Škoda má bohatý rok na novinky. Ešte predtým, než nám na jeseň ukáže celkom novú generáciu Superbu a veľkého SUV Kodiaq, prichádza s modernizáciou Scaly a Kamiqu. Je to logické. Tieto autá na platforme MQB A0 prišli na trh v roku 2019, a tak im malý facelift len a len prospeje. Dizajnové zmeny sú ale naozaj decentné. Oba dostali novú prednú masku, dizajnovo spriaznenú s mladšími modelmi, nové nárazníky a najmä nové LED svetlá. Klasické žiarovky už v reflektoroch nenájdete. Kamiq sa navyše môže pochváliť príplatkovou technológiou Matrix LED, čo znamená stále použitie diaľkových svetiel bez oslňovania. Na oboch novinkách nájdeme aj nový font písma, konkrétne nápis Škoda na zadnom veku v novom dizajne.
Scala aj Kamiq budú jazdiť na 17– až 18-palcových diskoch kolies s inovovaným dizajnom. Na výber sú tri výbavové stupne – Selection, Top Selection a športový Monte Carlo. Kabína má štyri nové úrovne vybavenia. Variant Loft prináša sivé čalúnenie sedadiel a dekoratívnych prvkov, verzia Lodge využíva materiál Suedia a dekoratívne prvky v medenej farbe. Prevedenie Suite zas stavia na koženom čalúnení sedadiel a chrómovaných dekoratívnych prvkoch. Pre verzie Monte Carlo je pripravené čalúnenie v umelej koži Carbon. Pri oboch modeloch tiež automobilka využíva viac udržateľných materiálov. Recyklované materiály pre čalúnenie, podlahu a koberce dopĺňajú napríklad výplne dverí čiastočne vyrobené z vlákien konope a kenafu, čo je druh ibišteka. Inovovaná je digitálna technika v interiéri, kde je štandardom 8-palcový virtuálny kokpit mini alebo väčší s uhlopriečkou 10,25 palca.
Displej infotainmentu má uhlopriečku 8,25 alebo voliteľne 9,2 palca. Mierne prepracovaný bol aj ovládací panel klimatizácie, ktorý dostal nové otočné mechanické ovládače. Jasným odkazom na novú Octaviu či Enyaq sú nové dvojramenné volanty s úplne odlišnými ovládacími prvkami. Majiteľov poteší, že Scala aj Kamiq môžu mať odteraz elektricky ovládané zadné veko s nožným senzorom. Bezpečnosť posilnil príplatkový balík asistovanej jazdy 1.5+ s adaptívnym tempomatom a udržovaním v jazdnom prúde, a to aj v prípade dočasného značenia jazdných prúdov, napríklad pri stavebných prácach. K dispozícii je až deväť airbagov vrátane kolenného pre vodiča a zadných bočných vankúšov.
Pod kapotou ostávajú výhradne benzínové motory – trojvalec 1,0 TSI (70, 85 kW) alebo 4-valec 1,5 TSI (110 kW). Pre silnejšie motory je dostupná 7-stupňová prevodovka DSG. Základný 3-valec si musí naďalej vystačiť s 5-stupňovým manuálom. Podvozok sa nemení. Scala aj Kamiq ostávajú verné predným tlmičovým vzperám McPherson a zadnej náprave s torznou priečkou. Klasická zostáva aj ručná parkovacia brzda – ďalšie špecifikum platformy MQB A0. Za príplatok si môžete dopriať paket pre zlé cesty s lepšie chráneným podvozkom a väčšou svetlou výškou o 15 mm. Pri verziách Monte Carlo dostanú zákazníci na výber možnosť dvoch nastavení tuhosti pruženia s podvozkom zníženým pri Scale o 15 a pri Kamiqu o 10 mm.
Čítajte viac Škoda postupne ukazuje novú Scalu a Kamiq. Teraz sa zamerala na svetláNa novú Scalu a Kamiq si však ešte chvíľku počkáme. Ako nás informoval slovenský importér, na trh dorazia až budúci rok na jar. Pripomeňme, že od uvedenia na trh predala Škoda viac ako 230 000 kusov hatchbacku Scala a viac ako 350 000 kusov SUV Kamiq. Tieto modely sú dostupné na 60 trhoch celého sveta. Scala bola pre Škodu v roku 2019 veľkou novinkou. Nielenže nahradila pôvodný Rapid, ale bola jej prvým moderným 5-dverovým hatchbackom v nižšej strednej triede na platforme MQB A0. Mala teda konkurovať Golfu, pretože z Octavie hatchback nikdy nevznikol.