Citroën ë-C4 a ë-C4 X patria k najdostupnejším elektromobilom v Európe. Teraz budú ešte atraktívnejšie, pretože podstúpili technickú aktualizáciu. Pôvodný synchrónny elektromotor s permanentným magnetom nahradil nový hybridný synchrónny elektromotor. Pre francúzske elektromobily to znamená nárast výkonu z pôvodných 100 na 115 kW. Krútiaci moment 260 Nm ostal bezo zmien. Nová je aj batéria, ktorá pozostáva zo 102 článkov v 17 moduloch. Zmenila sa tiež jej chémia. Teraz obsahujú batérie až 80 % niklu, čo je o 20 % viac ako predtým. Zvyšok pripadá rovným dielom na mangán a kobalt.
Výsledkom je vyššia energetická hustota, a teda aj väčšia kapacita. Tá vzrástla z pôvodných 50 na 54 kWh. S efektívnym využívaním energie pomáha cirkulácia chladiacej kvapaliny a štandardne dodávané tepelné čerpadlo. Priemerná spotreba elektrickej energie klesla na 12 kWh na 100 km. Všetky tieto vylepšenia viedli k predĺženiu dojazdu z pôvodných 360 na 420 km, čo je nárast o17 %. Citroën sľubuje, že aj pri teplote nula stupňov Celzia a v mestskej premávke môžu teraz zákazníci absolvovať minimálne o 30 km viac. Pomáhajú tiež pneumatiky Michelin triedy A+ s ultranízkym valivým odporom a dobrá aerodynamika, najmä pri ë-C4 X so splývavou zadnou časťou.
Aj naďalej budú ë-C4 a ë-C4 X podporovať rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 110 kW. Štandardom je tiež 11-kilowattová palubná nabíjačka pre nabíjanie striedavým prúdom, čo je v tejto kategórii nadštandard. Nové verzie sa navonok ničím nelíšia od tých pôvodných. Napokon, na trhu ostanú aj tie s kapacitou 50 kWh a dojazdom 360 km, ako dostupnejšia alternatíva. Aktualizácia sa bude viazať len na najvyššiu úroveň vybavenia Shine. Predpokladáme, že v súvislosti s vyšším výkonom bude verzia Shine disponovať aj lepšou dynamikou. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h by teda malo klesnúť pod 10 sekúnd.
Kedy sa ë-C4 a ë-C4 X s predĺženým dojazdom dostanú na trh, automobilka neuviedla. Nepoznáme zatiaľ ani ceny.