Fiat má čoskoro predstaviť svoju kľúčovú tohtoročnú novinku. Stane sa tak presne 4. júla. Upozorňuje na to krátkym videom s názvom Open Doors, ktoré odhaľuje finálny dizajn exteriéru a čiastočne aj interiéru. Nie je tajomstvom, že v ponuke má Fiat 600 nahradiť súčasný model 500X. Šesťstovka bude teda crossoverom. Využije pritom platformu eCMP koncernu Stellantis, na ktorej už stojí napríklad Jeep Avenger, mimochodom, európske auto roka 2023.
Asi tušíte, že v prvom rade pôjde o elektromobil. Práve ten účinkuje v krátkom videu. Svojimi tvarmi príliš neprekvapí. Ide o ďalšiu variáciu na tému „500“. Šesťstovka má mať na dĺžku čosi vyše štyri metre a vo svojich útrobách batériu s kapacitou 56 kWh, čo je výrazný posun voči elektrickému Fiatu New 500. Poháňať ju bude predný elektromotor s výkonom 115 kW. Dojazd by sa mohol v ideálnych podmienkach pohybovať na hranici 400 km, v meste vraj až 550. Dobrou správou je, že okrem elektromobilu sa chystá aj verzia so spaľovacím motorom.
Do úvahy prichádza trojvalec 1,2 PureTech a možno aj diesel 1,5 BlueHDi. Môže ich mať aj Jeep Avenger, Peugeot 2008, tak prečo nie Fiat 600. Otázkou však ostáva, či budú spaľovacie verzie k dispozícii na všetkých trhoch alebo nie. Taký Avenger, tankujúci benzín, si totiž kúpite len v Taliansku a v Španielsku. Inde nedorazil, čo je škoda, pretože elektrický Avenger je tým najdrahším. A platiť to bude aj o batériovom Fiate 600. Navyše tým pôjde proti tradícii, pretože pôvodná šesťstovka, vyrábaná v rokoch 1955 až 1969, motorizovala Taliansko práve vďaka cenovej dostupnosti.
Veď sa z nej aj vyrobilo neuveriteľných 2,4 milióna kusov a to nerátame španielsky derivát Seat 600 a „balkánsky“ Zastava 750, vyrábaný v Kragujevaci v bývalej Juhoslávii s dlhšou karosériou a väčším motorom. Ale na tradíciu Fiat okrem dizajnových odkazov príliš nedbá. Inak by sa z Fiatu 500 nemohol stať elektromobil, ktorý s úbohou batériou (23,8 kWh) začína na cene 28 990 eur. Skôr sa zdá, že sa Fiat ďalej rúti do nejasnej budúcnosti. Navyše sa v porovnaní s Fiatom 500X vzdá šesťstovka aj pohonu oboch náprav. A ak by časom aj prišiel, bude výlučne elektrický.