Nepočuli ste ešte Changane? Pritom ide o najstaršiu čínsku automobilku, ktorej história siaha až do roku 1862. V súčasnosti je po SAIC, FAW a Dongfeng štvrtým najväčším štátnym automobilovým výrobcom v ríši stredu. Vlani zišlo z jeho liniek pod značkami Changan, Oshan a Kaicene 1,75 milióna vozidiel, z toho 1,2 milióna osobných. Tak ako množstvo čínskych producentov má aj Changan ambíciu expandovať na zahraničné trhy, ten európsky nevynímajúc. A má čo ponúknuť, pretože nový rad UNI prichádza s novou generáciou modelov postavenou na platforme Ark Architecture. Vzniká na nej niekoľko SUV a najnovšie aj atraktívny liftback UNI-V, ktorý by sa nestratil ani v Európe.
Model s dĺžkou 4 680 mm a rázvorom 2 705 mm by mohol konkurovať napríklad Škode Octavia. S tým, že prichádza s inovatívnejším dizajnom, akoby inšpirovaným elektromobilmi. Nechýba futuristická predná maska, matrixové svetlá, výsuvné kľučky dverí, aktívny zadný spojler či zadná svetelná lišta obsahujúca až 108 diód. UNI-V vyzerá naozaj fantasticky. Na prvý pohľad by ste asi nehádali jeho čínske korene. Platí to aj pre interiér s obrím digitálnym kokpitom, ktorý tvoria tri obrazovky, a so štvrtou obrazovkou vo funkcii infotainmentu. Je evidentné, že UNI-V má všetky digitálne vychytávky. Svetlo vchádza do kabíny cez obrovskú panoramatickú strechu s rozmermi 1 440 × 910 mm.
Nezaostáva ani technika. Tá je priam európska. Changan UNI-V poháňa preplňovaný 4-valec 1,5 Turbo s výkonom 133 kW a krútiacim momentom 300 Nm. Spojený je s modernou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Neskôr pribudne silnejší dvojliter s výkonom 170 kW a krútiacim momentom 390 Nm. A šepká sa aj o elektrifikovanej verzii. Na výber sú jazdné režimy Eco, Normal, Sport a inteligentný Smart. Podvozok využíva predné tlmičové vzpery McPherson a zadné viacprvkové nezávislé zavesenie. Osemnásťpalcové kolesá obúvajú pneumatiky Continental MC6. Komfort jazdy zvyšuje aktívny systém potláčania hluku.
Čítajte viac Zeekr: Čínska prémiová značka mieri do Európy. Chystá až šesť modelovTo všetko dostanú zákazníci za neuveriteľnú cenu Changan UNI-V štartuje totiž na 108 900 čínskych juanoch, čo je len 14 937 eur. Silnejší dvojliter dostanete za 129 900 juanov, teda za 17 817 eur. Len si to porovnajte s takou Škodou Octavia. UNI-V sa síce zatiaľ nechystá do Európy, ale nemusí trvať dlho a zavedení európski hráči môžu mať s čínskou produkciou vážne problémy. Teda ak sa nebude Európa pred čínskym dovozom chrániť, ako to navrhujú viaceré šéfovia z automobilového priemyslu.