Ateca bol prvý model s ktorým prišla osamostatnená ambiciózna španielska Cupra na trh a čakala reakcie. Tie boli vysoko pozitívne a odštartovali rýchly vzostup značky, ktorá už dokonca priamo ohrozuje materský Seat.
„Cupra Ateca bola kľúčovým modelom pre značku ako základný pilier jej rastu. Teraz sme sa sústredili na maximálne rozšírenie ponuky, ktorá by uspokojila ešte viac požiadaviek zákazníkov,“ povedal Kai Vogler, člen predstavenstva Cupra pre predaj a marketing. „S novou ponukou motorov je našou ambíciou posilniť predaj modelu Cupra Ateca podľa rovnakého vzoru, aký sme použili pri modeli Cupra Leon.“
A čo je tá „nová ponuka motorov“? Reprezentujú ju dva agregáty. K pôvodnému turbodúchadlom prepĺňanému 300-koňovému (221 kW) benzínovému štvorvalcu 2.0 TSI pribudnú dva slabšie benzínové štvorvalce – 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a 2.0 TSI s výkonom 140kW (190 k).
Nové motory sa budú štandardne montovať so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Menší motor poháňa predné kolesá, väčší agregát sa štandardne kombinuje so systémom pohonu všetkých kolies 4Drive, ktorý zabezpečuje optimálnu trakciu za všetkých podmienok.
Vonkajší dizajn Atecy osviežil zmenený tvar difúzora v zadnom nárazníku, v kabíne športový vzhľad umocňujú škrupinové športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy spolu so športovým volantom, ktorý môže byť na želanie doplnený „ovládacími satelitnými tlačidlami“ na štartovanie motora a priamu voľbu športového jazdného režimu. Mierne sa pozmenili aj výplne dverí s prešívaním v medenej farbe, ktorá je pre Cupru typická.
Nová ponuka motorizácií a vybavenia sa bude dať objednať od budúceho týždňa. Oba nové motory ešte v slovenskom cenníku nefigurujú. My sme sa však pozreli do nemeckého a tam už sú. Takže len pre zaujímavosť: Ateca s motorom 1,5 TSI (110 kW) sa tam dá kúpiť v základe za 40 990 eur a s motorom 2.0 TSI 4Drive (140 kW) za 45 150 eur. Autá sú zväčša v Nemecku ponúkané v silnejšej výbave, takže je predpoklad, že základné ceny na Slovensku budú o niečo nižšie.