Omladenie sa dotklo hneď vo všetkých troch karosárskych variantov – hatchbacku, kombi SW a kabrioletu CC. Ako to už pri faceliftoch býva, vonkajšie zmeny sú viac-menej kozmetické, ale tristoosmičke určite prospeli. Zachováva si totiž eleganciu, no trochu okresala svoje „barokové“ línie.
Vidno to najmä na zmenšenej tlame nasávacieho otvoru a o čosi menších svetlách. Nové sú aj denné LED-diódy v bumerangovitom tvare, lemujúce hmlové svetlá. Kapotu zdobí nové logo.
Zadné diódové svetlá pôsobia homogénnejšie, keďže dostali jednotné rubínové sfarbenie. Úpravy uzatvára inovovaný dizajn diskov kolies, chrómová lišta na zadnom veku a chrómované koncovky výfuku. Interiér a vybavenie všetkých troch verzií ostalo bez zmien.
Hlavným cieľom modernizácie bolo zníženie emisií CO2. Úpravami exteriéru sa podarilo zlepšiť aerodynamiku. Koeficientom odporu vzduchu Cx 0,28 patrí Peugeot 308 na špičku triedy. Podarilo sa tiež zredukovať pohotovostnú hmotnosť. Priemerne o 25 kg. Peugeot si však nechal informáciu o tom, ako to dosiahol, pre seba. Verme, že nejde len o nahradenie rezervného kolesa lepiacou súpravou. Ďalší prínos majú nové 16-palcové pneumatiky s ultranízkym valivým odporom.
Najväčší vplyv na nižšiu spotrebu má však nová technika pod kapotou. Peugeot 308 je po päťstoosmičke druhým modelom, ktorý využíva mikrohybridnú technológiu e-HDi. Tá spočíva v spojení naftového motora 1.6 HDi (82 kW) s reverzným (odpojiteľným) alternátorom a stop-štart systémom, ktorý vypína motor už pri rýchlosti 20 km/h. Alternátor s výkonom 2,2 kW zabezpečuje nielen rýchle štartovanie e-booster, ktoré potrebuje o 60 % menej času, ale tiež rekuperuje energiu pri brzdení a následne ju odovzdáva počas akcelerácie. Životnosť alternátora je až 600 000 štartovaní.
Novinkou v porovnaní v Peugeotom je, že systém e-HDi môže byť okrem robotizovanej 6-stupňovej prevodovky spojený aj s klasickým manuálom. Kombinovaná spotreba tejto verzie je len 4,2 litra nafty a v spojení s robotizovanou prevodovkou dokonca len štyri litre. Ponuka ostatných motorov sa prakticky nezmenila. Výkonové spektrum siaha od 72 kW z motora 1.6 VTi až po 147 kW z preplňovaného 4-valca 1.6 THP pre vrcholovú verziu GTI.
Peugeot 308 mal svetovú premiéru v marci v Ženeve a na Slovensku ho mohli vidieť návštevníci na autosalóne v Bratislave.
Rozmery | |||
Peugeot 308 | hatchback | SW | CC |
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 4275/1815/1500 | 4500/1815/1555 | 4400/1815/1425 |
Rázvor náprav (mm) | 2610 | 2710 | 2610 |
Batožin. priestor/nádrž (l) | 350/60 | 470–1600/60 | 225–405/60 |
Technické údaje – benzínové motory | ||||
Motor | 1.4 VTi | 1.6 VTi | 1.6 THP | 1.6 GTi |
Zdvihový objem (ccm) | 1397 | 1598 | 1598 | 1598 |
Max. výkon (kW/ot.) | 72/6000 | 88/6000 | 115/6000 | 147/5500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 136/4000 | 160/4250 | 240/1400 | 255/1750 |
Max. rýchlosť (km/h) | 182 | 195 | 214 | – |
0 – 100 km/h (s) | 12,7 | 10,8 | 8,8 | – |
Spotreba na 100 km (l) | 6,3 | 6,4 | 6,4 | – |
Technické údaje – naftové motory | |||
Motor | 1.6 HDi | 1.6 e-HDi | 2.0 HDi |
Zdvihový objem (ccm) | 1560 | 1560 | 1997 |
Max. výkon (kW/ot.) | 68/4000 | 82/3600 | 110/3750 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 230/1750 | 270/1750 | 340/2000 |
Max. rýchlosť (km/h) | 181 | 190 | 205 |
0 – 100 km/h (s) | 12,4 | 11,4 | 8,9 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,2 | 4,2 | 5,1 |
.