Modernizované Volkswageny ID.4 a ID.5 sú už na Slovensku. A so zaujímavou cenou

Oba modely prichádzajú s úplne novým infotainmentom a softvérom, zvýšil sa aj ich celkový výkon a až o 75 % aj krútiaci moment.

15.11.2023 10:00
Volkswagen ID.4 Foto:
Modernizovaný Volkswagen ID.4. prichádza aj v novej farbe „Costa Azul“.
debata (7)

Od začiatku tohto mesiaca sa na Slovensku dajú objednať modernizované modely Volkswagen ID.4 a ID.5. Obe elektrické SUV majú úplne novú generáciu infotainmentu a softvéru. Okrom toho majú verzie Pro a GTX nový systém pohonu s výkonnejším zadným elektromotorom.

Tento elektromotor, po prvý raz použitý v novom ID.7, dosahuje vyšší výkon a väčší krútiaci moment pri súčasne zníženej spotrebe elektrickej energie. Kombinovaný dojazd podľa WLTP sa vďaka novému pohonu predĺžil pri ID.4 až na 550 kilometrov a pri ID.5 až na 556 kilometrov. Cena modernizovaných modelov sa napriek tomu nezvýšila, navyše sú oba dostupné aj s pomerne zaujímavým bonusom. O tom však neskôr, pozrime sa najprv na základné zmeny v kabíne

Vylepšené ovládanie

Oba modelové rady dostali úplne nový softvér, ktorý je výrazne rýchlejší a poskytuje viac funkcií. Konštruktéri premiestnili prepínač jazdných režimov z rámu združeného prístroja do samostatnej páčky na pravej strane stĺpika riadenia – rovnako ako majú novšie elektrické modely ID.7 a ID. Buzz. Tým sa uvoľnil priestor na palubnej doske pre väčší displej infotainmentu.

Modernizácia sa týka výhradne softvéru,... Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.4 Modernizácia sa týka výhradne softvéru, technológií a pohonu, dizajn zostáva prakticky bezo zmien.

Vďaka tomu majú obidva modely sériovo nový systém infotainmentu Discover Pro s integrovanou navigáciou a výrazne väčšou uhlopriečkou dotykového displeja (až 32,8 cm, resp. 12,9 palca). Infotainment má úplne novú štruktúru menu. Automobilka vypočula aj sťažnosť, ktorá sa ňu valila od zákazníkov aj novinárov – dotykové posúvače (slidery) na ovládanie teploty dvojzónovej klimatizácie a hlasitosti infotainmentu pod dotykovým displejom sú po novom konečne osvetlené. Fyzické tlačidlo spínača výstražných svetiel bolo premiestnené medzi stredové mriežky ventilácie, kde je lepšie viditeľné aj dosiahnuteľné z obidvoch predných sedadiel. Pre zlepšenie ovládania má multifunkčný volant nanovo usporiadané dotykové tlačidlá s prirodzenejšou logikou.

Okrem toho bol zdokonalený aj voliteľný head-up displej s rozšírenou realitou. Na želanie Volkswagen do obidvoch modelov montuje nový prémiový ozvučovací systém Harman Kardon, ktorého 12-kanálový zosilňovač s celkovým výkonom 480 W napája 10 reproduktorov vrátane centrálneho reproduktora a subwoofera.

Vyšší výkon, vyšší krútiaci moment, nižšia spotreba

Najdôležitejšou technickou zmenou pre všetky... Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.5 Najdôležitejšou technickou zmenou pre všetky verzie ID.4 a ID.5 (na obrázku) vybavené batériou s využiteľnou kapacitou77 kWh je výkonnejší pohon s nižšou spotrebou energie.

Podarilo sa to vďaka novému elektromotoru na zadnej náprave a batérii novej generácie.

Modely ID.4 Pro a ID.5 Pro s pohonom zadných kolies majú elektromotor s výkonom 210 kW (286 k) – ktorý poskytuje o 60 kW (82 k) vyšší výkon ako doterajší výkonnejší motor verzií s pohonom zadných kolies. V každej situácii je dynamickejší, pretože aj krútiaci moment vzrástol z 310 na 545 Nm, to značí nárast približne o 75 (!) percent.

