Jej druhá generácia sa zmenila na nepoznanie. Dizajn je inšpirovaný novým Yarisom. Aj Auris bude mať preto veľmi kompaktnú prednú časť s nízko situovanou prednou maskou. Novinkou je aj použitie tretieho bočného okna.
Toyota tvrdí, že Auris bude vôbec najnižším predstaviteľom svojej triedy. Medzigeneračne ubudlo na výške až 55 mm. To prospelo zníženiu odporu vzduchu na vynikajúcu hodnotu Cx 0,28. Rozsiahle využitie vysokopevnostnej ocele, najmä v hornej časti karosérie, zas prinieslo zvýšenie tuhosti o 10 %, ale aj zníženie hmotnosti. Nový Auris je v závislosti od verzie ľahší o nezanedbateľných 40 kg.
Pritom ponúka posádke viac miesta. Na kolená pribudlo vpredu 20 mm. Batožinový priestor, dlhší o 90 mm, pojme celkom 360 litrov nákladu, čo platí aj pre hybridnú verziu. Auris si veľmi polepší aj v kvalite použitých materiálov. V interiéri sa objavujú mäkké plasty, čalúnené výplne dverí a dokonca kožou potiahnutá palubná doska či dekorácie so saténovo-strieborným povrchom. Grafika všetkých displejov a prístrojového panelu bola zjednotená. Za príplatok bude k dispozícii jedna z najväčších panoramatických striech, vyššie úrovne multimediálneho rozhrania Toyota Touch či ambientné podsvietenie.
Hneď od počiatku bude Auris v ponuke s troma druhmi pohonu. Benzínové motory 1.33 VVT-i, 1.6 VVT-i a diesely 1.4 D4-D či silnejší 2.0 D4-D doplní hybridná verzia s prepracovaným systémom Hybrid Synergy Drive.
Najväčší objem predaja predpokladá Toyota v Európe. Aj preto má Auris naplánovanú svetovú premiéru na jesenný Parížsky autosalón. Vyrábať sa bude v závode Toyota Motor Manufacturing vo Veľkej Británii.