Podľa vyjadrení predstaviteľov importéra značky Opel na slovenský trh je Astra OPC cenovo prístupnejšia, než akákoľvek priama konkurencia, pričom ponúka viac výkonu a vďaka poctivo navrhnutej technike pod jej trojdverovou karosériou aj viac zážitkov za volantom. To síce zaváňa silnými marketingovými frázami, no pravdou je, že Astra OPC skutočne dostala od konštruktérov niekoľko zaujímavých riešení, ktoré by ju mohli na ceste dostať pred konkurenciu.
Za všetky môžeme spomenúť predný mechanický samosvorný diferenciál, ktorý prerozdeľuje hnaciu medzi kolesami pomocou trecích lamiel (Astra OPC má hnané výlučne predné kolesá), úplne vypínateľný stabilizačný systém, možnosť prepnutia ESP do režimu Competetive umožňujúceho športovú jazdu s nenápadnou kontrolou elektroniky, brzdy Brembo s prednými kotúčmi s rozmermi 355 × 32 mm, prednú nápravu HiPerStruts zabraňujúcu prenosu hnacích síl do volantu (pri akcelerácii a vo vyjazdených koľajách vám volant menej ťahá za ruky), či podvozok FlexRide s meniteľnou charakteristikou tlmičov.
Na jej pohon slúži prepĺňaný benzínový štvorvalec 2.0 Turbo vyladený na výkon 206 kW/280 k a max. krútiaci moment 400 Nm (dostupný pri 2500 otáčkach). Max. rýchlosť Astry OPC je 250 km/h, z 0 na 100 km/h zrýchli za 6 s a Opel jej udáva kombinovanú spotrebu 8,1 l/100 km.