Chýba vám Defender? Extrémny britský Ineos Grenadier kúpite aj na Slovensku

Ineos Grenadier je poctivý off-road zo starej školy s rámovou konštrukciou, tuhými nápravami a tromi uzávierkami. Stojí za ním známy britský miliardár.

25.07.2023 10:00
Ineos Grenadier (2023) Foto:
Ineos Grenadier je oldschoolový britský offroad s rámovou konštrukciou a tuhými nápravami.
debata

Poctivé „drsné“ offroady už takmer vymreli, záujemci o ne našťastie nie. Nie každý sa chce preháňať na elektrickom Wrangleri a ani nový Defender už nie je „to pravé orechové“. Vyzerá síce skvele a v teréne toho zvládne prekvapivo veľa, ale je to už skrátka uhladené trendsetterské SUV. Svoju drsnú tvár si zatiaľ zachoval Mercedes-Benz triedy G, ale ten s cenou „vystrelil do nebies“, v základe začína na takmer 132-tisíc eurách a G 63 AMG je už nad dvestotisícovou hranicou. S takým autom sa po teréne bude preháňať len málokto.

Auto má brodivosť 800 mm. Foto: ineosgrenadier.dajbych4x4.cz
Ineos Grenadier (2023) Auto má brodivosť 800 mm.

Skutočný off-road do náročného terénu však existuje, volá sa Ineos Grenadier a čo je najzaujímavejšie, dá sa už oficiálne kúpiť aj na Slovensku. Vyzerá ako reinkarnácia pôvodného Defenderu a mnohí si asi povedia, že o čínsky plagiát nemajú záujem. To by však bola veľká chyba. Ineos Grenadier je totiž britská značka, za ktorou stojí Sir Jim Ratcliffe, jeden z najbohatších Britov, ktorý vybudoval chemický koncern Ineos a je vlastníkom niekoľkých športových tímov.

Ineos Grenadier (2023)
Ineos Grenadier (2023)
+6Ineos Grenadier (2023)

Dokonca chcel v roku 2022 kúpiť od Romana Abramoviča britský klub Chelsea F.C. za 4,25 miliardy britských libier, ten však ponuku odmietol. Ratcliffe sa výrazne angažuje aj v charite a sám je aktívnym športovcom. V roku 2013 dokonca prebehol aj extrémny šesťdňový Marathon Des Sables krížom cez Saharu.

Interiér je prísne funkčný. Foto: ineosgrenadier.dajbych4x4.cz
Ineos Grenadier (2023) Interiér je prísne funkčný.

S myšlienkou pokračovať vo výrobe autentických terénnych áut prišiel v roku 2017 a odvtedy sa vyvíjal Ineos Grenadier. Pod kapotou má vo všetkých variantoch trojlitrový radový šesťvalce od BMW, buď zážihový (210 kW / 286 koní, 450 Nm), alebo vznetový (183 kW / 245 koní, 550 Nm). Oba sú spojené s osemstupňovým automatom. Priemerná spotreba pri 5-miestnej verzii Station Wagon je v prípadne benzínového agregátu podľa prísnejšieho testovacieho protokolu WLTP 12,9 až 15,1 l/100 km, v prípade naftového 10,1 až 11,7 litra. Obe verzie sú vybavené veľkými 90-litrovými nádržami.

Jeep Magneto: Prvý elektrický Wrangler

Ineos Grenadier je v skutočnosti poriadny „kus auta“. Na dĺžku má 4 895 mm, na šírku 1 930 mm (bez sp. zrkadiel), na výšku 2 050 mm a rázvor má 2 922 mm. Zaujímavejšie sú však dáta pre jazdu v teréne. Svetlá výška auta je 264 mm, predný nájazdový uhol má 35,6 stupňa , zadný má 36,1 stupňa a prejazdový je 28,2 stupňa. Auto zvládne až 45-stupňové stúpanie, a môže sa brodiť vodou až do hĺbky 800 mm.

Samozrejmosťou je rámová konštrukcia, zosilnené tuhé nápravy Carraro, permanentný pohon 4×4 a redukčná prevodovka. O prejazdné vlastnosti sa starajú tri uzávierky diferenciálov. Celkovo je auto konštruované maximálne funkčne s dôrazom na maximalizáciu schopností v náročnejšom teréne.

Svahy so skonom 45 stupňov Ineosu nerobia... Foto: ineosgrenadier.dajbych4x4.cz
Ineos Grenadier (2023) Svahy so skonom 45 stupňov Ineosu nerobia žiadny problém.

Auto je k dispozícii aj v úžitkovej dvojmiestnej verzii a pripravuje sa tiež pick-up. A aby sme nezabudli na to najdôležitejšie – slovenské ceny. V 5 miestnej osobnej verzii Trialmaster Edition, ktorá je ideálna do náročnejšieho terénu, začína na sume 76 980 eur. Rovnakú sumu dáte za verziu Fieldmaster, ktorá je však vybavená o niečo luxusnejšie, no stále zostáva drsným off-roadom. Dvojmiestna úžitková verzia začína na sume 67 560 eur a 5-miestna na 69 075 eurách.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #off-road #terénne auto #Ineos Grenadier #offroad
Články podľa značiek