Verzia ID.4 Pro 4MOTION pohonom všetkých kolies s pôvodným elektromotorom na prednej náprave a novým zadným elektromotorom má celkový systémový výkon vyladený takisto na 210 kW (286 k), čo predstavuje zvýšenie o 15 kW (21 k) oproti doterajšiemu modelu. Modely Pro a Pro 4 MOTION majú elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť zvýšenú na 180 km/h (predtým 160 km/h).

GTX: z nuly na sto za 5,4 sekundy

Špičkové športové modely s pohonom všetkých kolies ID.4 GTX a ID.5 GTX majú odteraz s novým zadným elektromotorom systémový výkon zvýšený na 250 kW (340 k), čo je nárast o 30 kW (41 k). To sa prejavuje aj v oblasti jazdnej dynamiky, ktorú najlepšie dokumentuje akcelerácia z 0 na 100 km/h. Modely GTX zvládnu tento šprint teraz za 5,4 sekundy. Rovnako ako doteraz majú ID.4 GTX a ID.5 GTX maximálnu rýchlosť elektronicky obmedzenú na 180 km/h. Základná verzia ID.4 Pure má pohon nezmenený – elektromotor s výkonom 125 kW (170 k) a batériu 52 kWh (netto) a tým aj elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 160 km/h.

VIDEO: Pamätáte sa na hyperúsporný VW Lupo 3L? Dokáže mu konkurovať nový Golf?

Zrýchlené nabíjanie

Dojazd všetkých modelov ID.4 a ID.5 s novou batériou 77 kWh sa mierne predĺžil. Napríklad nový ID.4 Pro má dojazd do 550 kilometrov (WLTP kombinovaný) – čo je o 17 kilometrov viac ako pri predchodcovi. Nový ID.5 Pro má dojazd do 556 kilometrov – plus 11 kilometrov. Modely ID.4 a ID.5 s pohonom zadných kolies novým výkonnejším elektromotorom môžu svoju batériu zrýchlene nabíjať jednosmerným prúdom s výkonom 135 kW ako doteraz.

Modely s pohonom všetkých kolies majú nabíjací výkon zvýšený zo 135 na 175 kW. To znamená že za iba cca 10 minút môžu pri maximálnom nabíjacom výkone doplniť elektrickú energiu na ďalších 178 kilometrov. Základný model ID.4 Pure s batériou 52 kWh má teraz nabíjací výkon zvýšený zo 110 kW na 115 kW.

Všetky verzie modelov ID.4 a ID.5 dostali pri modernizácii nový systém tepelného manažmentu batérie, ktorý pri jazde k zvolenej rýchlonabíjacej stanici tepelne pripraví batériu na nabíjanie s maximálnym dostupným výkonom. Vďaka tejto príprave vozidlo najmä pri dlhých jazdách s viacerými zastávkami na nabíjanie „natankuje“ elektrickú energiu oveľa rýchlejšie.

Pri modeloch ID.4 Pro a ID.5 Pro s pohonom... Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.5 Pri modeloch ID.4 Pro a ID.5 Pro s pohonom zadných kolies ú krútiaci moment vzrástol z 310 na 545 Nm, to značí nárast približne o 75 (!) percent.

K novému systému pohonu bol nanovo vyladený aj podvozok. Okrem toho Volkswagen modifikoval reguláciu voliteľného podvozku DCC s adaptívnymi tlmičmi pruženia a riadiacu jednotku podvozka – tzv. manažér jazdnej dynamiky vyladil pre širšie rozpätie medzi komfortom a dynamikou.

Zaujímavé ceny

Na Slovensku sa modernizované modely ID.4 predávajú s uvádzacím bonusom 2000 eur a ID.5 s bonusom 3000 eur. Tento bonus sa vzťahuje na nové zákaznícke objednávky do konca tohto roka(fyzickú alebo právnickú osobu). Na jedného človeka/subjekt bude možné za zvýhodnenú cenu objednať len jedno vozidlo.

Najlacnejší ID.4 Pure má s uvádzacím bonusom cenu od 40 990 eur, najdrahší ID.4 GTX od 58 690 eur. Nový ID.5 je v súčasnosti v ponuke v dvoch verziách ako ID.5 Pro s pohonom zadných kolies a výkonom 210 kW (286 k) za cenu od 51 090 eur a špičkový ID.5 GTX s pohonom všetkých kolies a systémovým výkonom 250 kW (340 k) od 60 090 eur.

7 debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #elektromobily #Volkswagen ID.4 #Volkswagen ID.5
Články podľa značiek