Drako Dragon bude najvýkonnejší crossover na svete a zároveň bude patriť k najrýchlejším autám planéty. Stačí uviesť len pár čísiel – výkon vyše 2 000 koní, štyri motory, zrýchlenie na stovku pod dve sekundy a maximálka vyše 320 km/h. Ak si myslíte, že je reč o nejakom bláznivom elektrickom koncepte, nie je to celkom tak.
Dragon Drako sa totiž už chystá do výroby, dá sa (po zložení zálohy 500 dolárov) objednať a má už stanovenú aj svoju základnú cenu. Tá je 290 000 dolárov bez dane, čo je v prepočte približne vyše 270 000 eur. K prvým záujemcom by sa mal dostať v priebehu roku 2026.
Ak sa niekto rozhodne zložiť zálohu 5 000 dolárov, môže sa stať jedným z majiteľov špeciálnej uvádzacej limitovanej 99-kusovej edície. Spoločnosť plánuje vyrábať tento model ročne približne v množstve 5 000 kusov. Vyrábať sa bude v USA, kompletne bol však navrhnutý v Taliansku.
Auto má aj niekoľko zaujímavých technológií. Predovšetkým – kompletná elektronika, vrátane manažmentu nabíjania a inteligentných asistentov bude riadená vlastným operačným systémom Drako DriveOS. Auto má podporovať aj superrýchle 500 kW nabíjanie. To značí, že jeho batéria sa dokáže v optimálnom prípade nabiť z 10 na 80 percent za 10 minút. Inak povedané, dojazd auta zvýšite o takmer 550 kilometrov za len o málo väčší čas, než trvá návšteva tradičnej benzínovej pumpy a natankovanie „do plna“. A keď sme už pri dojazde, podľa spoločnosti Drako Motors bude vyše 670 kilometrov.
Auto má len dvoje nahor výklopné dvere, priestor pre 5 cestujúcich, vpredu prístrojovej doske dominuje obrovský stredový displej s uhlopriečkou 17,1 palca, dva menšie sú pripevnené aj na opierkach predných sedadiel. Vodič má pred sebou elektronický prístrojový štít, pričom všetky hardvérové ovládače sú namontované priamo na multifunkčnom volante.
Celá konštrukcia je z uhlíkových vlákien, čo znamená zníženie hmotnosti oproti tradičným materiálom o polovicu, no aj tak hmotnosť autá výrazne presiahne dve tony – hlavne kvôli batériám, ktorých kapacitu spoločnosť Drako Motors zatiaľ nepublikovala, rovnako ako ani bližšie podrobnosti o štyroch elektromotoroch.