Toyota prežíva aj v súčasnej komplikovanej dobe pomerne úspešné obdobie. Okrem dobrých predajných výsledkov predstavuje nové modely z rôznych oblastí nevynímajúc športové kupé ako GR86, či elektrický crossover bZ4X. A, samozrejme, nezabúda ani na kľúčový segment súčasnosti, ktorými sú rodinné SUV, čo platí obzvlášť pre severoamerický trh.
Model Highlander je ideálnou voľbou pre tých, ktorí potrebujú odviezť sedem cestujúcich, a preto je pre nich Toyota RAV4 malá, a zároveň nepotrebujú terénne schopnosti legendárneho Land Cruisera. Lenže aj štandardný Highlander má tretí rad sedadiel využiteľný skôr pre prevoz detí. Toyota tak prichádza s verziou Grand Highlander, ktorá tento nedostatok odstraňuje.
Dôkazom je aj dizajn zadnej časti, ktorá sa nezvažuje, ale je hranatejšia, čo zároveň autu dodáva robustnejší zjav. K tomu prispieva aj obrovská maska chladiča. Naopak zboku Grand Highlander pôsobí elegantne vďaka hladkým plochám tvoriacim karosériu. Základom budú 18-palcové disky kolies, pričom vo vyšších výbavách už budú štandardom 20-palcové.
Komfort v interiéri zabezpečí usporiadanie sedadiel v konfigurácii 2+2+3. Presný objem batožinového priestoru Toyota zatiaľ neprezradila, no uviedla, že aj pri vyklopených zadných sedadlách ostane v kufri miesto na sedem normovaných kufrov, ktoré možno zobrať na palubu lietadla. Celkový objem pri sklopených všetkých sedadlách bude 2 775 litrov.
Centrom palubnej dosky je 12,3-palcový displej infotainmentu. Cestujúci budú mať k dispozícii sedem USB portov a až trinásť držiakov na nápoje. Bezpečnosť posádky zvýši balík asistenčných systémov Toyota Safety Sense 3.0. Pocit prémiovosti zabezpečí kožené čalúnenie, vyhrievané a ventilované predné sedadlá a sedadlá v druhom rade a vyhrievaný volant. Na výber bude aj audiosystém JBL s jedenástimi reproduktormi.
Pod kapotou budú pracovať známe pohonné jednotky z modelu Highlander. Základnou možnosťou je 2,4-litrový preplňovaný benzínový štvorvalec, ktorý môže poháňať prednú nápravu alebo všetky kolesá. Rovnaké možnosti pohonu možno kombinovať aj s hybridným systémom poháňaným atmosférickým 2,5-litrovým zážihovým agregátom. Na vrchole ponuky bude Hybrid MAX s výkonom 270 kW (362 k) a krútiacim momentom 542 Nm vďaka čomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy. V prípade poslednej spomínanej možnosti posiela hybridný systém výkon na kolesá oboch náprav.
Čítajte aj Najväčšie hybridné SUV Toyota Highlander prichádza na Slovensko. Ceny pre náš trh sú už známe.Na zámorsky trh by sa Toyota Grand Highlander mala dostať koncom leta. Vzhľadom na hybridnú ponuku pohonov nie je vylúčené, že bude neskôr dostupná aj v Európe.