Táto nenápadná informácia je súčasťou najnovšej tlačovej správy o modernizácii modelového radu Astra. Okrem nového motora v nej však spomína aj niekoľko ďalších detailov o upravenom vzhľade, takže keď sme už pritom, čakajte mierne optické retuše všetkých karosárskych verzií (okrem sedanu, ten prichádza rovno v modernizovanej podobe). Zmenili sa najmä nárazníky, maska chladiča a niekoľko ďalších drobností, ktoré majú auto opticky rozšíriť. Opel znova hovorí niečo o športovejšom vzhľade a sebavedomejšom výraze, skrátka obohranú pesničku, ktorú počúvame pri každej modernizácii. Tak či tak, treba uznať, že dizajnérom tejto značky ide v poslednej dobe robota od ruky a Opel začína dizajnovo skutočne vyčnievať.
Vráťme sa však k najpodstatnejšej informácii a tou je inštalácia naftového motora s krútiacim momentom 400 Nm do kompaktnej Astry. Nový motor bude k dispozícii pre päťdverový hatchback, trojdverové kupé a, teraz sa držte, aj pre rodinné kombi. Opel má skrátka odvahu a chce prísť na trh s autom, aké konkurencii chýba. Škoda, že správa neuvádza, aké technické zmeny takto motorizovaná verzia zaznamená. V prípade Insignie 2.0 BiTurbo CDTI sú už fakty o športovejšom podvozku známe, v prípade Astry Opel zatiaľ mlčí. Astre 2.0 CDTI BiTurbo však s veľkou pravdepodobnosťou konštruktéri doprajú prednú nápravu HiPerStruts s oddelenou tehlicou. Tá minimalizuje prenos krútiaceho momentu do riadenia a aktívne tak chráni prsty nešikovných vodičov pred zlomeninami. Je to o to dôležitejšie, že Astra, na rozdiel od Insignie, neponúkne pohon všetkých kolies, takže celých 400 Nm ostane na pleciach predných kolies. Uvidíme, každopádne je jasné, že s výkonom 143 kW/194 k bude Astra BiTurbo CDTI poriadne „horúcim“ diaľničným rýchlikom. Jej porobné technické údaje automobilka však zatiaľ nezverejnila.