Jej trojhviezdičkový zisk, ktorý si odniesla z crash testov konzorcia Euro NCAP, by možno stačil uspokojiť nároky tak spred desiatich rokov, no určite nie dnes. Osudné jej boli penalizácie a chýbajúce asistenčné systémy.
Pri čelnom náraze došlo k otvoreniu piatych zadných dverí, za čo jej komisári strhli body. Medzná bola aj ochrana hrudníka a kolien vodiča. Tie boli ohrozené konštrukciou palubnej dosky, ktorú Euro NCAP vyhodnotilo ako nebezpečnú. Dvere sa Dusteru otvorili aj pri bočnom náraze, čo znamenalo ďalšiu penalizáciu.
Slabú ochranu poskytol Duster posádke aj pri náraze na kôl a rovnako priemerná bola ochrana krčnej chrbtice a hlavy opierkami sedadiel pri náraze zozadu. Duster nemohol zabodovať ani v ochrane chodcov a už vôbec nie v oblasti aktívnej bezpečnosti. Stabilizačný systém ESP je totiž výlučne na zozname príplatkov, a to aj v najdrahšom vyhotovení.
Bez penalizácie sa obišlo hodnotenie ochrany detí. Tá je na veľmi solídnej úrovni. Duster tak má čo doháňať. V testoch mohol dopadnúť podstatne lepšie, najmä ak by nedošlo k dvojnásobnému otvoreniu dverí. Na to sme boli zatiaľ zvyknutí len pri crash testoch produktov čínskych automobiliek.
Ako dopadol Duster – Euro NCAP | |
Celkové hodnotenie | ******* |
Ochrana dospelých | 74 % (27 bodov) |
Ochrana detí | 78 % (38 bodov) |
Ochrana chodcov | 28 % (10 bodov |
Asistenčné systémy | 29 % (2 body) |
.