Citroën predstavil originálny crossover C4 X s atraktívnym imidžom, v ktorom sa spájajú dynamické línie fastbacku s robustným imidžom SUV. Auto bude dostupné aj v podobe batériového elektromobilu s označením ë-C4 X.
Na niektorých vyspelých trhoch bude dokonca tento model ponúkaný výlučne v elektrickej verzii s motorom s výkonom 100 kW (136 k) a dojazdom 360 km podľa WLTP. To však neznamená, že by francúzska značka zanevrela na spaľovacie motory, v ponuke budú aj naftové motory BlueHDi.
S dĺžkou 4 600 mm sa radí nový C4 X medzi klasický hatchback C4 (4 360 mm) a C5 X (4 800 mm), oba sú tiež postavené na platforme CMP. Na karosérii nechýbajú matné čierne ochranné lišty blatníkov a spodné lemy karosérie s ochrannými panelmi Airbump s farebnými vložkami.
Nový Citroën C4 X – základné údaje | |
---|---|
Celková dĺžka | 4 600 mm |
Celková výška | 1 525 mm |
Šírka / s vysunutými / sklopenými zrkadlami | 1 800 mm / 2 032 mm / 1 834 mm |
Rázvor kolies | 2 670 mm |
Objem batožinového priestoru | 510 litrov |
Predný previs | 880 mm |
Zadný previs | 1 050 mm |
Priemer kolesa | 690 mm |
Polomer otáčania | 10,9 m |
Svetlá výška | 156 mm |
Výška nakladacej hrany | 745 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 225 kg |
Silnou stránkou auta bude vnútorný priestor, pocítia to najmä zadní pasažieri. A to najmä vďaka 198 mm priestoru pre kolená v druhom rade, čo je v rámci danej triedy najlepšia hodnota a sklopnému (o 27 stupňov) operadlu. V oblasti ramien auto ponúka šírku 1 366 mm a 1 440 mm v oblasti lakťov. K tomu treba prirátať ešte veľký batožinový priestor s 510 litrami využiteľného priestoru.
Vo výbave nechýbajú ani sedadlá Advanced Comfort, na ktorých si Citroën veľmi zakladá a ktoré sa vďaka špeciálnej výplni ani po rokoch „nevysedia“ a navyše poskytujú telu výbornú ergonomickú oporu. Vyhrievané môžu byť nielen predné, ale aj zadné, predné ešte pridávajú voliteľnú masážnu funkciu.
Nové modely ë-C4 X a C4 X majú infotainment novej generácie, ktorý sa prvýkrát predstavil v novom C5 X. Využíva 10-palcovú HD obrazovku ktorú si možno plne prispôsobiť pomocou widgetov. Má aj prirodzené rozpoznávanie hlasu, resp. digitálneho asistenta, ktorého možno aktivovať príkazom „Hello, Citroën“, a ktorý rozumie 20 jazykom a umožňuje hlasom nastavovať niektoré systémy vo vozidle, napríklad klimatizáciu, audio, médiá, telefón a podobne.
Praktickosť auta umocňuje aj množstvo odkladacích priestorov. Je ich v kabíne až 16, a to otvorených alebo uzavretých s celkovým objemom 39 litrov. Pred spolujazdcom nechýba ani integrovaný výsuvný držiak na tablet, ktorý nájdete napríklad aj v klasickej C4-ke.
Z hľadiska jazdného komfortu vo výbave nových citroënov nechýba ani známy „lietajúci koberec“, teda odpruženie s progresívnymi hydraulickými dorazmi, pri ktorom máte pocit, akoby auto nad nerovnosťami hladko kĺzalo.
Pokiaľ ide o bezpečnosť, tak nový C4 X môže mať až 20 rôznych asistenčných systémov, vrátane predkolízneho varovania, núdzového brzdenia, adaptívneho tempomatu, poloautonómneho riadenia, automatického prepínania svetiel a rozpoznávania rýchlostných dopravných značiek. Taktiež vo výbave nechýba výsuvný head-up displej a cúvacia kamera s 360-stupňovým zobrazením a vizuálnym zvýraznením prekážok za autom.
V Európe sa bude tento model ponúkať s trojvalcovým preplňovaným benzínovým motorom PureTech s priamym vstrekovaním, výkonom 100 koní a 6-stupňovým manuálom alebo 130 koní s automatickou prevodovkou EAT8. Doplní ich naftový motor BlueHDi 130, tiež s 8-stupňovým automatom.
A aby sme nezabudli na elektrickú verziu ë-C4 X. Tá ponúka s batériou s kapacitou 50 kWh dojazd podľa režimu WLTP až 360 km. Pod kapotou má elektromotor s okamžite dostupnými výkonom 100 kW (136 k) a s krútiacim momentom 260 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy v režime Sport a maximálnou rýchlosťou 150 km/h.
Nový Citroën ë-C4X – Parametre | |
---|---|
Výkon | 100 kW (136 k) |
Batéria | Vysokonapäťová 400 V Li-ion, 50 kWh |
Dojazd – cyklus WLTP | 360 km |
Krútiaci moment | 260 Nm |
Maximálna rýchlosť | 150 km/h |
Zrýchlenie 0 — 100 km/h | 9,7 sekundy (režim Sport) |
Rýchlonabíjanie 100 kW | na 80 % za 30 minút |
32 A Wallbox | 5 hodín (trojfázová + voliteľná 11 kW nabíjačka) až 7,5 hodiny (jednofázová) |
Na verejnej nabíjacej stanici ho pomocou 100 kW DC rýchlonabíjačky nabijete na 80 percent za 30 minút. Pomocou wall-box s výkonom 7,4 kW trvá nabíjanie 7,5 hodiny s jednofázovým napájaním alebo iba 5 hodín s trojfázovým napájaním a voliteľnou 11 kW palubnou nabíjačkou.
Nové verzie modelov ë-C4 X a C4 X sa pre všetky trhy budú vyrábať výhradne v Európe v továrni Stellantis vo Villaverde (neďaleko Madridu, Španielsko) a predaj sa začne postupne koncom roka 2022.