Toto malé auto váži len 1 000 kg, s batériou s kapacitou 40 kWh má dojazd až 400 km a priemernú spotrebu len 10 kWh/100 km, aj vďaka obmedzeniu maximálnej rýchlosti na 110 km/h. Na nabíjanie z 20 na 80 % mu stačí 23 minút. Jeho rozmery sú podobné rozmerom kompaktného SUV – dĺžka je 420 cm, výška 165 cm a šírka 190 cm.
Okrem iného si na tomto koncepte všimnite aj interpretáciu loga francúzskej značky. Nový znak evokuje pôvodné logo spoločnosti vytvorené v roku 1919. Oli je prvou ukážkou toho, ako bude vyzerať postupne na ďalších aj sériových modeloch.
Určite zaujme aj kolmé čelné sklo. Aj keď má k aerodynamike naozaj ďaleko, Francúzi o ňom pomerne odvážne tvrdia, že dokáže usporiť až 17 percent kapacity batérie.
Kolmé je preto, že tak má najmenšiu plochu, a teda možno použiť menšie množstvo skla. Okrem zníženia hmotnosti a zložitosti je menšie čelné sklo lacnejšie na výrobu alebo výmenu a znižuje sa vystavenie posádky slnečným lúčom, a teda aj potreba klimatizácie. A preto sa vraj spotreba batérie zníži o zmienených 17 percent.
Oli je navyše vybavený experimentálnym systémom „Aero Duct“ medzi prednou časťou kapoty a horným plochým panelom, ktorý vháňa vzduch smerom k čelnému sklu a vytvára efekt clony pre plynulé prúdenie vzduchu nad strechou.
Ploché panely kapoty, strechy a podlahy batožinového priestoru vyrobené z recyklovanej voštinovej lepenky sú extrémne pevné a je možné sa na ne aj postaviť aj napriek tomu, že sú o polovicu ľahšie, než ich oceľové ekvivalenty.
Boli vyrobené v spolupráci so spoločnosťou BASF, recyklovaná lepenka pritom tvorí voštinovú sendvičovú štruktúru medzi panelmi vystuženými sklenými vláknami. Sú potiahnuté polyuretánovou živicou Elastoflex pokrytou ochrannou vrstvou odolného štruktúrovaného laku Elastocoat, ktorý sa často používa na parkoviskách alebo nakladacích rampách, a sú natreté inovatívnou vodou riediteľnou farbou R-M Agilis od spoločnosti BASF.
Sedadlá v interiéri, ktorého palubná doska je priamo navrhnutá pre integráciu a zobrazovanie dát zo smartfónu, majú jednoduchú konštrukciu, ktorá využíva o 80% menej dielov ako tradičné sedadlá. Sú vyrobené z recyklovaných a recyklovateľných materiálov a ich sieťované operadlá umožňujú prenikanie viac prirodzeného svetla do kabíny. Ak treba zväčšiť batožinový priestor, opierky zadných sedadiel sa zasunú do strechy.
Na tomto koncepte je sympatická nielen snaha o naozaj radikálnu inovatívnosť a ekologický prístup, ale aj to, ako Francúzi dokázali vytvoriť auto, ktoré svojim spôsobom vyzerá na prvý pohľad drsne, no keď sa naň zahľadíte viac, pôsobí milo a priateľsky.