Prvá elektrická Škoda na platforme MEB prišla na svet len v roku 2021 a už tu máme modernizáciu. O facelifte ale nehovorme, pretože zmeny v dizajne sú vskutku nepostrehnuteľné. A pravdepodobne aj nepodstatné, pretože v tlačovej správe o nich nenájdete ani slovo. Oveľa dôležitejší je upgrade elektrického pohonu, ktorý zasiahol verzie s väčšou batériou. Aj preto menia označenie z iV 80 a iV80× na iV 85 a iV 85×. Keďže číslovka označuje približnú hrubú kapacitu batérie, dalo by sa predpokladať, že jej kapacita vzrástla z pôvodných 77 kWh (využiteľná kapacita), ale nie je to tak. Tá ostáva napriek novému označeniu a nezvyklému termínu v tlačovej správe, že „autá modelového roku 2024 disponujú zvýšenou kapacitou dojazdu“, rovnaká
Pozrite si svetovú premiéru novej Škody Kodiaq v Berlíne
V každom prípade majú novinky prejsť na jedno nabitie viac ako pvodné Enyaqi iV 80 a iV 80×. Enyaq iV 85 si trúfa na dojazd 565 km, čo je až o 55 km viac. Aerodynamické Coupé je na tom ešte o 11 km lepšie, pretože normovaný dojazd je až 576 km. Verzia s dvojicou elektromotorov 85× si polepšila dokonca až o 78 km, pretože na jedno nabitie absolvuje 538 km a verzia kupé ešte o 10 km viac. Stáť má za tým aj vylepšený tepelný manažment batérie. Zákazníci nepochybne ocenia rýchlejšie nabíjanie. Z 10 na 80 % sa má batéria doplniť len za 28 minút. O koľko je to kratšie, netušíme, pretože v dátach staršej verzie uvádza Škoda nabíjanie z 5 na 80 %. Stojí za tým podpora nabíjania vyšším výkonom, ktorý stúpol zo 125 až na 175 kW. Týka sa to aj ostrej verzie Enyaq iV RS.
Pomôcť má tiež nová funkcia predhrevu batérie. Stačí zadať do navigácie cieľovú nabíjaciu stanicu a Enyaq upraví teplotu akumulátora tak, aby bolo nabíjanie čo najrýchlejšie. Zmeny neobišli ani elektromotory, konkrétne ten zadný. Pre Enyaq iV 85 to znamená vskutku obrovský nárast výkonu z pôvodne 150 na 210 kW a pre Enyaq iV 85× o 15 kW (210 kW). Takže zadokolka zvládne šprint na stovku za 6,7 sekundy, čo je zlepšenie o takmer dve sekundy a štvorkolka dokonca za 6,6 sekundy, o tri desatiny rýchlejšie. Enyaq RS s výkonom zvýšeným z 220 na 250 kW exceluje v tejto disciplíne údajom 5,5 sekundy. Maximálna rýchlosť 180 km/h je pre všetky verzie rovnaká. Ťažia z toho najmä Enyaqy 85 a 85×, pretože doteraz boli o 20 km/h pomalšie.
Čítajte viac Modernizované modely Škoda Kamiq a Scala si už možno objednať. Poznáme cenyModernizáciu uzatvárajú niektoré detaily. Napríklad nové usporiadanie tlačidiel pod prieduchmi ventilácie. No dôležitejšie je nasadenie nového softvéru 4.0, ktorý okrem iného prináša aj prepracované používateľské prostredie, od ktorého si Škoda sľubuje intuitívnejšie ovládanie funkcií vozidla. Novú grafiku dostáva aj virtuálny kokpit a head-up displej. Vylepšenie čaká dokonca aj hlasovú asistentku Laura, ktorá má lepšie porozumieť príkazom užívateľa, ktorý v reálnom čase uvidí prepis svojej požiadavky na hlavnom displeji infotainmentu. O zmenách vo verziách s menšou batériou, teda verzii iV50 a iV 60, Škoda neinformuje. Na trh by mohli modernizované Enyaqy doraziť ešte koncom tohto roka.