Automobilka Renault patrí medzi priekopníkov elektromobility hlavne vďaka modelu Zoe. Postupne však elektrifikuje modelové portfólio, pričom nedávno predstavila elektrický Renault Mégane E-Tech. A práve technika z novej generácie hatchbacku, nájde miesto aj pod kapotou novej generácie športového kupé Alpine A110. Hoci sa môže zdať, že ikonická značka príde prechodom na elektrinu o svoj status, bol to práve šéf Renault Group Luca de Meo, ktorý vyhlásil, že chce, aby bola značka Alpine večná, a to sa dá splniť len elektrifikáciou.
Najväčšou komplikáciou pre zachovanie športových jazdných vlastností pri elektromobiloch je nárast hmotnosti spôsobenými ťažkými akumulátormi. V prípade Alpine A110 E-ternité sa však konštruktérom podarilo dosiahnuť pohotovostnú hmotnosť len 1 378 kilogramov. Je to síce o 258 kilogramov viac ako má A110 so spaľovacím motorom, no na elektromobil ide vo všeobecnosti o nízku hodnotu.
Batérie tvorí dvanásť modulov, ktorých štyri sa nachádzajú v prednej časti auta a osem v zadnej časti. Ovládané sú jednou riadiacou jednotkou. Vďaka tomu sa konštruktérom podarilo udržať rozloženie hmotnosti v pomere 42 : 58, pričom v prípade spaľovacej verzie je to 43 : 57. Elektromotor umiestnený za kabínou dosahuje výkon 178 kW (238 k) a krútiaci moment 300 Nm. Vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je 250 km/h. Dojazd podľa normy WLTP dosahuje 420 km.
Čítajte aj Alpine A481: Vodíkový hyperšport navrhli študenti. Podobá sa na naše MH2Zaujímavosťou je riešenie prevodovky, ktorú si Alpine navrhlo samo. Vychádzalo pritom z automatickej sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky zo spaľovacej verzie, keďže im vyhovovala jej kompaktnosť a nízka hmotnosť. V koncepte pracuje dvojstupňová prevodovka, ktorá zabezpečuje plynulý prenos krútiaceho momentu.
Novinky prototypu sa však netýkajú len pohonnej jednotky. V interiéri si nájde miesto nový infotainment. Zároveň automobilka vypočula prosby fanúšikov, ktorí túžia po otvorenej verzii. Strešný panel z recyklovaného karbónu sa dá vybrať, čo prinesie pocit kabrioletu, no zároveň nie je ovplyvnená tuhosť karosérie.