Hoci elektrická doba sa blíži, automobilky sa ešte snažia priniesť na trh posledné vylepšenia modelov poháňaných spaľovacími motormi, aby čo najveľkolepejšie ukončili automobilovú fosílnu éru. Audi sa preto rozhodlo pripraviť limitovanú edíciu modelu RS3 v oboch karosárskych verziách, teda Sportback aj Sedan.
Zvonku možno novinku rozpoznať vďaka čiernym doplnkom v podobe loga, plakiet, koncoviek výfuku a lemovania svetiel. Okrem toho LED svetlá zobrazujú symboly „RS“, „300“ a šachovnicu. Pri otvorených dverách sa navyše zo spätných zrkadiel na zem premietne nápis #RS. V interiéri na posádku čakajú škrupinové sedadlá čalúnená mikrovláknom Dinamica alebo kožou Nappa. Celkovo čierny interiér ozvláštňujú modré doplnky vrátane prešívania. Volant je potiahnutý Alcantarou a nechýba plaketa s poradovým číslom vozidla v rámci limitovanej edície.
To najpodstatnejšie, čo divízia Audi Sport pripravila pre nadšencov, sa skrýva pod kapotou. Výkon 2,5-litrového päťvalca síce stúpol len o 5 kW na výsledných 299 kW (407 k), ale ručička rýchlomera sa zastaví až na hodnote 300 km/h. Ide vôbec o prvý model v segmente, ktorý dosiahne túto magickú hranicu.

Zvýšenie výkonu konštruktéri dosiahli zväčšením turbodúchadla a upravením výfukového potrubia. Maximálny krútiaci moment je 500 Nm. Prenos sily motora na obe nápravy zabezpečuje automatická sedemstupňová dvojspojková prevodovka S tronic. Z rýchlenie z 0 na 100 km/h zostalo na úrovni 3,8 sekundy.

Športový podvozok je v sérii performance edition štandardne vybavený adaptívnymi tlmičmi. Devätnásťpalcové disky kolies lakované na tmavosivo sú obuté do pneumatík Pirelli P Zero Trofeo R s rozmerom 265/35 vpredu a 245/35 vzadu. Deceleráciu majú na starosti karbón-keramické brzdové kotúče, do ktorých sa „zahryzávajú“ šesťpiestikové strmene lakované namodro. Oproti štandardným kotúčom ide o zníženie hmotnosti o desať kilogramov na strane neodpružených hmôt.

Audi RS3 Sportback a Sedan v limitovanej edícií performance edition vznikne v 300-kusovej sérii. Cena hatchbacku je stanovená na 75 000 eur, Sedan je ešte o dvetisíc eur drahší. Prvé kusy dorazia k zákazníkom začiatkom budúceho roka.
Technické údaje
Motor | 2,5-litrový päťvalec |
Prevodovka | 7-stupňová dvojspojková |
Poháňaná náprava | obe |
Výkon (kW/k pri ot./min) | 299/407 pri 5700–7000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot./min) | 500 pri 2250–5700 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 300 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 3,8 |