivovaného príkazom „Hey Lexus“, ktorý po novom umožňuje jednoduchšie používanie hlasových príkazov na telefonovanie, obsluhu audiosystému a klimatizácie a vyhľadávanie na internete. Je naprogramovaný tak, aby lepšie rozumel konverzačným výrazom a lepšie rozpoznával príkazy človeka, keď je v pozadí hluk.
Pribudla taktiež možnosť bezdrôtových aktualizácií softvéru infotainmentu cez dátový modul (DCM). Fajn je, že popri dvoch konektoroch USB-C v konzole zostal v uzatváracej priehradke aj jeden konektor USB-A. Multimediálny systém dokáže uložiť profily osobných preferencií až troch osôb a v rámci nich prispôsobiť nastavenia multimédií, zvuku a navigácie.
V priestore na stredovej konzole, kde bývala dotyková plocha na ovládanie multimédií, sa teraz nachádzajú ovládacie prvky na vyhrievanie predných sedadiel alebo, ak nie sú v špecifikácii, je tam odkladací priestor.
Ďalší výbavový stupeň
Pribudol aj nový stupeň výbavy F SPORT Design. Spoznáte ho napríklad podľa špecifickej čiernej mriežky chladiča so sieťovinovým vzorom v tvare písmena L. Rovnaký vzor sa nachádza aj na zväčšených obrubách hmlových svetiel a prídavných svetlách do zákruty. Vzadu je čierny strešný spojler. Auto v rámci neho dostane 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin majú 10-lúčový dizajn a povrchovú úpravu v tmavej metalíze.
Medzi ďalšie štandardné špecifikácie modelu F SPORT Design patrí čalúnenie sedadiel zo syntetickej kože, vyhrievané predné sedadlá, dvojzónová automatická klimatizácia so systémom kvality vzduchu Nanoe-X od spoločnosti Lexus, spätná kamera, automatické stierače, svetlomety LED s automatickými diaľkovými svetlami, chrómové strešné nosiče a čierne obloženie podbehov kolies. V prepracovanej špecifikácii modelu UX F SPORT patrí do štandardnej výbavy aj adaptívne variabilné odpruženie (AVS).
Motory sa nezmenili. Hybridný model UX 250h využíva popri pomocnom elektromotore benzínový dvojliter s výkonom 184 k/135 kW. Model UX 200 poháňa takmer identická verzia 2,0-litrového štvorvalcového zážihového motora, akým disponuje hybridný model, len s o niečo nižším výkonom.